Tjuv från sporthoj.com?

Status
Ej öppen för fler svar.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
twinner skrev:
Antar att det är väldigt få som skulle neka chansen att få bo i ett fint och lungt villaområde med trevliga grannar och ett normalt bemötande av människor och myndigheter.Men om så vore fallet så får man ju försöka tillgodose dennes personliga önskemål.

Vart vill du komma? Ja, det finns de som har det tuffare än andra och bara kan drömma om att bo i lugna villaområden. Ja, invandrare är nog överrepresenterade. Det blir gärna så om man kommer till ett nytt ställe utan tillgångar, utan att kunna språket och med en utbildning och erfarenheter som inte är på långa vägar så relevanta som vad de som är uppvuxna på platsen har. Man är liksom på efterhand då, det går inte att komma ifrån.

Vad föreslår du att vi skall göra åt detta, du som förespråkar integrering? Jag menar, du är ju en intelligent kille. Det kan inte vara så att du bara slänger dig med det fina ordet, du har väl en faktisk lösning också?

Ja, Sveriges invandrare klumpar ihop sig och hamnar i något Rinkeby, Rosengård eller Alby. Nej, det är inte bra. Men gissa vad? De flyttar dit frivilligt. Så fort de får chansen söker de sig till sina egna. Mycket förståeligt, men inte bra. Och återigen, du som säger att integrering är lösningen måste ju veta precis hur vi ordnar din föreslagna integrering. Snälla, berätta?

Snacka är lätt, göra är svårare. Som vanligt.
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Mögel skrev:
Nej dom blir ju tvingade till de.. :rolleyes:

Det blir vad man gör det till!!! Tror inte socialkommunister går och sprejar på väggar mm..!!

Nej du har rätt!
Självklart väljer alla i rosengård att bo i det området.
Alla i vårt land har exakt samma möjligheter från början.
Alla områden, skolor och miljöer är lika bra!
:rolleyes: :rolleyes: :huvet

Jag skulle vilja se ett gäng av er svenska förlorare under samma förutsättningar i ett annat land.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
twinner skrev:
Antar att det är väldigt få som skulle neka chansen att få bo i ett fint och lungt villaområde med trevliga grannar och ett normalt bemötande av människor och myndigheter.Men om så vore fallet så får man ju försöka tillgodose dennes personliga önskemål.

Nu får du fan skärpa dig. Det finns garanterat ett antal 100000 svenskar som också skulle vilja bo i ett lungt lummigt villaområde. Vilka ska vi låta flytta in först? Den svenska ensamstående mamman med 3 barn som hon knappt kan försörja, eller invandrarfamiljen som flytt till Sverige av ekonomiska skäl, lever på soc och har kriminella ungar ? Jag vet iaf var mina sympatier ligger.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Starstriker skrev:
Så vad du menar är att alla sveriges kriminella 2:a generationens invandrare är ursäktade eftersom deras föräldrar är pundare och bor utanför Sthlm? Jag har en känsla av att det flesta 1:a generationens invandrare faktiskt lever ett hyfsat svensson-liv, om än kankse inte så bra integrerade i svensk kultur. Tror iaf att de flesta faktiskt vill göra rätt för sig. Därför undrar jag om ungarna verkligen har det så jävligt att de måste slåss, stjäla och vandalisera?


Jag tror att den skara undomar som missköter sig och begår brott i dom flesta fall har en väldigt tragisk uppväxt där sociala problem såsom våld,droger och annat vidrigt och tragiskt färgar deras personligheter.
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Starstriker skrev:
Nu får du fan skärpa dig. Det finns garanterat ett antal 100000 svenskar som också skulle vilja bo i ett lungt lummigt villaområde. Vilka ska vi låta flytta in först? Den svenska ensamstående mamman med 3 barn som hon knappt kan försörja, eller invandrarfamiljen som flytt till Sverige av ekonomiska skäl, lever på soc och har kriminella ungar ? Jag vet iaf var mina sympatier ligger.

:tummenupp
 

Laban

obotligt nyfiken
Gick med
11 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
CBX600
Markus skrev:
Smirre skrev:
En stilla undran bara, vad gör man med de som inte vill integreras? :confused:
Exakt!

Precis min point! Vad ska vi göra med alla puckon som inte vill integreras i samhället och följa de regler som gäller? Ta exempelvis alla idioter som svänger utan att blinka, bilister såväl som mc-förare, och som sätter ens eget liv i fara. Vart ska vi skicka dem? De är ju svennar större delen, så vem ska ta emot dem? USA? Norge? Eller ska vi kolla vilken byhåla deras farföräldrar föddes i och tvångsförflytta dem dit? :4skrika

... :D
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
zykl0n skrev:
Nej du har rätt!
Självklart väljer alla i rosengård att bo i det området.
Alla i vårt land har exakt samma möjligheter från början.
Alla områden, skolor och miljöer är lika bra!
:rolleyes: :rolleyes: :huvet

Jag skulle vilja se ett gäng av er svenska förlorare under samma förutsättningar i ett annat land.

Hade jag flyttat till ett annat land hade jag anpassat mig efter de landets lagar och seder!!! Hade ju inte tagit nått från någon bara för jag inte har det själv. :huvet
 

Stockel

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
CBR954
En massa äcklig främlingsfientlighet i den här tråden, skönt att det finns folk som orkar stå upp för den goda saken och säga emot, fortsätt med det!
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Markus skrev:
Jag tyckte det lät lite plumpt, men kontentan av det står jag bakom till 100% - förutsatt han man byter ut ordet blattar mot invandrare.
Det tycker jag låter helt absurt. Skulle det bli mindre rasistiskt om man böt ut ordet?

Dessutom - till er som verkar övertygade att blattar skäl mer - vad har ni fått det ifrån. Finns det statistik som visar på det?
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
ft skrev:
Vart vill du komma? Ja, det finns de som har det tuffare än andra och bara kan drömma om att bo i lugna villaområden. Ja, invandrare är nog överrepresenterade. Det blir gärna så om man kommer till ett nytt ställe utan tillgångar, utan att kunna språket och med en utbildning och erfarenheter som inte är på långa vägar så relevanta som vad de som är uppvuxna på platsen har. Man är liksom på efterhand då, det går inte att komma ifrån.

Vad föreslår du att vi skall göra åt detta, du som förespråkar integrering? Jag menar, du är ju en intelligent kille. Det kan inte vara så att du bara slänger dig med det fina ordet, du har väl en faktisk lösning också?

Ja, Sveriges invandrare klumpar ihop sig och hamnar i något Rinkeby, Rosengård eller Alby. Nej, det är inte bra. Men gissa vad? De flyttar dit frivilligt. Så fort de får chansen söker de sig till sina egna. Mycket förståeligt, men inte bra. Och återigen, du som säger att integrering är lösningen måste ju veta precis hur vi ordnar din föreslagna integrering. Snälla, berätta?

Snacka är lätt, göra är svårare. Som vanligt.

Problemen bottnar nog i människors själviska vardag! sköt dig själv och skit i andra ...bla blaha blaha..
Ja! man måste hjälpa minoriteter in samhället,man gör inte det igenom att stoppa undan dom på ett ställe där dom inte märks av och sen glömma bort dom.Uppföljning och samtal samt lösningar skall vara rutin.Drömmen vore ju att varje familj som kom till sverige fick en värdfamilj (svensk eller redan integrerade invandrare) som stöd och vägledare in i det svenska samhället.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
twinner skrev:
Jag tror att den skara undomar som missköter sig och begår brott i dom flesta fall har en väldigt tragisk uppväxt där sociala problem såsom våld,droger och annat vidrigt och tragiskt färgar deras personligheter.

Jag är inte helt övertygad att detta gäller för majoriteten av de som begår brott. De hamnar helt enkelt i klustrar med likasinnade som hetsar varandra.... att sen våld droger och annat elände bli en konsekvens är kankse inte så märkligt. Sne är det faktiskt så att orsakerna du nämner inte är en ursäkt för kriminalitet.

Håller med Marcus när han säger att ingen i Sverige faktiskt är tvingad till kriminalitet av ekonomiska skäl.

Jag förstår dem som titulerar unga kriminella invandrare som blattar, det finns gott om dom. Glöm dock inte att det finns svenskar som är ännu "blattigare". De har verkligen INGEN ursäkt för sitt agerande.

De här diskussionerna har funnits här på SH i evigheter och det är alltid samma saker som ältas, med i princip samma folk som skriver. Just nu är jag förundrad över att inte fler av de gamla rävarna med röd-gröna tendenser har lagt sig i leken.
 

Farmer

#639
Gick med
14 Jul 2004
Ort
PÅ banan
Hoj
kawa
har verkligen inget mot utlänningar... spela roll... men de kan lätt hända att man kläcker ur sej lite onödiga saker tror jag... själv blev jag så JÄVLA arg när jag läste föregående tråd så jag gick in på lunarstorm o mailade killen... de var nästan så man bara satt o pumpade adrenalin... vilken jävla idiot asså...o han svarade bara me massa störda saker som att han tackade oss för att vi brydde oss så mkt om han och gjorde lunar accounts för hans skull...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Om vi bygger fler moskéer kanske invandrarna kommer trivas bättre och begå mindre brott? Det kanske rent av kommer hit FLERA musselmaner då så att de som redan är här inte känner sig så ensamma att de måste begå brott för att hävda sig ? :D
 

Pernell

Mañana
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Sista sovjetstaten
Hoj
953cc japan
granath_ skrev:
givetvis tråkigt att detta har hänt & jag förstår folks ilska mot krimminella invandrare, men håll det för er själva.
vi vill väl inte bli klassade som ett rassist-forum?

...lite sent för detta va?
Nivån på denna tråd ligger ju i dagisklass.
Trodde det var en myt att hojåkare var oupplysta idioter som bara drack öl och läste gamla mc börsen... hmm. Men man ska ju inte generalisera, eller hur?
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Mögel skrev:
Hade jag flyttat till ett annat land hade jag anpassat mig efter de landets lagar och seder!!! Hade ju inte tagit nått från någon bara för jag inte har det själv. :huvet


Tänk ett steg längre.....
Om du skulle flytta så skulle det förmodligen vara för att du har ett nytt jobb eller liknande.Inte för att halva din familj blev våldtagna och avrättade framför ögonen på dig.Små barn som upplevt sånna saker kommer förmodligen att få stora störningar,blir dom inte behandlade så kan störningarna yttra sig på en herrans många sätt.
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
twinner skrev:
Problemen bottnar nog i människors själviska vardag! sköt dig själv och skit i andra ...bla blaha blaha..
Ja! man måste hjälpa minoriteter in samhället,man gör inte det igenom att stoppa undan dom på ett ställe där dom inte märks av och sen glömma bort dom.Uppföljning och samtal samt lösningar skall vara rutin.Drömmen vore ju att varje familj som kom till sverige fick en värdfamilj (svensk eller redan integrerade invandrare) som stöd och vägledare in i det svenska samhället.

En fundering, om några hundratusen nordbor flyttade till.. ja tex Turkiet tror du då att många nordbor skulle börja vandalisera, stjäla och förstöra för att de inte hade de lika bra som Turkarna?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
DaPirate skrev:
En fundering, om några hundratusen nordbor flyttade till.. ja tex Turkiet tror du då att många nordbor skulle börja vandalisera, stjäla och förstöra för att de inte hade de lika bra som Turkarna?

Äh, varför skulle vi flytta dit? Det finns ju charter.........
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bearing skrev:
Det tycker jag låter helt absurt. Skulle det bli mindre rasistiskt om man böt ut ordet?

Dessutom - till er som verkar övertygade att blattar skäl mer - vad har ni fått det ifrån. Finns det statistik som visar på det?

Jag trodde det mer eller mindre fanns ett majoritetsbelut på att vi inte skulle använda det ordet mer;)
Naturligtvis är det inte rasistiskt att säga att kriminella invandrare bör utvisas, varför skulle det vara det? Om man säger att kriminella svarta afrikaner ska utvisas men inte vita afrikaner - då är det rasisitiskt.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
twinner skrev:
Tänk ett steg längre.....
Om du skulle flytta så skulle det förmodligen vara för att du har ett nytt jobb eller liknande.Inte för att halva din familj blev våldtagna och avrättade framför ögonen på dig.Små barn som upplevt sånna saker kommer förmodligen att få stora störningar,blir dom inte behandlade så kan störningarna yttra sig på en herrans många sätt.

Samma sak jämt tror nog inte det har hänt dom, Dom e säkert födda i sverige!!
Och det börjar bli störande att man alltid ska dra samma visa jämt det e nått, Typ som alla tjuvars föräldrar blivigt våldtagna och avrättade. HALLÅ ELLER!!! :huvet
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top