Tjuv från sporthoj.com?

Status
Ej öppen för fler svar.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Zoidberg skrev:
Har någon påstått att det ligger i generna ??
Varenda jävel som börjar dilla om urpsrung syftar indirekt på att det har med gener att göra. Eller skulle det möjligtvis vara luften "där borta" som får hjärnan att gå in i nåt slags kriminellt läge?
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
HanneZ skrev:
Ja men du som kan tänka själv kan väl berätta för alla varför invandrare begår mer brott.

Nej... Jag menar att jag väljer själv om jag vill bryta lagen eller inte...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har en jättebra idé här, vi inrättar en tipstelefon där det finns folk som pratar alla jordens olika språk, så får alla hederliga hårt arbetande invandrare ringa dit och tipsa om den lilla klick av kriminella som förstör ryktet för dom hederliga.

När den siste kriminelle invandraren sitter bakom lås och bom, då kan ingen jävel gnälla över kriminella invandrare längre.

Allvarligt talat, varför kan dom inte se efter varandra i hooden?
Varför kan inte dom hederliga tala om för dom ohederliga att dom inte accepterar att några få förstör för gruppen som helhet?
(stölder, bidragsfusk osv)

Vi sporthojsåkare är ju jävligt snabba på att döma ut skenförsäkrare, skenstrypare, folk som åker utan fullständiga skydd osv...
Vi talar om att det inte är accepterat för att det skitar ner oss som grupp, sen att vi godtar idiotkörningar, hastighetsöverträdelser och andra i våra ögon små förseelser är en annan sak, eller...?
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Fan va bra skrivet HanneZ märks att du har hjärna, verkar inte vara många som lyckas lösa den ekvationen på det hrä forumet ibland... tyvärr...
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
HanneZ skrev:
Nu svarade du på något helt annat. VARFÖR begår invandrare mer brott löd frågan.

Nej du sa jag som kan tänka själv kan ju säga varför invandrare begår mer brott, Och jag svarade Nej i början...
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
HanneZ skrev:
Nu svarade du på något helt annat. VARFÖR begår invandrare mer brott löd frågan.

För att känner du dig inte välkommen i ett land, kommer du till slut inte ha respekt för dess invånare...
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Mögel skrev:
Nej du sa jag som kan tänka själv kan ju säga varför invandrare begår mer brott, Och jag svarade Nej i början...
Tidigare satt du ironi-smiley efter att jag skrivit att det va samhällets fel. Det måste betyda att det inte är samhällets fel. Om det inte är samhällets fel vems fel är det då?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
HanneZ skrev:
Hojtjuvar är människor som förstör en halv sommar för nån stackare. Rasister gör hela jävla livet surt för utsatta.
/ En småbutter Hannes

Eller som i det här fallet förstör en halv sommar för en jävla massa hojåkare, mopedister, och ungdomar som dom har rånat på en massa grejor.
Och om du anser att jag är rasist för att jag anser att ett problem föreligger, då kan ju du tala om för vilka jag har gjort hela jävla livet surt?
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
GuW skrev:
....(stölder, bidragsfusk osv)....

En av mina anställda tänker ta ut en veckas semester som "vård av barn" för att få ut bidrag från försäkringskassan.
Jag som skatte-/arbetsgivaravgifts-/momsbetalande arbetsgivare betalar indirekt hennes bidragsfusk.

Jag är invandrare.
Hon är svensk.


Stjälper det din teori?
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
HanneZ skrev:
Tidigare satt du ironi-smiley efter att jag skrivit att det va samhällets fel. Det måste betyda att det inte är samhällets fel. Om det inte är samhällets fel vems fel är det då?

Personen som begår brottet!!! (Ingen annan)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
GuW skrev:
Eller som i det här fallet förstör en halv sommar för en jävla massa hojåkare, mopedister, och ungdomar som dom har rånat på en massa grejor.
Och om du anser att jag är rasist för att jag anser att ett problem föreligger, då kan ju du tala om för vilka jag har gjort hela jävla livet surt?
Att inse att det är ett problem och vara rasist är inte samma sak. Hatar du näste invandrare på stan bara för att adnan snor hojar i Landskrona? Gör du det kanske det är dags att ta sig en funderare. Jag har inte påstått att du är rasist.
 

IronMike

Guest
Är själv klassad om invandrare ... men, jag som många andra verkar ha fördomar mot just mellanöstern-människor. Kanske med all rätt.

Dock ogillar jag svenska klåpare lika mkt som invandrar klåpare. Jag är också trött på alla "blattesvin" som förstör, men lika trött på "svennar" som är tjuvar.

Det är förjävla tragiska människor i fråga.. Men undra om det hade blivit lika stor uppmärksamhet, om det varit bosse å erik från hökarängen?

Jag skiter i vilket, kräk som kräk .. synd att vi inte hade hårdare straff i sverige, eller om polisen skulle få mer befogenhet, så att dom rent ut sagt fick banka skiten ur dessa svin innan de stäldes inför rätta, då skulle jag söka polishögskolan direkt !!


:huvet
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Mögel skrev:
Personen som begår brottet!!! (Ingen annan)
Det är inte RIKTIGT så enkelt va? Istället för att vara passiv o låsa in alla som gör brott kan man fundera på varför dom gör brott och styra dom rätt innan.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
HanneZ skrev:
Varenda jävel som börjar dilla om urpsrung syftar indirekt på att det har med gener att göra. Eller skulle det möjligtvis vara luften "där borta" som får hjärnan att gå in i nåt slags kriminellt läge?
Upprördheten bland allmänheten är högst befogad, ...att sådana som du dömer ut folk som rasister till höger & vänster utan fog är vad jag kallar blöjsnack.
Fortfarande, ...ingen påstår att någon är kriminell pga sin etniska tillhörighet.

Att inte makthavarna bland politiker & media som ställt till med eländet ställs till ansvar är beklagligt. Sålänge Hitler hade makten i Tyskland var det "ok" att förfölja judar, ...av ungefär samma anledning är det idag "fel" att vilja kasta ut kriminella invandrare från Sverige, nämligen att makthavarna knappast vill ställas till svars för sina övergrepp & misslyckanden.
 

Coola Ola

Guest
GuW skrev:
Jag har en jättebra idé här.....*klipp* ....sak, eller...?

Om du visste att en kille du ofta körde tillsammans med skenförsäkrade, skulle du då ringa hans försäkringsbolag och tala om det? Eller om du har en polare som bränner hemma, kör för fort, fuskar lite med redovisningen i sin enskilda firma eller vad som helst?
 

IronMike

Guest
HanneZ skrev:
Det är inte RIKTIGT så enkelt va? Istället för att vara passiv o låsa in alla som gör brott kan man fundera på varför dom gör brott och styra dom rätt innan.
De där är demokratiskt bullshit .. Bin there done that, tror jag många tänker, har man själv begått ett brott, så tror jag man förstår att vissa saker inte går att stoppa. Vissa gör det för att leva, andra gör det för spänning .. jag gjorde lite skit som ung, trots "fin" uppväxt i rikemans-område, fina betyg och stipendier..
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top