Tjuv från sporthoj.com?

Status
Ej öppen för fler svar.

-Freddy-

Guest
HanneZ skrev:
Nästa gång du ser en invandrare slanga bensin från din bil så går du fram o frågar varför han gör det och sen tankar du upp hans moppe istället.

Nästa gång du är på krogen så sätter du dig ned bland några invandrare och snackar lite.

Nästa gång du tänker rasistiska tankar så tänk om.

Nästa gång du hör grannen snacka blöjsnack om invandrare så säg att han har så in i helvete fel o gå där ifrån.

Nästa gång du läser om en utlänning som gjort ett brott så tänker du att det är p.g.a. den situationen han är satt i och inte p.g.a. hans hudfärg.

Typ nåt sånt.

Har inte varit med om slangning, har pratat med okända invandrare på krogen, har tänkt om ifall jag tänkt rasistiska tankar, tänker inte säga att grannen har innihelvette fel (brukar inte ge så mycket resultat) utan diskutera mest för skoj skull (på nåt vis tycker jag det) och jag brukar inte sätta folk i fack efter hudfärg. Men vad får jag ut på det hela? Världen ser fortarande likadan ut.

Dom stora problemen som vi lägger politiker och länder ansvar för, integration etc, vad ska man göra för att förändra sånt? Har du någon lösning till det? Bli en politiker själv och bli klassad som idiot av endel och endel inte.
:)
 

-Freddy-

Guest
IronMike skrev:
Vi är ett jävligt litet land i det stora hela. Vi kan börja med att lösa våra egna problem, innan vi kan söka andras uppmärksamhet - visa hur bra vi har det, och finna andras respekt.

Våra egna problem kan vi ju tydligen inte lösa genom att skicka ut ex invandrare när det inte passar oss eller hur?
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Freddy82 skrev:
Har inte varit med om slangning, har pratat med okända invandrare på krogen, har tänkt om ifall jag tänkt rasistiska tankar, tänker inte säga att grannen har innihelvette fel (brukar inte ge så mycket resultat) utan diskutera mest för skoj skull (på nåt vis tycker jag det) och jag brukar inte sätta folk i fack efter hudfärg. Men vad får jag ut på det hela? Världen ser fortarande likadan ut.

Dom stora problemen som vi lägger politiker och länder ansvar för, integration etc, vad ska man göra för att förändra sånt? Har du någon lösning till det? Bli en politiker själv och bli klassad som idiot av endel och endel inte.
:)
Att be grannen dra åt helvete är att visa att du inte tolererar rasism. Fast man kanske får ta de lite lugnt så inte grannsämjan blir för dålig. Jag själv går numera från bordet när en viss släktmedlem börjar snacka om "svartingar" vid julbordet. Det slår aldrig fel.

Om fler gjorde som dig så skulle världen(framför allt Sverige) se jävligt mkt bättre ut, det är jag helt övertygad om.

Hur saker ska lösas på politisk nivå har jag ingen aning om.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag har inte läst hela tråden :)rock)men som Socker-Conny säger;
Med ett sjysst järnrör kan man slå värden med häpnad!


Mögel skrev:
En av dom stulna hojarna som är på bilderna är ju medlem här på SH.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=55

Är hojen medlem här på SH? Eller vad menar du egentligen?
Vad är föressten en Kawasaki zxr600, är dom nått att ha eller?
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Förövrigt är rasister också något som samhället format fram så jag vill inte dömma ut dessa för hårt heller. Försök tänk om bara, så kommer allt bli så jävla mkt bättre till slut.

Nu jävlar i satan är det dags o sova!

/ Hannes
 

IronMike

Guest
Freddy82 skrev:
Våra egna problem kan vi ju tydligen inte lösa genom att skicka ut ex invandrare när det inte passar oss eller hur?
Vem passar det inte? Att utvisa kriminella invandrare som har "prövotid" på sitt asyl eller medborgarskap? Vilket jag tycker man bör lagstifta genast .. obs, i kombination med hårdare tyglar mot kriminella svenskar också.

Varför kan folk inte skärpa sig? .. jag spyr av tanken på att stackars farsgubben, som dels är invandrare (med de problemen det innebär..), som dessutom betalar mer än 50,000:- i skatt per mån, jobbar hårt och sliter. Få stå ut med fördomar, men samtidigt finansiera alla svin som håvar in svarta pengar + bidrag å beter sig som svin, tjyvar runt och förstör.

Jag ska flytta en by i Österrike, där problem knappt finns, vacker natur, bra hojvägar och gott öl .. :öl
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
twinner skrev:
....

Vill vissa av oss inte ha vänner vart man än vänder sig.
Vill man inte kunna se människor utan fördomar.
Vill man inte ge sina barn en bättre värld.
Vill man inte må bra.......

Vem vill inte ha det så? :4skrika
men hoppet för en perfekt värld är väl ganska utdött?
att skriva sådana självklara saker tycker jag är ett tecken på att ha dåliga argument.

(dock är jag väldans liten jämnfört med er stora pojkar, men tycker ändå att jag kan få framföra mina åsikter) :gnissla
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
hjelmfrillan skrev:
... jävla idiot

du verkar ju ha hemskt mkt innanför pannbenet själv? :rolleyes:

låt personer ha sin åsikt & om du vill, argumentera emot.
annars är du inte ett dugg bättre själv.

(allt jag skirver i mina inlägg är mina åsikter & dömmer inte folk för att dom har en annan åsikt)
 

IronMike

Guest
eus skrev:
Arbetare begår 3ggr så mycket brott som tjänstemän, jag tycker vi skickar ut alla arbetare DIREKCT!! :mad:
Mm men då kanske vi inte snackar så mkt brott som drabbar andra, dvs fortkörning, p-böter på östermalm, lite små-fiffla med bokföring å köpa tv på företaget...

Själv tycker jag våldsbrott, stöld å andra hemskheter som drabbar andra är värre..

Va e du, tjänsteman eller ? :7peta ... spelar väl ingen roll i samtalet, det handlar fortfarande om gott / ont...
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
IronMike skrev:
Mm men då kanske vi inte snackar så mkt brott som drabbar andra, dvs fortkörning, p-böter på östermalm, lite små-fiffla med bokföring å köpa tv på företaget...

Själv tycker jag våldsbrott, stöld å andra hemskheter som drabbar andra är värre..

Va e du, tjänsteman eller ? :7peta ... spelar väl ingen roll i samtalet, det handlar fortfarande om gott / ont...
Eller så menar jag brott som man dömts i rättegång för.
Men det var bara en vetenskaplig undersökning som visade det, folk med egna erfarenheter här på sporthoj brukar veta bättre än de flesta undersökningar.

Det saknas nyare forskning (kommer en ny i år vill jag minnas), men enligt siffror från Brottsförebyggande rådet, BRÅ, begicks ca 20 procent av de anmälda brotten år 1993 av invandrare som då utgjorde 10 procent av befolkningen. Det tyder på invandrare begår ungefär dubbelt så många brott som svenskfödda i förhållande till hur stor andel de utgör av befolkningen. Men dessa siffror döljer en hel del andra sanningar och tolkningsmöjligheter.

Hälften av de brott som begicks av invandrare begicks av gärningsmän från något nordiskt grannland, främst Danmark, Finland eller Norge. Som oftast inte sållas till skaran invandrare i folkmun.
 
Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
superbeast skrev:
tycker man ska skicka hem dom kriminella :mad:,nu vare ju blattingar å inge annat,hade det varit nåt annat så hade det förstås stått det.
Jajaa, men vart skickar du en person med svensk medborgarskap då?
 

nationell

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Min hoj
Det finns en bra regel...

Svart = rätt, vitt = fel.

Har du andra åsikter kan du räkna med att i vått och torrt bli påhoppad och kallad både det ena och det andra. Visste du tex att ordet rasism innan det blev södertrasat av media betydde läran om skillnaderna mellan de olika raserna, precis som biologi betyder läran om samspelet mellan djur och natur. Det hade inget med ens åsikter att göra om man var rasist, snarare att man besatt kunskap inom området. Nu är ordet ett skällsord som fått en annan betydelse.

Svart = rätt, vitt = fel.
En enkel regel om du vill komma enkelt undan, då behöver du inte ta en debatt, du behöver inte ha koll på någonting du kan i ena meningen säga "det är invandrarna som byggde sverige" och i nästa mening "men vi svenskar är så torra och tråkiga" du behöver inte kunna ett skit om historia eller ekonomi, du blir inte ifrågasatt om du följer regeln.

Så fort du börjar ifrågasätta när en främmling påstår att "han eller hon är lika svensk som du" är du rasist, det har inget med historia eller annan fakta att göra, du är rasist kort och gott.
Men ser vi hur det EGENTLIGEN ligger till har mina förfädrar försvarat detta land med sitt blod år efter år efter år. Förr i tiden var det inte bara att åka till ett land och bosätta sig där, man fick slåss får att få något och slåss för att behålla det. Främmligen kommer ALDRIG att bli lika svensk som jag.

Den navie och föga pålästa tror att sveriges välfärd grundades på 40-talet av italienare. Grunden lades många hundra år tidigare.

De fega usla kräken (politiker) följer såklart regeln, det gör deras dag enkel, de behöver aldrig ta en debatt, eller bli ifrågasatta, eller kallade rasister. De behöver inte ens lära sig något om sveriges historia eller ekonomi.
Svart = rätt, vitt = fel.
Socialdummokraten Mona Sahlin som fått avgå från ministerpost efter ministerpost för att hon inte kan något, tom hon klarar att följa reglen som integrationsminister, så enkel är den.

Är du däremot svensk och vill öppna din mun i det som var ditt land blir du kallad glåpord och har du tur slipper du undan "hets mot folkgrupp". Troligvis skulle den mördade bonden som skrev neger med sitt eget blod få ett hårdare straff än den afrikan som dödade honom.

Det handlar om beslut och konsekevens. Ett slappt styre från politikerna (som bär huvudansvaret) och deras usla beslut leder till de stora mängder flyktingar som sverige tar emot. Deras pappor och deras pappor har inte spillt sitt blod för detta land. Det finns ingen polismakt och hårda staff som i deras hemland. De har ingen som helst respekt för Sverige eller de svenskar som bor här.

"Varför stjäl invandrare"
Av samma anledning som att hunden slickar sig mellan benen, de kan!
De kan och de kan göra det för att:
Svart = rätt, vitt = fel.

Precis samma anledning gör att en större del invandrare än svenskar rånar, våldtar och stjäl. De kan, politikerna och polismakten följer alla:
Svart = rätt, vitt fel.

Vad kan du göra åt det?
Skaffa kunskap, stå för din åsikt och acceptera inte det som sker i Sverige, rösta, det finns partier som inte tycker som makthavarna. Det finns hyffsat stora origanisationer du kan vara med i.

Jag tänker inte dra igång en politisk debatt, jag vill bara säga min åsikt ur min synvinkel.

Inlägget delvis baserat på Henrik Johanssons tal på Nationaldagen.
 

MrEd

Trying is the first step towards failure
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed triple 1050 (Trajjumf spiidtrippel)
eus skrev:
Arbetare begår 3ggr så mycket brott som tjänstemän, jag tycker vi skickar ut alla arbetare DIREKCT!! :mad:

Har du statistik på det där?
Inte för att jag inte tror dig. Gick själv från metall till SiF för ett par år sedan och jag slutade råna pensionärer nästan direkt. :7peta
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top