Tjuvarna lämnade tbx min hoj för 5000 kr

Status
Ej öppen för fler svar.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Hjärnan:
Det enda raka är att gå till snuten, förmodligen gör de inget åt saken då du redan har "fått vad som är ditt".

Det blir svårt att sätta dit dem för stöld då de i lagens mening inte är straffmyndiga och ej har stulit "med avsikt att behålla" eller något liknande "fikonutryck", du har även gjort dig skyldig till egenmäktigt förfarande som är ett ringa brott, likna det med att du lånar någon annans p-plats. Här säger jag ju egentligen emot mig själv med mitt påstående som "få vad som är ditt" men det skiter jag i, schnuten har nog hjärtan de med...Det jag själv skulle göra är nog att dra glinen i örat och släpa dem hem till sina föräldrar och förklara situationen.

Hjärtat säger endå:
Slå sönder dooooom!!!

Bucho skrev:
Fånigt debattknep att skylla på sossarna så fort något gått snett. Vad menar du förresten med inlägget? Att invandrare begår fler brott?

På vilket sätt är det ett "debattknep" att spy ut sin avsky mot sossarna?
Debattknep är dessutom inget verkligt ord, du har hittat på det själv.
Vart är debatten och vad handlar den om?

mvh

Ork. Abrysig

Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Bucho skrev:
Knivig sits i och med att du också begått ett brott. :3freak
Hohohooooo-fucking-hooo. Berätta för mig hur i helvete du drar denna smått osannolikt konstiga juridiska tolkning?!

Egenmäktigt förfarande kan ge fängelse upp till 6 månader. :fakta
Ja, det stämmer, men att hämta sin stulna motorcykel från de som stulit den är inte att "olovligen taga och bruka eller eljest tillgripa något".

2fast4hjo skrev:
sverige i ett nötskal :huvet
Nej, kommentarer som dina är vad som är Sverige i ett nötskal. För många nötter och inget bakom skalet.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
sgtpepper skrev:
Nej, kommentarer som dina är vad som är Sverige i ett nötskal. För många nötter och inget bakom skalet.

Ditt inlägg avgör saken, jag måste prenumerera på den här tråden och följa debatten, för det du skrev var ovanligt klarsynt.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
sgtpepper skrev:
Ja, det stämmer, men att hämta sin stulna motorcykel från de som stulit den är inte att "olovligen taga och bruka eller eljest tillgripa något".

Räknas det inte som egenmäktigt förfarande då han har polisanmält stölden av motorcykeln?

Frågar av ren nyfikenhet.

H-son

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
07 ER6-n (BMX hojjen)
ninja555 skrev:
Grejen r den att de r inte mer än 14,15 år

Än större anledning att göra en tydlig markering, dock laglig. Koppla in polisen och rådfråga hur du ska göra. Dessa måste sättas dit!!! :gnissla

Tur att du verkar lugn, hade det hänt mig hade jag åkt i finkan direkt, för att ha lemlästat ett antal snorungar!! Det är i snitt 15 år mellan gångerna jag blir förbannad, detta hade varit en sådan gång... :mad:

Lycka till och hoppas dom fattar att låta andras grejor vara... hur du än lyckas med det... :tummenupp

/K

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
har du fått ut pengar för hojen av försäkringsbolaget ?? lr trafik bara??

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Om du inte hjälper till med att sätta dit de så kommer de bara fortsättaa och en dag kommer de kanske döda någon du håller kör.

Hört talas om brotttrappan (har för mig det kallas så) det börjas kanske med snattning men slutar i mord.

Så snälla ta kontakt med polisen snarast. Du gör samhället en stor tjänst...

till er som inte fatta varför killen klagade på sossarna. Vilka är det som tycker att alla invandrare ska få komma in i Sverige? Titta på Norge. De släpper in typ 1 invandrare i om året och det går jättebra för de.

Jag är INTE RASIST och känner en del invandrare och vet att många kan sköta sig. Men det finns så otroligt många som hamnar fel och därför TYVÄRR är jag inte mycket för invandrare.

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
The_Plumber skrev:
Om du inte hjälper till med att sätta dit de så kommer de bara fortsättaa och en dag kommer de kanske döda någon du håller kör.

Hört talas om brotttrappan (har för mig det kallas så) det börjas kanske med snattning men slutar i mord.

till er som inte fatta varför killen klagade på sossarna. Vilka är det som tycker att alla invandrare ska få komma in i Sverige? Titta på Norge. De släpper in typ 1 invandrare i om året och det går jättebra för de.

Jag är INTE RASIST och känner en del invandrare och vet att många kan sköta sig. Men det finns så otroligt många som hamnar fel och därför TYVÄRR är jag inte mycket för invandrare.

word på allt du sa :mattias

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
KAS-CBR900RR skrev:
FY FAN!!! jag hade smällt med min bmw lämna in den på lagning själv klart!! Efter helgen när jag ska kolla om det e värt o laga den så sitter det inga fälgar kvar DE STULNA säger de som jobbar där... titta runt på blocket så hitta samma fälgar i samma stad m3 fälgar med nytt gummi för 5tusen :va gick ditt o kolla på dem vtssade det sig vara mina efter smällen blev det märke på en fälg det var en kille på värkstan (BMW) som hade tagit dem!!! :kocko :kocko :kocko

gör som mig ring snuten tala om vad som hände de tar dem på borggärning de förhör dem liger det någon bakom detta får de ut det från 15åringar.. plus att du får ut för sved o värk eller vad det heter.....de fråga mig om jag ville stämma honom o få de......

Jag vill inte vara taskig men min svenskalärare skulle få en hjärtattack om han såg detta inlägg.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
The_Plumber skrev:

Då kanske du ska ta och flytta till Norge då, om det är så bra där. Just ja - du får väl ansöka att bli den där enda stackaren dom släpper in, lycka till...

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
54
Starkt gjort av trådskaparen och prata med tjuvarna hemma hos sig själv utan att ens verka bli lite uppretad..... Kom 2st 15 åriga snorisar hem till mig och talade om att jag skulle få köpa tillbaka MIN cykel som DOM stulit vet jag inte vad jag gjort. Desutom tror jag att det här är bara är en fläjm.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Pejo skrev:
Då kanske du ska ta och flytta till Norge då, om det är så bra där. Just ja - du får väl ansöka att bli den där enda stackaren dom släpper in, lycka till...

Nu är det så här att jag älskar Sverige! Finns inget bättre land enligt mig. Men visst har det brister och det har ju alla länder.Säg något land som är perfekt.

Så en flytt till Norge blir nog inte av förutom om jag kanske får jobb som rörläggare på en oljerigg, skulle inte sitta fel.

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Alex 6R skrev:
heter svensklärare

Du har så rätt! Jag är inte heller fulländad.
Men du förstod ändå vad jag menade. Om jag hade skrivit som många andra vad hade det blivit då: " svenska lärare" ?

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Ring till snuten, berätta hela historien och ha sen två snutar hos dig när de sen kommer med lösen summan. Så de kan haffa dem direkt =)

Sen slår ni på dem med batonger som fan och ger dem deras rättmäktiga förstraff

ninja555

zx6r
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
zx6r
Allså jag vill inte säga för mycket pga att tjuvarna har åxå internet å kan säkert läsa detta precis som i men låvar att detta r ingen (fläjm) lr vad d heter,,, Jag lovar att återkomma om detta när tjuvarna har fått sina pengar,,,

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Argyle skrev:
Ring till snuten, berätta hela historien och ha sen två snutar hos dig när de sen kommer med lösen summan. Så de kan haffa dem direkt =)

Sen slår ni på dem med batonger som fan och ger dem deras rättmäktiga förstraff

Ah och säger att de ramla i trappan när de försökte fly. Ni är ju 3 vuxna inklusive 2 poliser mot nåra 15 åringar som har snott en hoj. Vilka tror de på?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
The_Plumber skrev:
Ah och säger att de ramla i trappan när de försökte fly. Ni är ju 3 vuxna inklusive 2 poliser mot nåra 15 åringar som har snott en hoj. Vilka tror de på?
Ja, det är det enda rätta. Finns det ett sätt att få kriminella ungdomar att få respekt för andra människor och vårt rättsamhälle så måste det definitivt vara genom att de får ordentligt med stryk av ett antal poliser. Då får de sannerligen rätt signaler om hur viktigt det är att följa våra lagar.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...