Tjuvarna lämnade tbx min hoj för 5000 kr

Status
Ej öppen för fler svar.

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
Jocke K skrev:
Att tycka illa om den misslyckade svenska integrationspolitiken är inte det samma som att vara rasist.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

.....Anmäl din stöld och händelse till polisen ...Eller slå sönder dom..hade jag gjort.. Man rör inte min Bike...

Historia:
Parka hojen utanför pressbyrån förra sommaren..Hojen en duce 748.. Ni vet dom med fjädrnade stöd.. in o shoppar..kommer ut.. Så sitter det en kolbit på min hoj...va i h**veeee... Jag rusar fram. Skriker - Gå av min hoj din jävla n*** . (brorsan sa att jag skulle nitat honom)(men då kan man ju repa hojen)
Så han går av o ställer ner stödet...MEN... stödet åker upp ..mc.n faller.. Jag hinner fånga .. *pust* ..Sen ger jag han en jävla utskällning..efter noter..

Sätter man sig på en annans hoj..rör man andras saker?? ..

Svensk eller invandrare... Bottenskrap finns det i och från alla länder..

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Låter inte som om de kommer tillbaka... - Om de gör det... ha en diktafon eller mobilen redo för inspelning. Spela in hela samtalet men betala inte en spänn! Kan vara bra att ha om du vill gå vidare till polisen, hota med det eller om du vill spöa skiten ur dem kan du ha det som minne o spela upp för barn barnen.

Tror iof. att polisen inte kommer att göra något (resurser)...

Om du spöar dem så vet man som sagt inte vad deras "brorser" hittar på för skit. Men om deär smarta så inser de väl att du inte är värd att bråka med om det ställer till problem för dem.

Problemet är väl bara det att småtjuvar oftast är undare eller "icke smarta" personer. :kocko

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Kör Di Leva-stuket istället!!

Möt dom med kärlek och ditt största leende. Sen festar ni till med nybakta kanelbullar, saft, smågodis och lite schysst musik.

Eller så går du till polisen.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
ninja555 skrev:
Precis innan julen blev jag av med min pärla där ett par killar gjorde inbrott hemma hos mig å tog nycklarna å snodde cykeln, men För 2 veckor sedan knackar de hemma hos mig å talade om att de hade cykeln, å ville jag ha tbx den skulle jag betala en summa, visst jag gick med på 5000kr, Dumma nog visade de mig vart den va, jag hämtade det som va mitt, å i slutet av månaden kommer de å hämtar pengarna. Någon som har några förslag vad man skall göra,,,, :lol

Tag kontakt med polisen så hjälper de dig säkert!
Om inte annat skall du i vilket fall som helst meddela försäkringsbolaget, om du har gjort en anmälan där.

Har killarna hotat dig skall du göra en polisanmälan om det inte är gjort redan!

Mvh!
// Niklas

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
ninja555: vad du än gör så ger dom inte pengarna, dom kan komma tillbaka
o begära mera pengar utav dig...(det har ju blivit en ny grej i det kriminella,
att samla in pengar).
Gör som nån ovanstående sa, använd diktafon och gärna en placerad
videokamera någonstans där dom inte ser den. Se till o ha kompisar hemma
som är i ett annat rum, och börjar de då o hota o vill komma in så hojta du på
polarna. Visa inte att du e rädd och var bara cool lugn

De där med att de ska hämta sina bröder o hela familjen går jag inte med på.
Har råkat ut för sånt innan att det ska hämta sina bröder o slå ner mig. Dom har kommit och sedan har dom bara vänt med svansen mellan benen.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Panos skrev:
ninja555: vad du än gör så ger dom inte pengarna, dom kan komma tillbaka
o begära mera pengar utav dig...(det har ju blivit en ny grej i det kriminella,
att samla in pengar)....

Precis min tanke. Jag garanterar dig att det kommer eskalera om dom känner att dom lyckas. Däremot hade jag blandat in polisen för att garantera att dom inte lyckas. Blandar du inte in polisen nu så är ju risken att det snurrar iväg och sen är det försent att koppla in dom. Och om dom hotar så tror jag knappast att dom kommer backa upp det med annat än "bajs i brevlådan". Dom lever ju på att skrämma andra så hot lär ju komma. Vem vill du helst ha hjälp av då? Kompisar eller polisen?

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
yonsson skrev:
Precis min tanke. Jag garanterar dig att det kommer eskalera om dom känner att dom lyckas. Däremot hade jag blandat in polisen för att garantera att dom inte lyckas. Blandar du inte in polisen nu så är ju risken att det snurrar iväg och sen är det försent att koppla in dom. Och om dom hotar så tror jag knappast att dom kommer backa upp det med annat än "bajs i brevlådan". Dom lever ju på att skrämma andra så hot lär ju komma. Vem vill du helst ha hjälp av då? Kompisar eller polisen?

jo, de e klart...anmäl allt till polisen också så dom e beredda :tummenupp

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
TukTuk skrev:
De har kanske insett att de begått ett stort misstag och vill nu göra rätt för sig. De kanske inte ens bryr sig om pengarna längre. OM de nu kommer för att casha in så har du chansen att snacka med dem och få dem att förstå det hela.

Yeah right :rolleyes:

Om du skall börja spela in och grejer så snacka med polisen innan så att det blir "rätt" gjort, så att det håller som bevis.

Så länge du inte skall söka att jobb som kräver att du är helt ostraffad så kan du faktiskt strunta totalt i något eventuellt framtida åtal för egenmäktigt förf, med lite tur hjälper polisen dig så att det inte blir något av och i värsta fall får du väll 200kr i böter, spelar roll liksom.

Du lär få tänka efter vart du parkerar hojen i fortsättningen, de har ju en nyckel till den.

Fan va jag är trött på att höra saker om brorsor hit och dit. :mad:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
ninja555 skrev:
Grejen r den att de r inte mer än 14,15 år

Hmm... Tror du att de ens kommer då? Eller har de storebror med sig då?

Jag skulle nog skitigt i pengarna, skitigt i polisen, skitit i rätt och fel..

och lagt samma 5000 på en pärla och mött dem med ett leende. Haft nån bad ass hemma när de kom också om man var osäker.. Inte fan skulle jag ha gett dem pengar iaf..

Låst in dem i garderoben ett par veckor kanske för att göra ett statement!? Haha..

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Enligt lagen så får du spela in samtalet så länge man själv deltar i det och du behöver INTE upplysa vederbörande att dom blir inspelade...
(Tror inte många vet om detta) Många Ordningsvakter har idag dold mikrofon och spelar in om dom ingriper och detta används i rättegång om det blir nödvändigt för att styrka uppgifterna..

Sååå slutsatsen av det hela:

Har du allt på en digitalinspelare/diktafon så är det hållbart i rättegång utan krusiduller....

Lycka till...

CaféRacer

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2004
Hoj
..
R1-benji skrev:
gillar du inte samhället ? flytta!!! eller ska du dra det där med att jag var här först!

tillbaka till huvudämnet!hur gammal e du sj?

ja att frisörer inte hör till den, enligt den allmänna uppfattningen, teoretiska tungviktargruppen kan man väl säga vad man vill om, men att gå in och titta på "min profil" för att kolla hur gammal jag är var väl inte så svårt, född 21 juli
-83 ger 22 år! då hade man sluppit en av dina :kocko frågor..
Men "tillbaka till huvudämnet" håller jag fullkomligt med om! ;)

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
personligen så hade jag spöat upp snorungarna.
>>>JAG, JAG ÄR INTE RÄDD<<<

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Edit: Ändrade mitt inlägg eftersom det hade dött ut lite med svensk och invandrare.. vill inte att man förstör denna tråden med sådant snack...

Till trådskaparen... Hur går dina tankar nu? När skulle de hämta "pengarna"?

Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Kevorkian skrev:
Kör Di Leva-stuket istället!!

Möt dom med kärlek och ditt största leende. Sen festar ni till med nybakta kanelbullar, saft, smågodis och lite schysst musik.

Eller så går du till polisen.
jag vet att det inte hör hit men, hans näsa ser ut som en k#k... (Di Leva) gillar verkligen inte den personen... :kocko

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
KTM 525
hp skrev:
Inte om man hittar den på stan men om man får tillbaka den av de som tog den så blir det inget olovligt tagande. Rekvisiten är därmed inte uppfyllda för ett egenmäktigt förfarande. I praxis anges dessutom att man visst får ta tillbaka ett föremål "a färsk gärning" inom 24 timmar FRÅN GÄRNINGSTILLFÄLLET.

BrB 8:8
Den som, i annat fall än särskilt i detta kapitel omförmäles, olovligen tager och brukar eller eljest tillgriper något, dömes för egenmäktigt förfarande till böter eller fängelse i högst sex månader. Detsamma skall gälla om någon utan tillgrepp, genom att anbringa eller bryta lås eller annorledes, olovligen rubbar annans besittning eller ock med våld eller hot om våld hindrar annan i utövning av rätt att kvarhålla eller taga något.

Var i lagen står det om 24 timmar? Det är på bar gärning som egenmäktigt förfarande eller självtäkt inte kan åberopas? :gnissla

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Crille skrev:
Enligt lagen så får du spela in samtalet så länge man själv deltar i det och du behöver INTE upplysa vederbörande att dom blir inspelade...

Det stämmer men frågan är hur stark bevisning det är med tanke på hur lätt man kan redigera inspelat materialet med modern teknik. Jag skulle tro att bevisningen är ganska tunn om inte finns ytterligare bevisning att styrka händelseförloppet med.

Personligen hade jag inte hämtat en stulen motorcykel efter att jag anmält den stulen hos polis eller försäkringsbolag utan att meddela dem om saken först och därmed få reda på vilka rättigheter jag har.

Det absolut sista jag skulle göra vore att betala dessa killar. Kommer de undan och med en förtjänst på 5000 på att stjäla en motorcykel som de sedan lämnar tillbaka mot betalning kan man fråga sig vad de är kapabla att göra nästa gång mot framtida offer? Sätt stopp för dem här och nu och koppla in polisen omedelbart. Kanske är det inte för sent att göra ärliga medborgare av dem än. Det är inte omöjligt att de i tysthet en dag tackar dig för att du ingrep och satte stopp för en sannolik karriärr som brottsling på tidigt stadium och därmed gav dem möjigheten till en annan bättre framtid.

Även om det är lockande skulle jag inte heller bruka våld mot dem utan att de angripit dig först. Se till att ha någon med dig när du rör dig ute. Även om de bara är 14-15 år gamla kan de ställa till med ganska otrevliga saker om de är ett par stycken och ger sig på dig utan förvarning med tillhyggen.

Lycka till!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Harmon Rabb skrev:
Det stämmer men frågan är hur stark bevisning det är med tanke på hur lätt man kan redigera inspelat materialet med modern teknik. Jag skulle tro att bevisningen är ganska tunn om inte finns ytterligare bevisning att styrka händelseförloppet med.
...
Med tanke på att dom fällt personer för fildelning med enbart en screandump som bevis så räcker det nog med en videoinspelning.

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Jag kan lova dig att det duger gott i rättegång, en kollega till mig har använt inspelade avsnitt flertalet ggr i rätten och har alltid haft lagen på sin sida och på så sätt vunnit....

Dom digitala inspelarna idag så står det datum tid m.m samt så kan du få id märkning på inspelningen...Man kan även ta med diktafonen till rätten samt en bränd cd-r skiva med samma material....

Harmon Rabb skrev:

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...