Tjuvarna lämnade tbx min hoj för 5000 kr

Status
Ej öppen för fler svar.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Firefighter skrev:
Det är väl bara och ge dom en riktig omgång stryk.
"bara"...

Jävlar vad alla är kaxiga här. Det kan slå rätt fett bakut o jävlas tillbaka. Dessutom vet dom vart du bor o vad du heter o hela köret.

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
ninja555 skrev:
Grejen r den att de r inte mer än 14,15 år

Tyvärr är de nog utskickade av sina äldre bröder eller gängmedlemar då de inte kan bli åtalade i den låga åldern.

Men ett bryskt uppvaknande om att de inte regerar gator och torg kanske inte skulle skada.

Å andra sidan bör du nog snabbt kontakta polisen iallafall.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Är de bara 14,15 så röstar jag nog på att du lånar hem några riktiga muskelberg och inte nödvändigt ger dem massa stryck (du vill ju inte åka dit på något sätt) men verkligen skrämmer skiten ur dem. :mad:

Bind fast de på hojen o kör en aggressiv rund så kanske de blir lite bromsspår på fel ställe :rolleyes:

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
KTM 525
CaféRacer skrev:
man behöver väl knappt fråga om de kunde prata ren svenska...
Tack sossarna för de samhälle vi har idag :huvet

Fånigt debattknep att skylla på sossarna så fort något gått snett. Vad menar du förresten med inlägget? Att invandrare begår fler brott?

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
va fan sno hojen och komma o be om 5tusen är de riktigt goa i huvet eller :kocko som de flesta säger ring snuten be dom vänta hemma hos dig och grip dom 15år = straffmyndig spöar man uppdom åker man bara på misshandel.
sveriges rättsamhälle inte synd om offren utan det är synd om förövaren :gnissla :huvet

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Nä, du får nog ringa polisen (anonymt) eller nåt juridikkunning och höra vad de tycker. Om smågangstrarna inte drar sig för att komma och pressa dig på pengar för hojen kan de nog göra värre grejer. Det enda rätta är nog att låta lagens långa arm ta ett snack med dem.

Det luktar som ett klassiskt fall där offret slutar som förövare, typ han som sköt inbrottstjuven och blev åtalad.

Edit: Eller så hör du med drängen: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1829662&postcount=1195
:kryckor

Last edited:

JonasSE

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
R1
ninja555 skrev:
Precis innan julen blev jag av med min pärla där ett par killar gjorde inbrott hemma hos mig å tog nycklarna å snodde cykeln, men För 2 veckor sedan knackar de hemma hos mig å talade om att de hade cykeln, å ville jag ha tbx den skulle jag betala en summa, visst jag gick med på 5000kr, Dumma nog visade de mig vart den va, jag hämtade det som va mitt, å i slutet av månaden kommer de å hämtar pengarna. Någon som har några förslag vad man skall göra,,,, :lol

haha jag skrattar så jag gråter

ninja555

zx6r
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
zx6r
Jaaaa..d får la bli att man lämnar d hela åt fbr,blå,,,, Har redan sagt upp lgh.n...

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
slå sönder knäskålarna på dom och skjutsa ut dom långt långt ut i skogen och låt dom försöka ta sig hem därifrån..

KAS-CBR900RR

Egen värld!!!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Retta
ninja555 skrev:
Precis innan julen blev jag av med min pärla där ett par killar gjorde inbrott hemma hos mig å tog nycklarna å snodde cykeln, men För 2 veckor sedan knackar de hemma hos mig å talade om att de hade cykeln, å ville jag ha tbx den skulle jag betala en summa, visst jag gick med på 5000kr, Dumma nog visade de mig vart den va, jag hämtade det som va mitt, å i slutet av månaden kommer de å hämtar pengarna. Någon som har några förslag vad man skall göra,,,, :lol

FY FAN!!! jag hade smällt med min bmw lämna in den på lagning själv klart!! Efter helgen när jag ska kolla om det e värt o laga den så sitter det inga fälgar kvar DE STULNA säger de som jobbar där... titta runt på blocket så hitta samma fälgar i samma stad m3 fälgar med nytt gummi för 5tusen :va gick ditt o kolla på dem vtssade det sig vara mina efter smällen blev det märke på en fälg det var en kille på värkstan (BMW) som hade tagit dem!!! :kocko :kocko :kocko

gör som mig ring snuten tala om vad som hände de tar dem på borggärning de förhör dem liger det någon bakom detta får de ut det från 15åringar.. plus att du får ut för sved o värk eller vad det heter.....de fråga mig om jag ville stämma honom o få de......

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Synd att dom är så unga, för jag försöker inte låta tuff MEN dom borde ha ordentligt mycket stryk.

Det enda du kan göra nu är väl att prata med polisen och hoppas på att dom vill
lyfta på arslet för att vänta på glinen.

KAS-CBR900RR

Egen värld!!!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Retta
CaféRacer skrev:
man behöver väl knappt fråga om de kunde prata ren svenska...
Tack sossarna för de samhälle vi har idag :huvet

FY FAN!!! jag hade smällt med min bmw lämna in den på lagning själv klart!! Efter helgen när jag ska kolla om det e värt o laga den så sitter det inga fälgar kvar DE STULNA säger de som jobbar där... titta runt på blocket så hitta samma fälgar i samma stad m3 fälgar med nytt gummi för 5tusen :va gick ditt o kolla på dem vtssade det sig vara mina efter smällen blev det märke på en fälg det var en kille på värkstan (BMW) som hade tagit dem!!! :kocko :kocko :kocko

DET VAR EN BLOND SVENSK KILLE!!!!

gör som mig ring snuten tala om vad som hände de tar dem på borggärning de förhör dem liger det någon bakom detta får de ut det från 15åringar.. plus att du får ut för sved o värk eller vad det heter.....de fråga mig om jag ville stämma honom o få de......

Så du tycker vi svenskar är mycket bättre människor en alla andra????

DU ÄR NOG BARA EN UTSTÖT FJANT!!!!! :kocko :finger :arsele :arsele

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
KAS-CBR900RR skrev:

Sicken idiot,hoppas han fick sparken från verkstan.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Gteborgspolisen ska ju ha rätt bra koll på gäng i gbg vad jag har hört så hör av dig till dom så dom kan vara med vid "betalningen".

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag