TL 1000 klubb?

intresse för officiell TL1000klubb?


  • Antal röstningar
    0

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Några tankar:

Ett forum kräver inget mer än lite plats hos en ISP och nån som gärna skaver lite tangentbord. Ämnet har ju varit uppe tidigare men det blev inget av det och det kan jag förstå eftersom det finns bra forum här på SH, tlp med mer.

En förening kräver en massa tråkigheter såsom styrelse, stadgar, åtminstone ett möte (kan säkert hållas i form av telekonferens eller liknande) per år (årsmöte) med mer för att kunna kallas förening. En förening kommer med stor säkerhet att ha en eller annan form av ekonomi vilket innebär att man måste ha kassör, postgirokonto (eller bankgiro), revisor med mer.
En förening kan för övrigt mycket väl ha en hemsida med eller utan forum.
Jag har varit inblandad i en hel del föreningsarbete genom åren och har därför hunnit få rätt god inblick i hur mycket jobb det är, hur mycket entusiasm som oftast finns i början, hur lite entusiasm som finns efter ett tag (gäller även mig) etc.
Missförstå mig inte, jag menar inte att idén är dålig, jag bara vill lyfta fram lite av de tråkiga fakta som gärna glöms bort när entusiasmen är som störst. Det är ju alltid bra att ha god koll innan man hoppar på tåget så att säga.

Ang bullertillåtna bandagar så handlar det ju mer om banägarna. Om deras grannar inte accepterar buller så lär vi köpa läget vare sig vi är en förening eller bara en hoper gasglada bullerhuliganer.

För övrigt kan ni ju fundera på det här:
Jag är pollenallergiker och min "snuvperiod" börjar nu. Egentligen kom de första symtomen i helgen. Min läkare har semester denna vecka! :gnissla
Mitt garage ligger ute på landet mitt i en förbannad pollenodling.
Hur mycket mecka TLR-tank tror ni det blir nu? :huvet
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
[OT] Robban, jag är också pollenallergiker och prövat än det ena, än det andra genom åren. Ifjol tog jag en cortisonspruta för första gången... och det blev en kanonsommar!!! Kände knappt nånting alls... så idag har jag tagit en spruta igen :banana

Kolla med din läkare. :)[/OT]

sorry för spammet båjs....
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
J-Bone... Kolla med din läkare. ...[/QUOTE skrev:
Han har ju semester! Det var alltså Cortisonspruta jag skulle ha! Det är verkligen en kanongrej, blir helt besvärsfri och kan till och med åka hoj mitt under pollentid!
Ringde för övrigt till Vårdskandalen (eller vad dom heter) men jag var inte välkommen där eftersom jag har en privatläkare. :kocko
Jag har ju för faan pröjsat skatt för sjukvård!
Jaja, nu blir det en insändare i lokala blaskan om hur sjukvården (inte) fungerar.

Sorry bojs, nu lägger vi ner snorandet och håller oss till ämnet!
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
tl1000larsson skrev:
Upp Upp och igång :fatta!

E det nåt på G eller :confused:

Eyy faan, missade jag denna tråden? Ja ä fetpå bara så ni vet :banana

Bullerkrav eller inte jag är banoholic numer jag skruvar på orginal om det behövs.

(Btw det var därför LMS åkningen vart nerlagd.. fick besked sent som faan samt att de har iår benhårda krav på orginalsystem och det verkade inte så populärt..)
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
tl1000larsson skrev:
Upp Upp och igång :fatta!

E det nåt på G eller :confused:

Kommer nog inte hända något förän säsongen är över.. jag har iaf fullt upp just nu med att hinna med att åka på min tl...
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jag är på! :banana

Min sida händer det inte så mycket med som sagt, precis som Robban_C säger, så är det lätt att engagemanget tryter efter ett tag. Men jag är gärna med och drar ett handtag om vi skall göra en "riktig" klubb, och inte bara en hemsida.
Förutom bandagar bör vi väl samla ihop oss och dominera :fyllisar på diverse mc-träffar runt om i landet, eller hur.

Jag skall ALDRIG sälja min TL, så jag löser livstidsmedlemskap direkt! :yoparty

/Pajje
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Har re blit' nåed?

Hur har det blivit med Tiller-klubben? Har det hänt något, eller rann det ut i sanden? :confused: Synd i så fall... :( :7peta
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
RacerX skrev:
Hur har det blivit med Tiller-klubben? Har det hänt något, eller rann det ut i sanden? :confused: Synd i så fall... :( :7peta
Har inte hänt något ännu...
Någon som känner sig manad att dra igång???

I princip så är det det som behövs... att någont sparkar igång det.. och de andra kommer att haka på....
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
SENSEI skrev:
Har inte hänt något ännu...
Någon som känner sig manad att dra igång???

I princip så är det det som behövs... att någont sparkar igång det.. och de andra kommer att haka på....

Verkar inte vara nån..
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Jag skulle gärna vara med och organiserara lite,men jag tycker att nån med feta tillerkunskaper ska hålla i trådarna.Jag har bara kört min ca:30 meter så jag är ingen tillerkung än på några 100år:D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top