TL 1000 klubb?

intresse för officiell TL1000klubb?


  • Antal röstningar
    0

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Shit vad glad man blir när man ser att det börjar röra lite på sig! :tummenupp
just detta att alla TL ägare är hjärntvättade är en av de trevligare bitarna med at ha TL!
Ett bra forum, tips om (alla... :( ) standardfel som finns, gruppköp, märken (el jeansvästar :haha), träffar, bankörning (i samband med andra oxå) känns som vettiga sysselsättningar för en TL klubb...

som jag skrivit tidigare är jag på! Är inte så internethaj! Men pysslar gärna med annat! :)
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Jag va nere och skulle kolla upp lite priser på tryck på tröjor idag men snubben behagades att ha stängt :huvet
Men om det är intressant så kan jag gå ner vid annat tillfälle.
Jag har inte kollat exakt hela tråden...det kanske redan är nån som har den uppgiften :va
Om inte så kan jag säkert deala lite med han som har tryckeriet :tummenupp

//TwinSucker
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Nu har jag kommet åt internetet igen, låg nere här i 2 dar. Nåra föreningspengar ifrån skövde kommun kan vi fetglömma, de har inte några såna bidrag, bara till ungdomsföreningar.

tl1000s.se är ledig, kostar 695 + moms första året, därefter 140 + moms. Vet inte om det skiljer mellan olika bolag, det finns ju minst 50 olika "ombud" att köpa/hyra domänen av.

/Pajje
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Psychobiker skrev:
Nu har jag kommet åt internetet igen, låg nere här i 2 dar. Nåra föreningspengar ifrån skövde kommun kan vi fetglömma, de har inte några såna bidrag, bara till ungdomsföreningar.

tl1000s.se är ledig, kostar 695 + moms första året, därefter 140 + moms. Vet inte om det skiljer mellan olika bolag, det finns ju minst 50 olika "ombud" att köpa/hyra domänen av.

/Pajje

tl1000.se är ju också ledig.. Så det är väll ett bättre alternativ än TL1000S.se
eller....
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Jag röstar för tl1000.se :tummenupp
Det kan ju bli lite osämja mellan R och S förare annars och det är ju onödigt om det går att undvika :)


Som jag skrev här innan så ska jag kolla upp vad jag kan få för priser på tryckeriet om det blir aktuellt med tröjor om ingen har nåt emot att jag kollar det. Jag tror att det går att få ett bra pris om vi får ihop lite volymer.


//TwinSucker
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
TwinSucker skrev:
Jag röstar för tl1000.se :tummenupp
Det kan ju bli lite osämja mellan R och S förare annars och det är ju onödigt om det går att undvika :)


Som jag skrev här innan så ska jag kolla upp vad jag kan få för priser på tryckeriet om det blir aktuellt med tröjor om ingen har nåt emot att jag kollar det. Jag tror att det går att få ett bra pris om vi får ihop lite volymer.


//TwinSucker
tl1000.se är helt ok :)

Tröjor vore inte fel heller nej :banana
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Jag kan snacka med honom ang. lite olika trycktyper. Så får vi ju se vad det blir för logga.
Men jag föreslår även att man sätter www-adressen på ena ärmen eller på ryggen...eller va tycker ni andra?
Jag kan även kolla på om det är några problem för honom att sätta det ett S eller ett R på slutet för då kan ju dom som kör R ha sin och dom som kör S ha sin.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
TwinSucker skrev:
Jag kan snacka med honom ang. lite olika trycktyper. Så får vi ju se vad det blir för logga.
Men jag föreslår även att man sätter www-adressen på ena ärmen eller på ryggen...eller va tycker ni andra?
Jag kan även kolla på om det är några problem för honom att sätta det ett S eller ett R på slutet för då kan ju dom som kör R ha sin och dom som kör S ha sin.
Kör hårt med tröjorna :tummenupp. :tummenupp Adressen är väl given :Bugar tl1000.se är väl att föredra
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Givetvis skal vi ha tl1000 (könsneutralt), s kom med av misstag, det är tl1000.se jag kollade upp också. Ber alla R-människor om ursäkt :Bugar

/Pajje
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Psychobiker skrev:
(könsneutralt) Ber alla R-människor om ursäkt :Bugar

/Pajje

:hihi

Jag ska se om jag hinner gå till tryckeriet imorgon...eller det får jag väl se till att hinna =)

Jag ska kolla med han va han kan ge för olika loggor.
Jag tyckte att det typsnittet som nån hade på förslaget till hur sidan skulle se ut såg riktigt bra ut. Ska försöka fixa lite exempel.

//TwinSucker

Ädit: Konstaterade att det finns ca. 200 här på SH som har TL och det är ju en bra början :tummenupp
 
Last edited:

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Jag har kollat runt lite på tröjor och ska som om jag kan fixa till en inom snar framtid...men det finns ett jobb som gör allt för att sno min fritid :mad:
Men det jag kan säga så här just nu är tröjan kommer att hamna mellen 350-400 ink frakt om jag inte har räknat helt fel. Men jag ska snacka med tryckeriet och se om vi kan fixa fram ett prov så att ni får se hur det blir :)

//TwinSucker
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
TwinSucker skrev:
Jag har kollat runt lite på tröjor och ska som om jag kan fixa till en inom snar framtid...men det finns ett jobb som gör allt för att sno min fritid :mad:
Men det jag kan säga så här just nu är tröjan kommer att hamna mellen 350-400 ink frakt om jag inte har räknat helt fel. Men jag ska snacka med tryckeriet och se om vi kan fixa fram ett prov så att ni får se hur det blir :)

//TwinSucker
Låter bra :tummenupp
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
TwinSucker skrev:
Jag har kollat runt lite på tröjor och ska som om jag kan fixa till en inom snar framtid...men det finns ett jobb som gör allt för att sno min fritid :mad:
Men det jag kan säga så här just nu är tröjan kommer att hamna mellen 350-400 ink frakt om jag inte har räknat helt fel. Men jag ska snacka med tryckeriet och se om vi kan fixa fram ett prov så att ni får se hur det blir :)

//TwinSucker

Kanon, ser fram emot tröjan
Ännu bättre vore det om den J***a snön kunde smälta någon gång så man får plocka fram sin älskling.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
twinner skrev:
... http://twinner.mine.nu/TL-KLUBB/UntitledFrameset-2.htm

Finns det nån här? eller nån som känner nån som kan bygga seriösa sidor?
Ditt exempel fungerar inte. :7peta
Borttaget antar jag.

Jag vet "nån" som kan bygga men som ni i tl-tråden vet så innebär det krav på rätt miljö etc. Vi pratade ju om det för ett tag sen och jag är ju kinkig.
Lägger man sajten på ett webbhotell så är miljön inga problem, bara att välja rätt hotell. Driftar man på egen server så måste man alltså installera och konfigurera rätt miljöer på servern.
Nackdelen med ett webbhotell är begränsat diskutrymme, dvs ska man ha stora/många bilder, filmer etc så börjar diskutrymmet gå åt. Framförallt om medlemmarna ska kunna lägga upp bilder själva (dvs så som SH:s galleri). Jag vill minnas att Swedie sa att det rör sig om ca 1Gb bilder på hans server (iofs stor sajt).
Alternativet till rätt miljö är att hitta rätt gubbe. :)

Jag använder detta webbhotell:
http://www.box.se/
Sidan med priser (mig veterligen är Box bland de billigaste som använder .Net-miljö):
http://www.box.se/webbpaket.html (notera att detta är priser exkl moms)
Förutom detta tillkommer kostnaden för domännamnet med 140:- plus moms.

Var det inte J-Bone som jobbade på ett webbhotell eller är jag alldeles ute och cyklar nu?
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Klubbnamn?!?!

Jag ska snacka med tryckeriet inom en väldigt snar framtid men jag vill ha lite feedback på vad jag ska kolla upp. Jag kommer att ta prisuppgift med tryck www-adressen på högra armen oxå. Mitt förslag är ett stort ryggtryck och trycket på armen och låta framsidan va tom, eller va säger ni?

Vad ska klubben heta?
1. Svenska TL1000 Klubben
2. TL1000 Klubben

//TwinSucker
 

MrMunson

Medlem
Gick med
24 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
MullerTiller -- nyss hemkommen från Nordslingan
Hepp!

Som nybliven TL(R)-ägare (och tillika körkortsinnehavare) är jag givetvis med på spåret! Läst igenom tråden och det verkar som att det finns en hel del folk som är "på" vilket är coolt. :)

Ett par saker:
1) Jag har serverplats om det skulle vara av intresse. Driver egen sajt som inte har något med hojjar att göra plus egen e-postserver och det hela. Fördelen är ju som sagt diskplats, speciellt om vi ska ha egna e-postadresser också. Min egen server är en linuxkärra som kör den smått klassiska kompositionen Apache, PHP, MySQL vilket väl borde fungera fint? Om ni vill testa performance osv. så kan ni ju dra en flukt på min sida (www.muppfarmen.org). Det mesta av den har jag meckat ihop själv. Använder MamboServer (www.mamboserver.com) som backbone för sajten.

2) Det är asballt att det är snack om tröjor och saker men borde vi inte se till att få upp hemsida och lite mer struktur på en eventuell förening innan vi skaffar tröjor. Tänker på tryck osv. till tröjorna. Det vore ju ballt att ha med en skön URL till hemsidan i sådant fall, eller hur.

I vilket fall, jag är helt med på spåret och har inga problem med en eventuell medlemsavgift om den går till schysta saker.
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
MrMunson skrev:
Hepp!

Som nybliven TL(R)-ägare (och tillika körkortsinnehavare) är jag givetvis med på spåret! Läst igenom tråden och det verkar som att det finns en hel del folk som är "på" vilket är coolt. :)

Ett par saker:
1) Jag har serverplats om det skulle vara av intresse. Driver egen sajt som inte har något med hojjar att göra plus egen e-postserver och det hela. Fördelen är ju som sagt diskplats, speciellt om vi ska ha egna e-postadresser också. Min egen server är en linuxkärra som kör den smått klassiska kompositionen Apache, PHP, MySQL vilket väl borde fungera fint? Om ni vill testa performance osv. så kan ni ju dra en flukt på min sida (www.muppfarmen.org). Det mesta av den har jag meckat ihop själv. Använder MamboServer (www.mamboserver.com) som backbone för sajten.

2) Det är asballt att det är snack om tröjor och saker men borde vi inte se till att få upp hemsida och lite mer struktur på en eventuell förening innan vi skaffar tröjor. Tänker på tryck osv. till tröjorna. Det vore ju ballt att ha med en skön URL till hemsidan i sådant fall, eller hur.

I vilket fall, jag är helt med på spåret och har inga problem med en eventuell medlemsavgift om den går till schysta saker.

Grattis till körkort samt en kanonhoj!

Jag håller med om att vi självklart ska ha ordning på en sida och framför allt bestämma ett domän-namn.

Som svar på din andra fråga så kommer det självklart att va URL:n på ena armen...så därför så är bara det här med tröjor under konstuktion :)
Jag sadlade bara på mig ansvaret att kolla upp priser och sånt och har det på G.

//TwinSucker
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top