TL 1000 klubb?

intresse för officiell TL1000klubb?


  • Antal röstningar
    0

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
twinner skrev:
Jag skulle gärna vara med och organiserara lite,men jag tycker att nån med feta tillerkunskaper ska hålla i trådarna.Jag har bara kört min ca:30 meter så jag är ingen tillerkung än på några 100år:D

Du kan väl rocka igång det om du känner för det, det är ju bara att fråga typ Ronny eller nån om det är något du undrar över... Vore jätteskoj om det blev nåt men jag har så mycket annat att hålla reda på så jag hinner inte rodda det här... :\
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jag skulle nog kunna dra lite i det här, har faktiskt en del tid i vår, då jag måste tillbringa veckorna i Östersund, (utan båge :( ), och har i princip varje kväll ledig.
Men då måste vi klara ut vissa grejor först :hördu

1. Vad är syftet med klubben? Jag antar att vi vill ha en sida där vi kan planera träffar, gruppköp mm. Moddar, servicearbeten och andra teknikorienterade saker skall väl också finnas där.
Skall vi knyta kontakter med TL1000klubben i staterna?
Även tröjo, dekaler och tygmärken skall väl fixas.

2. Jag gör inte det här själv, blir det dålig respons på att få hjälp med att ordna bandagar, träffar, gruppköp mm, då lägger jag ner (Låter kanske lite neg nu, men jag antar att ni förstår vad jag menar)

3. Ekonomi! I pollen verkade de flesta vara positiva till medlemsavgift, vilket jag tycker är en förutsättning för att det skall bli bra. 100-200 borde vara rimligt. Beroende på hur mycket verksamhet och prylar vi säljer/köper så kommer det ju in lite pengar. tex om vi tar fram en tröja kan vi ju lägga på lite så att det kommer in lite pengar, som sen kan användas till diverse aktiviteter, tom en gratis bandag för medlemmar tex.
Dock måste vi ha en startkassa om vi tex skall trycka upp tygmärken och klistermärken. Hur skall vi lösa det? En insatts på ett par hundringar per medlem som man får tillbaks efterhand som mandet kommer in lite pengar kanske är en lösning. Jag/den har nog inte lust att lägga ut en massa pengar i förväg när det skall fixas nånting.

Det här måste vi fundera till på ALLA som är intresserade.

/Pajje
 

TLRR

Guest
J-Bone skrev:
Du kan väl rocka igång det om du känner för det, det är ju bara att fråga typ Ronny eller nån om det är något du undrar över... Vore jätteskoj om det blev nåt men jag har så mycket annat att hålla reda på så jag hinner inte rodda det här... :\

Ronny ? Är det den där arge fan ute i Vendelsö ???
Nej ta inte hjälp av honom :kocko
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Som jag förmodligen har sagt nånstans längre bak i tråden...Jag hakar på, lätt!! :Bugar
För mig går det utmärkt att investera några hundringar i att få igång en TL klubb om intresset finns!
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Psychobiker skrev:
Jag skulle nog kunna dra lite i det här, har faktiskt en del tid i vår, då jag måste tillbringa veckorna i Östersund, (utan båge :( ), och har i princip varje kväll ledig.
Men då måste vi klara ut vissa grejor först :hördu

1. Vad är syftet med klubben? Jag antar att vi vill ha en sida där vi kan planera träffar, gruppköp mm. Moddar, servicearbeten och andra teknikorienterade saker skall väl också finnas där.
Skall vi knyta kontakter med TL1000klubben i staterna?
Även tröjo, dekaler och tygmärken skall väl fixas.

2. Jag gör inte det här själv, blir det dålig respons på att få hjälp med att ordna bandagar, träffar, gruppköp mm, då lägger jag ner (Låter kanske lite neg nu, men jag antar att ni förstår vad jag menar)

3. Ekonomi! I pollen verkade de flesta vara positiva till medlemsavgift, vilket jag tycker är en förutsättning för att det skall bli bra. 100-200 borde vara rimligt. Beroende på hur mycket verksamhet och prylar vi säljer/köper så kommer det ju in lite pengar. tex om vi tar fram en tröja kan vi ju lägga på lite så att det kommer in lite pengar, som sen kan användas till diverse aktiviteter, tom en gratis bandag för medlemmar tex.
Dock måste vi ha en startkassa om vi tex skall trycka upp tygmärken och klistermärken. Hur skall vi lösa det? En insatts på ett par hundringar per medlem som man får tillbaks efterhand som mandet kommer in lite pengar kanske är en lösning. Jag/den har nog inte lust att lägga ut en massa pengar i förväg när det skall fixas nånting.

Det här måste vi fundera till på ALLA som är intresserade.

/Pajje

Jag hjälper gärna till att fixa lite.
Jag tycker vi ska göra det som en förening och få bidrag mm.Kanske kan ge lite pengar till serverplats mm,dock så är det ju lite jobb med en förening!! Ja ja..en tanke iaf:=)

1; Hemsida för att fånga medlemmar.
2; Forumdel för att hålla kontakt med alla samt snacka skit.
3; Butik,sälja Stickers,tröjor,bandagar,gruppköp osv.
4; Samarbetspartners,bra dealar med sukkahandlare/styling,rabatter.

Dhoo:)
 
Last edited:

TLRR

Guest
Jag (Ronny) kan oxå hjälpa till med info om TL-maskinerna,det lilla jag kan i alla fall.Om det behövs.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Som jag förmodligen har sagt nånstans längre bak i tråden...Jag hakar på, lätt!! :Bugar
För mig går det utmärkt att investera några hundringar i att få igång en TL klubb om intresset finns!
Japp jag håller med ett par hundringar slantar man gärna till såna här grejor :tummenupp .Jag har mycket att stå i med ungar o allt men jag hjälper gärna till med det jag kan :tummenupp
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Förening blir himla knepigt då vi bor så långt ifrån varandra. Iof räcker det med ett årsmöte, så då är ju träffen fixad också :yoparty

Ska kolla på det iallafall.

Jag anser mig själv vara rätt duktig på s:en i varje fall, har ju rivet ner hela hojen inklusive motorn i molekyler, och bygger och moddar så mycket jag hinner och har råd med.

Nån som vet vad det kostar för en forum som detta? Det bör ju vara ett proffsigt forum och inte som mitt förra försök :rodnar .

tl1000.se verkar ju vara ledigt :banana , men vet inte riktigt vad det kostar, men det skall väl inte vara så dyrt.

Sen måste vi fixa en snygg logo också, men sånt är ju bara kul, skall börja skissa.

Jag kollar upp följande:
.se adress
förening

vem kollar efter lämplig server och forumlicens (för det är väl så det funkar)
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Angående förening

Till att börja med behöver vi en Interimstyrelse (ungefär som i Irak) på 3 pers, som förbereder inför årsmötet. Där väljer man alla poster, föreningsavgift, diverse stadgar som skall gälla mm

läs på följande länk:

http://www.skovde.se/templates/S_ExternalPage.aspx?id=3763

Eftersom jag bor i Skövde, blir det väl enklast att ta det via Skövde kommun. Vet inte hur de ställer sig till en Internetklubb eller vad man skall kalla det. Det kommer ju inte att vara så stor del av föreningen som bor i kommunen.

Så, nu har jag mailat ansvarig på Kommunkontoret, har förhoppningsvis fått svar imorron kväll, likaså om domännamnet
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Satan vad du är driftig då:=) bra!!
Spelar väl ingen roll vart medlemmarna bor,bara man har ett årsmöte el liknande?
Jag är gärna på iaf.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Läste Robbans ilägg om förening. Om det nu blir för mastigt kan vi ju göra ett mellanting, dvs vi kan ju ha en kassör som håller koll på pengarna, och en ordförande mm, men då slipper vi ju hålla på och redovisa och ha oss, blir ju lite enklare.
Vi får väl se vad dom säger, det kanske inte är lönt beroende på vad för bidrag vi kan få.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Ja, va fan, det är ju hög tid om det skall hända nått till säsongen börjar, och det är ju inte så länge tills dess :banana
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Ja, men där ser man, Där finns ju en eventuell logga iallafall

Jag tycker det skall vara en sida med forumdel, även om forumdelen används mest.

Vi skall ju ha sidor med bilder, hur man gör moddar, servicar mm
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Psychobiker skrev:
Ja, men där ser man, Där finns ju en eventuell logga iallafall

Jag tycker det skall vara en sida med forumdel, även om forumdelen används mest.

Vi skall ju ha sidor med bilder, hur man gör moddar, servicar mm

Tycker jag med,det kommer bli en stor sida så nån kunnig webdesigner lär nog behövas :tummenupp

Alla som har tankar om hur det ska se ut! posta era alster så vi kan bestämma tillsammans :tummenupp
 

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
ja e ingen bra webbdesigner men ja är på i varje fall.... :banana
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top