TL 1000 klubb?

intresse för officiell TL1000klubb?


  • Antal röstningar
    0

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
*väntar med spänning*

Jag duger inte mycket till vad gäller programmering osv men jag går med så fort klubben är "klar" !!
 

MrMunson

Medlem
Gick med
24 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
MullerTiller -- nyss hemkommen från Nordslingan
Sweet dude!

Om det är behov av serverplats får någon som känner sig manad PM'a mig så sätter jag upp en serverplats som vederbörnade kan labba med (typ. tl1000.muppfarmen.org eller nåt tills vidare). Filskyffling via FTP lämpligtvis.

TwinSucker skrev:
Som svar på din andra fråga så kommer det självklart att va URL:n på ena armen...så därför så är bara det här med tröjor under konstuktion :)
Jag sadlade bara på mig ansvaret att kolla upp priser och sånt och har det på G.

//TwinSucker
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Jag är inte haj på det där med hemsidor tyvärr...annars hade jag gladeligen fixat till det.

Se så...nån av oss alla TL förare måste väl ha kunskaperna att göra en hemsida :)

@MrMunson Vad har du för lina på din server? Står den pall om vi lägger upp filmer som vi sen länkar till via SH?
Det brukar ju va ett stort antal som tankar samtidigt...
 

MrMunson

Medlem
Gick med
24 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
MullerTiller -- nyss hemkommen från Nordslingan
TwinSucker skrev:
@MrMunson Vad har du för lina på din server? Står den pall om vi lägger upp filmer som vi sen länkar till via SH?
Det brukar ju va ett stort antal som tankar samtidigt...
Jag har Bredbandsbolaget, 10/1mbits lina. Det är ju inga massiva hastigheter ut men det fungerar med den servernbelastning som jag har idag utan några som helst problem. Om man räknar på en dubbel belastning mot idag så skulle det inte bli några rekordvinnande nedlastningshastigheter. Å andra sidan spelar det nog inte så himla stor roll så länge vi inte snackar filmer på över 50mb styck.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Ser ut som om nån annan ska bygga sida. :)
Helt ok för min del. :tummenupp
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
MrMunson skrev:
Jag har Bredbandsbolaget, 10/1mbits lina. Det är ju inga massiva hastigheter ut men det fungerar med den servernbelastning som jag har idag utan några som helst problem. Om man räknar på en dubbel belastning mot idag så skulle det inte bli några rekordvinnande nedlastningshastigheter. Å andra sidan spelar det nog inte så himla stor roll så länge vi inte snackar filmer på över 50mb styck.


Kan man inte lägga upp på en snabbare lina sen då..? Om vi te.x är 20st inne på sidan samtidigt,då kommer det kktrascha :=) typ:D eller i stort sett bli oanvändbart?
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
twinner skrev:
Kan man inte lägga upp på en snabbare lina sen då..? Om vi te.x är 20st inne på sidan samtidigt,då kommer det kktrascha :=) typ:D eller i stort sett bli oanvändbart?
Tror du att en TL-klubb kommer att ha 20 st som samtidigt sitter och laddar ner just filmer?
Nu får du fanimej kamma dig! :7peta
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Robban_C skrev:
Tror du att en TL-klubb kommer att ha 20 st som samtidigt sitter och laddar ner just filmer?
Nu får du fanimej kamma dig! :7peta

Men lilla Robert :gnissla

Det kanske det kommer vara! konstigare saker har skett.

Edit: Det bästa är väl att testa :)
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Har ni tänkt på hur många timmar det är på ett dygn?
Hur rimligt är det att 10% av medlemmarna sitter och tankar stor film under samma 10-minutersperiod under ett dygn?
Notera att jag inte skriver "sitter och surfar på siten..." eftersom även en enklare server klarar flera hundra samtidiga surfande (då är det alltså inte connection som är flaskhalsen, då är det serverprestanda).


Edit: twinner, tog du illa vid dig? Det var inte menat så.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Undrar verkligen om det är TL ägare som har varit inne och röstat nej i den här pollen!?? Jao jao, bara en tanke lixom! :rolleyes:
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Är frågan ställd till mig?
Jag bara menar att någon annan än jag ska bygga sajt för en ev klubb eftersom den valda servern använder en teknik som jag inte tar i. :)
 

MrMunson

Medlem
Gick med
24 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
MullerTiller -- nyss hemkommen från Nordslingan
Hola!

Nu har jag läst upp mig på tråden igen.
:) Hm... Har vi valt serverteknik? Jag har inte fått nån konkret förfrågan om att sätta upp en testserver så det är väl mig veteligen öppet fortfarande. Har ingen superkoll på webhotellsmarknaden iom att jag kör min egen men jag tror de flesta brukar köra Apche, MySQL, PHP kombinationen. Men, sen brukar de oxå ha .NET-miljö osv i paketet har jag sett.

Jag har väl i min egen mening hyfsat kunnande i att bygga upp sidor men jag kan tyvärr inte ta det pga tidsbrist. Är pendlare så att min fria tid som inte går till transport är det familj och vänner som gäller (och cykeln givetvis). Skulle gärna göra ett ryck men.

Jag tycker att vi ska se på att skaffa en server som har den miljön som byggaren (Robban?) trivs med. Känns mer naturligt än att anpassa sig till en serverteknik ju. Vad säger ni om det?
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Satt precis och tänkte på den,och vips så lyfts tråden:=)

Ja! Hur går det?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top