Tl 1000

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Swede 1000R skrev:
Hej.
Rekomenderar en R, bättre hoj överlag, stabilare ram, smidda kolvar , dubbla spridare, rejsigare chassi, överhuvudtaget en missförstådd Superbike räser.

Hmm ja jag skulle köpt en SP-1:a om jag skulle skaffa mig en V-twin igen.
 

TLRR

Guest
Ricken skrev:
Jo, men nu var det ju så att S var snyggare. FAKTISKT!!!

Jo för henne ja.Men det är roligt att någon faktiskt känner till R-en`s riktiga jag.Det var det som jag kommenterade..

Skulle utan tvivel rekomendera henne en S.då den är mera lämplig med högre styre och har lite mer upprätt körställning,då den är mera lätthanterlig i låga farter och garagebaxningar. Lättare att sänka mm.

Köp en TLS då Sv 650 är en så vanlig tjejhoj. :7peta :tummenupp
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Haha, Ricken och Fredde.. :p Ja, det är riktigt nära till Veberöd härifrån. Speciellt med hoj ;) Hyfsat rolig väg också! :p

Kan kolla på både R och S ju, får ju inte vara enfaldig ;O
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Nu kommer jag här igen, då det börjar bli lite mer aktuellt med hojköpet.
Hittade en S, som jag är intresserad av. Den är svenksåld - innebär det att alla "barnsjukdomar" är åtgärdade, eller det är bara en del av de?
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
marandy skrev:
Nu kommer jag här igen, då det börjar bli lite mer aktuellt med hojköpet.
Hittade en S, som jag är intresserad av. Den är svenksåld - innebär det att alla "barnsjukdomar" är åtgärdade, eller det är bara en del av de?
Japp alla åtgärder ska vara åtgärdade på garanti på alla svensksålda tl1000 97:eek:r till 98 så va allt åtgärdat från fabrik
 

Fist Woman

Guest
Köp en R!!

Jag tyckte TL1000R var gräsligt ful när den lanserades, men den var nog lite före sin tid då den idag känns rätt okej. En R kan allt som en S kan och den är nog bättre i de flesta avseenden. Med tanke på det förmånliga prisläget på alla suzuki twinnar så måste de väl betraktas som klipp för de som inte avser att sälja hojen omgående.
Jag testade en TL1000R i somras och motorn imponerade. Jämfört med 999:an så kändes hojen stor som en SL-buss men allt fungerade ändå tillfredsställande, den klokes val på något sätt.

Står du ut med utseendet så köp en direkt, snart står alla och dammar i andras garage...

Ljudet är skönt, att en så potent twin inte knackar som en diesel imponerade på en gammal ducatiräv som mig.
 
Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Fist Woman skrev:
Jag tyckte TL1000R var gräsligt ful när den lanserades, men den var nog lite före sin tid då den idag känns rätt okej. En R kan allt som en S kan och den är nog bättre i de flesta avseenden. Med tanke på det förmånliga prisläget på alla suzuki twinnar så måste de väl betraktas som klipp för de som inte avser att sälja hojen omgående.
Jag testade en TL1000R i somras och motorn imponerade. Jämfört med 999:an så kändes hojen stor som en SL-buss men allt fungerade ändå tillfredsställande, den klokes val på något sätt.

Står du ut med utseendet så köp en direkt, snart står alla och dammar i andras garage...

Ljudet är skönt, att en så potent twin inte knackar som en diesel imponerade på en gammal ducatiräv som mig.



Mm, men jag har tyvärr bry nog att få ihop pengar till en s, r:en är ännu dyrare...
Dessutom är detn bara för ful.. :S
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
tlmartin skrev:
Japp alla åtgärder ska vara åtgärdade på garanti på alla svensksålda tl1000 97:eek:r till 98 så va allt åtgärdat från fabrik
Det är ju ändå ingen garanti att dom ör åtgärdade bara för att den är svensksåld.
General agenten för suzuki skickade ut kallelser till alla ägare, men sen var det ju upp till var och en att fara in till en verkstad som kunde åtgärda felen.....
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ricken skrev:
Det är ju ändå ingen garanti att dom ör åtgärdade bara för att den är svensksåld.
General agenten för suzuki skickade ut kallelser till alla ägare, men sen var det ju upp till var och en att fara in till en verkstad som kunde åtgärda felen.....

Mm jojo, det förstod ju jag med..

Men om man nu åkt iväg till verkstaden med cykeln, så borde väl någon form av kvitto finnas?
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Är hojjen åtgärdat så sitter det ett stort fett OK märke vid typningskylten på ramen. På Högersida om jag inte missminner mig, orkar fö inte springa ut o kolla heller. Märket är grönt/vitt har jag för mig.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
An3Azz skrev:
Är hojjen åtgärdat så sitter det ett stort fett OK märke vid typningskylten på ramen. På Högersida om jag inte missminner mig, orkar fö inte springa ut o kolla heller. Märket är grönt/vitt har jag för mig.

JAsså..

Kommer dessvärre inte ihåg att jag såg nåt sånt märke.. Ser man det direkt, inte bakom nån kåpa eller så?

En fråga till : Hur stor risk är det att polisen kolar effekten på hojen om du blir stoppad? Vad jag menar är om det är värt att lägga x antal tusen kr på en reg.bes med strypning, som sen bara läggs på en hylla...?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
marandy skrev:
JAsså..

Kommer dessvärre inte ihåg att jag såg nåt sånt märke.. Ser man det direkt, inte bakom nån kåpa eller så?

En fråga till : Hur stor risk är det att polisen kolar effekten på hojen om du blir stoppad? Vad jag menar är om det är värt att lägga x antal tusen kr på en reg.bes med strypning, som sen bara läggs på en hylla...?
Inte stor risk alls..... Men chansen finns ju alltid.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Ska du strypa en TL till 25kw? Känns som om den blir rätt konstig o köra då du :tomten
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
An3Azz skrev:
Ska du strypa en TL till 25kw? Känns som om den blir rätt konstig o köra då du :tomten


Givetvis ska jag ju inte det. Därför den frågan kom upp, hur stor risk det är att de kollar upp effekten på den.
Aldrig i livet jag skulle få för mej att strypa den.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
marandy skrev:
Givetvis ska jag ju inte det. Därför den frågan kom upp, hur stor risk det är att de kollar upp effekten på den.
Aldrig i livet jag skulle få för mej att strypa den.
Om du kör med insidan av huvet så kan jag inte tänka mig att dom stoppar dig bara för att kolla om den är strypt eller ej.Men i samband med någon trafikföretelse så kan dom kolla.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
tlmartin skrev:
Om du kör med insidan av huvet så kan jag inte tänka mig att dom stoppar dig bara för att kolla om den är strypt eller ej.Men i samband med någon trafikföretelse så kan dom kolla.


Jojo, det förstod jag.
Hade ju inte planerat att ställa till med nån olycka eller så...
Vet var polisen står för det mesta också..
Lovar att köra som en ängel!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Blir du stoppad i kontroll, och dom ser på kortet att du har A-begränsad, är risken absolut befintlig att dom vill se regpappren
Regga om!

marandy skrev:
Lovar att köra som en ängel!
Som du brukar då eller? :D
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ljunghusen skrev:
Blir du stoppad i kontroll, och dom ser på kortet att du har A-begränsad, är risken absolut befintlig att dom vill se regpappren
Regga om!


Som du brukar då eller? :D

Skitdyrt att regga om. helt i onödan också ju... :S

haha, vad är det du säger?? Påstår du att jag inte kör fint? :tungan
 

katanamannen

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Snart V-ås
Hoj
TL1000S
Ta en S 97-
97an går lika bra som 98- men somliga tror annat.
S modellen är klart mer skön att åka på och inte alls lika klumpig som R n är.
Eller varför inte en SV1000 04-05.
Hittar du en ny sådan så har du gratis försäkring via handlare 1a året :) :)
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
marandy skrev:
Skitdyrt att regga om. helt i onödan också ju... :S

haha, vad är det du säger?? Påstår du att jag inte kör fint? :tungan

Det kostar väl bara 650 kr att regga om? :confused:
Det sa dom på vägverket till mig för två veckor sedan när jag ringde dit och frågade!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top