Putte... tror bara det är fett som tittar fram!
Om inte så är det lagret som har gått, lätt bytat om
man har utrustningen typ en frys och en hydraulpress!
Jag har meckat idag.......
- klippetiklipp -
Faan... till och med jag börjar bli trött..... hittar fan inte felet!
Nåja... får sova på saken!
R
Fan va du mekar Robban. Imponerande.
Vettu PL, jag tror din packbox har farit och nu åker allt fett ut. Jag skulle rekommendera dig att asap åtminstone byta packboxen så du inte får in fukt i lagren för då rasar de fort.
Hur vet du det?
Har du testkört den med mutterknackaren?
Annars kan du inte vara säker...
Jag har precis bytt framdäck, och "oljan" kändes ungefär precis så kletig som det jag smorde framaxeln med vid montade. Men funderar bara på hur den i så fall kan ha "slunkit ut". Men det är kanske normalt om man använder för mycket smörjmedel vid montage??
Jag var nog mer på "better safe than sorry" när jag applicerade smöjrmedel på axeln...
Behöver hjulaxlarna smörjas? Är rätt övertygad om att det inte skall behövas, uan att lagret gör jobbet... eller e jag lurat?
Lättare att montera.
Hade du MYCKET fett på sylen innan du pressade in den så är det iofs sannolikt att det är det som sprättat ut. Se till å torka rent innan du får det på bromsklossarna.3044203Lättare att montera.
Rätta mig någon om jag har fel, men jag har förstått att de inte passar i nedre kronan, är för korta (åtminstone för tls) och inte heller är så mycket bättre att det är värt jobbet. Bättre bang för bucksen att fixa gold valves och rätt fjädrar till dina orginalgafflar.3044681En liten fråga. Är det någon som vet om dessa gafflar skulle passa i TLS kronor? Blev lite sugen på dessa...
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=5761
Kan inte ett skit om dem, men de är snygga.3045710Hej
Är ute efter ett par nya bromsskivor (blev påbackad av någon smitare så dom blev skeva) har fastnat lite för BrakeTech och undrar då i fall någon
har erfarenhet av deras produkter och i fall det mot förmodan skulle finas en återförsäljare i Sverige.
Mvh
John
Kan inte ett skit om dem, men de är snygga.
Rätta mig någon om jag har fel, men jag har förstått att de inte passar i nedre kronan, är för korta (åtminstone för tls) och inte heller är så mycket bättre att det är värt jobbet. Bättre bang för bucksen att fixa gold valves och rätt fjädrar till dina orginalgafflar.
Hello!
Har en fråga eftersom jag inte har råkat ut för detta förut.
Skruvade av framhjulet imorse för att få däcket skiftat. När jag skulle sätta tillbaka axeln så hängde höger gaffel längre ner än den vänstra. Verkade som den "fjädrade ut". Fick pressa upp benet till rätt nivå för att få i axeln. Har kikat på själva gaffelbenen och de sitter exakt lika i styrkronorna. Och justeringen av fjädringen verkar vara lika på båda benen.
Någon som vet vad detta kan bero på? Och vet någon om det är något fel på skiten?
/Niklas
Busa gaffeln är lika förutom skärmfästena,bromsarna är samma som TLR.Bromsskivorna på gixxern är väl mindre i diameter så då måste du ha gixxer skivor,om det nu är samma delning på fäst hålen,annars kanske du behöver en fälg oxå.
Jo de är dom sen är ju bara frågan hur prestanda är
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |