TL-tråden - v2 !

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
FI problem

Tjena

vi kollade diverse kontakter o sladdar och jag hittade en sladd till CDI boxen antar jag att det är? som det är lite skavt på, kan det göra detta fel?
Den klickar ju när man startar tändningen...

Aja vilken sladd/kontakt ska vi kortsluta så vi får upp meddelandet, kontakten bak i passagersätet går ju till baklampan som jag förstod det på tidigare bild.

hur kortsluter man? räcker det o dra isär kontakten när hojen är tänd eller?

Vi öppnade upp under tanken oxå o kolla kablar där men allt såg väl okey ut, vet inte riktigt vad mer vi kan göra

De kontakter vi kommer åt har vi kört lite 5-56 på o kollat en efter en ifall nåt slutar funka o vi har inte blivit klokare direkt.

Lämna in hojen nånstans eller?

EDIT : det är en TL 1000 R - 99

Bifogat

• DSC00223_2.JPG
    DSC00223_2.JPG
    86.6 KB · Visningar: 84
Last edited:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
har ni kollat om de kommer fram spänning till soppa pumpen???

Nopes, men vi kan nog kolla det, vilken är soppapumpen, den blåa-svarta kabeln som går in i tanken gissar jag på?

Edit: hojen har TRE installerat. kan det vara en ide att koppla ur den o prova?

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
Nopes, men vi kan nog kolla det, vilken är soppapumpen, den blåa-svarta kabeln som går in i tanken gissar jag på?

Kollade på kretsschemat nu... du ska nog mäta på kablarna som är svart/vit och gul/röd.
Den gul/röd går från bränslepumps relät- ström-matningen
Den svart/vit e jorden som kommer ifrån batteriet.

börja där ose om du får fram 12 volt där.

Ni har väl batteriladdare på den.

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono

Sätt dig vid daqtorn ikväll så ska du verkstadshandboken, du kan ni kolla vilken kabel som går vart och vart dealer mode kontakten är.

Ulfbåge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S yadayada ed.
Kan ett taskigt batteri ge tveksamma lågvarvegenskaper? Jävla gubbstrutt till farsa skulle låna hojen över helgen vilket resulterade i ett styrlås med parkeringsljus och dött batteri. Efter uppladdat batteri tycker jag nog att den går lite sämre än förut...

Stargazeer

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
GSXR 1000 -01
Har lite problem. Hade från början lite läckage från kopplingen där kopplingsarmen går in. Detta skulle tydligen vara ganska vanligt fel och eneklt att åtgärda?

Köpte ny sån packning/ packbox. Satte så att den satt rakt och i samma höjd som godset.

Nån kilometer senare undrar jag va fan gubben på busshållplatsen stirrar så förbanat på mig, kollar bak och ser värdens jäkla rök moln.... Har jag lyckats trimma hojen och burnar omedvetet? Givetviss inte! packboxen har tryckts ut och de läcker olja.

Vad har jag gjort fel? va är knepet när man sätter in den? kan man köpa en som är bredare och sätta ditt?

:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Gjorde du rent ordentligt?

Sätet och tryckstången?

Satt den ordentligt intryckt?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Sätet där packboxen hamnar i blocket.
Tryckstången som går igenom packboxen.

Stargazeer

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
GSXR 1000 -01
Gjorde du rent ordentligt?

Sätet och tryckstången?

Satt den ordentligt intryckt?

Sätet där packboxen hamnar i blocket.
Tryckstången som går igenom packboxen.

Tryckstången ser ok ut.
Vet dock inte om vi talar om samma "packbox" de jag menar är en löjlig liten plastgrej med en fjäder på runt om ett hål som kopplingsarmen går igenom.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Det finns bara en packbox där, 34mm diameter yttermått 6mm innermått, ungefär.

Stargazeer

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
GSXR 1000 -01
Det finns bara en packbox där, 34mm diameter yttermått 6mm innermått, ungefär.

Stämmer bra det... den jag menar. Den som satt på läckte för att fjädern gått sönder, den andra jag skaffade råkade jag sabba då jag trök in den så lång jag kunde, råkade sedan töja upp hålet då jag drog ut den.

Den tredje som jag ikväll satte ditt trodde jag allt var klappat och klart och jag förståt de hela, kontrollerade så den inte läckte eller så innan jag skruva ihop hojen, men sen gick de åt skogen.

Vette fan vad jag ska göra.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Du måste nästan ha gjort nån miss, om du drar dit en till o startar motorn innan du skruvar ihop så ser du om det läker.

Stargazeer

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
GSXR 1000 -01
Du måste nästan ha gjort nån miss, om du drar dit en till o startar motorn innan du skruvar ihop så ser du om det läker.

Innan jag skrivade ihop hojen, startade jag den, lät den bli varm, drog ur den, kopplade, drog ur den.
Aaa jätte bra tänkte jag allt funkar, läckte inte olja någonstans.

Åkte och tankade (5km) inga problem... två 2km senare.. bajs!

Lagom less.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Kan ett taskigt batteri ge tveksamma lågvarvegenskaper? Jävla gubbstrutt till farsa skulle låna hojen över helgen vilket resulterade i ett styrlås med parkeringsljus och dött batteri. Efter uppladdat batteri tycker jag nog att den går lite sämre än förut...

jepp men om det bara har blivit urladdat så borde det räcka med en uppladdning :va

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Stämmer bra det... den jag menar. Den som satt på läckte för att fjädern gått sönder, den andra jag skaffade råkade jag sabba då jag trök in den så lång jag kunde, råkade sedan töja upp hålet då jag drog ut den.

Den tredje som jag ikväll satte ditt trodde jag allt var klappat och klart och jag förståt de hela, kontrollerade så den inte läckte eller så innan jag skruva ihop hojen, men sen gick de åt skogen.

Vette fan vad jag ska göra.

Du kan ha fått fel packnig.

http://fiche.ronayers.com/Index.cfm...207/Model/TL1000R/GroupID/252206/Group/CLUTCH

Part 32 har två olika parts nummer.
32-1 09285-06015 SEAL,OIL 6X34X5
32-2 09283-06007 SEAL,6X34X5.5

Och om mitt minne inte sviker mig (händer då och då, att det inte sviker alltså...) så skiljer det YTTERST lite (0.5 mm) mellan dem två, men, tillräckligt för att det inte ska funka.

Vilken av dem köpte du?

martin_642

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
Ktm 690 SM
Hej!

Tänkte höra om vi har någon Tl pulare här i Linköping som är sugen på att byta vattenpumps packningar på min TLR ?
Vet inte om jag vågar ge mig på de själv har ingen bra plats att vara på

så nu undrar jag om de finns nån i Linköpings trakten som har lust att meka lite :D

/Martin

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...