TL-tråden - v2 !

Täppas

Guest
Godkväll TL-ägare

3. Slutligen, ska även ha nytt drivpaket. Någan annan drevning än orginal att föredra som gör hojen trevligare?

tack på förhand för att ni tar er tid och hjälper en stackars novis:tummenupp

Satte just på 17/40 på min (drivpaketet från S-racing, snabbt och ok pris, X-ringkedja) kändes helrätt :)
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Godkväll TL-ägare

Jag har förstått att ni tröttnat på folk som bara dyker upp och ställer dumma frågor, men jag har ett par som jag hoppas på att jag kan få svar på om det skulle gå för sig :)

1. Ska köpa nytt bakdäck, 180 är ett par hundra billigare än 190 av det däck jag vill ha. Vad anser ni jag ska köpa, dvs 180 vs 190 vilket funkar bäst?

Som någon annan skrev, gå lite på känsla. Har krängt på ett 180 och det funkar kanon...

2. Mitt bakre hjullager glappar. Hur svårt är det att byta? Behöver man press eller andra specialverktyg? Finns det några billiga lager som passar eller ska man gå till närmsta Suzukihandlare och köpa nya?

Det är två olika lager (Två i fälgen och ett i drevmojjen), tyvärr är dom som sitter i fälgen specialdimension. Försökte på Momentum men dom fick inte tag på några lager= Suzuki. Men du kan ju alltid höra med Momentum...

3. Slutligen, ska även ha nytt drivpaket. Någan annan drevning än orginal att föredra som gör hojen trevligare?

Undrar samma sak...


tack på förhand för att ni tar er tid och hjälper en stackars novis:tummenupp

Hej hopp!!!

...men det börjar ta sig. Som ni ser ska det till mer dekaler(98:ans sidodekaler i silver o rött bla), och bakkutsen skall lackas om så att den livar med den grå randen från rumpan. Kommer även till en röd tunn stripe på var sin sida om den grå randen i samma färg som fälgstripen och sadel... Kan bli bra när det är klart eller vad tror ni?
Känner du igen din sadel Ricken:D ?

Blev ju bra med ghay vitt...

Håller dock med föregående talare, du måste ju vara en putsbög av Freddes rang för att hålla den där ren...

Jag fick ut 119,5 på bakhjulet, k&n filter och slipon. Vilken klen maskin du har:arsele :tungan :hihi
 
Last edited:

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Och nu till den eviga frågan, vilken olja har inga tillsattser och som är bra för TLS kopplingen?
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
"Tummenmittinäven" skall meka...

Hej på er.

Hur mycket måste man riva för att byta tändstift? Kåpor? Tank? Luftfilterbox?

Måste man ha orginalverktygs-satsen tändstiftsnyckel eller når man med en Biltema-nyckel?

/ Rickar
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hej på er.

Hur mycket måste man riva för att byta tändstift? Kåpor? Tank? Luftfilterbox?

Måste man ha orginalverktygs-satsen tändstiftsnyckel eller når man med en Biltema-nyckel?

/ Rickar
Ta bort framkåpor, bak kåpor och dynor. Skruva bort fotpinnar ljuddämpare och bakhjul.

Hojta till när du gjort det så tar vi resten då. :tummenupp

Eller inte...


Nu var jag elak, :hihi vänta tills nån med en R kommer med en lite mer exakt beskrivning.
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
.....

Mycket snygg färgsättning! Jag tycker dock, om det är OK, att du ska skippa klistermärket på bakdelen och det du pratade om på sidorna... blir cleanare då i mina ögon. :tummenupp

Tack! Menar du att jag ska ta bort den lilla svartröda raden med "super v-twin" eller vad det nu står...?

Hej hopp!!!



Blev ju bra med ghay vitt...

Håller dock med föregående talare, du måste ju vara en putsbög av Freddes rang för att hålla den där ren...

Jag fick ut 119,5 på bakhjulet, k&n filter och slipon. Vilken klen maskin du har:arsele :tungan :hihi

Jag sa fel, det var starmotorn som gav 109 hästar. Har väl en så där 2500 häst på slangen :clown
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det står electronic fuel injecion på din där bak. Men ta bort den svart bakgrunden o kör med röda bokstäver. Sen skriver du "V-twin superbike" där istället.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
109 är ju inte så jävla dåligt.

Lasse fick väl ut 118? O han har ju en del gjort på den.

En strypt borde nästan ge mindre än 109 känns det som.

125-15%=106.25hk

118,1 med akrosystem, kn-filter och pc II
123,6 med akrosystemet, kn-filter, moddad luftburk, pc II, TRE :yoparty
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
02F90 är Tysk ECu för 98+, annars heter den 02F20 (orginal-97) eller 02F21. Det är mao precis den ECU'n vi fick hit till Sverige. Inte strypt alls.

02F01 är den uppdaterade 97'an för NZ och Australien. Skulle inte kalla den strypt, snarare justerad så att hojen går att köra. :)

Håller dock ändå med PL om att köra på 02F01 eftersom du har en 97-motor. Antar att 98+ är anpassad för de senare topparna.

...men det börjar ta sig. Som ni ser ska det till mer dekaler(98:ans sidodekaler i silver o rött bla), och bakkutsen skall lackas om så att den livar med den grå randen från rumpan. Kommer även till en röd tunn stripe på var sin sida om den grå randen i samma färg som fälgstripen och sadel... Kan bli bra när det är klart eller vad tror ni?
Känner du igen din sadel Ricken:D ?
Ferdjevvla vackert Peter! :tuttar :cpparty

Måste dock hålla med föregående talare om den bakre dekalen. Det är inte helt sexigt idag att stoltsera med "elektronisk insprutning". Är lite i stil med DOHC-emblemen. :D

118,1 med akrosystem, kn-filter och pc II
123,6 med akrosystemet, kn-filter, moddad luftburk, pc II, TRE :yoparty
Och 101,3 när du vaknade?

Satte just på 17/40 på min (drivpaketet från S-racing, snabbt och ok pris, X-ringkedja) kändes helrätt :)
Instämmer även med denna talare.

17/40 är en riktigt bra kombo på TLS.
 
Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Det står electronic fuel injecion på din där bak. Men ta bort den svart bakgrunden o kör med röda bokstäver. Sen skriver du "V-twin superbike" där istället.

fanns väl någon länk på zonen där man kunde köpa dekaler, jag gillar 'Evil Twin Superbike' dekalen...
 

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Och nu till den eviga frågan, vilken olja har inga tillsattser och som är bra för TLS kopplingen?


Octofinger vilken olja va det du pratade om? Ingen som märkt någon skillnad på olika oljor när det gäller TLS känsliga koppling?
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Och nu till den eviga frågan, vilken olja har inga tillsattser och som är bra för TLS kopplingen?

Enligt tidigare ägaren så är min körd på Motul utan problem. När jag köpte den så slog jag i Mobil 1 racehoj olja. Inga problem, nu senast när jag böt så hällde jag i Q8 SBK racing. Hittills utan problem. Tror det gav några hästar xtra oxå;) Sen har jag hört att många kör med Biltema Racingolja.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Octofinger vilken olja va det du pratade om? Ingen som märkt någon skillnad på olika oljor när det gäller TLS känsliga koppling?
Castrol GPS semisynt, men jag rekommenderar den nog inte eftersom jag förstått att den gör lådan lite trögväxlad.

Annars har jag testat rätt lite olika oljor...

Hittade den men det verkar som att dom har lagt ner verksamheten.

http://www.appalachian-signs.com/
fabritech då?

Tror han finns på TLZ, men han hade då inte världens mest uppdaterade hemsida eftersom nåt hojmärke blev lite pinkat när de såg att han producerade "orginal"-dekaler...
Men han har iaf haft en hel del snygga TL-dekaler.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Castrol GPS semisynt, men jag rekommenderar den nog inte eftersom jag förstått att den gör lådan lite trögväxlad.

Annars har jag testat rätt lite olika oljor...


fabritech då?

Tror han finns på TLZ, men han hade då inte världens mest uppdaterade hemsida eftersom nåt hojmärke blev lite pinkat när de såg att han producerade "orginal"-dekaler...
Men han har iaf haft en hel del snygga TL-dekaler.
Det där är fabritechs hemsida, dom har bytt namn. Men han har inte varit inne på TLZ på nån månad.

Hittar du dekaler peter så hojta till. Jag skulle ev ha haft nåt jag med.
 

Täppas

Guest
TRE..forts.

Har just monterat min IVAN smart TRE (inte kört än, KN filterrengöring + trasigt framlyse görs klart först) men vad hittar jag när jag kikar bakom kåporna...

När man hemma moddar så här gör man något mer då ?
Borde jag leta någon annan avklippt eller ditlödd pryl som hör i hop med motståndet eller är det bara att köra nu när motståndet är borta :va
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
new_cover_plate_small.jpg
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top