Jag vet faktiskt inte hur det ser ut på R... På S är sidostödsrelät ett eget relä som sitter innanför bakkåpan. Blinkersrelät är väl snarare integrerat med startmotorrelät?
Tror att Peter menade att helt enkelt köpa ett korrekt "extra" motstånd för att "justera" motståndet som relät ser. Det finns inga orginalrelän för att hantera diodblinkersar eller liknande, däremot har nån på TLZ gjort ett ersättningsrelä som passar R. Kan vara värt att kolla, men eftersom det inte passar på en S så tittade jag inte så noga.
Motståndet ska annars kopplas in parallellt med blinkersen.
Som jag förstår det när jag tolkat manualen är att blinkersreläet är integrerat med sidostödsreläet.
Om jag då skall fixa detta med det här 42-140 reläet så borde jag tekniskt sett sätta ett relä efter varje blinkers? så i princip
Blinkers 1 --------------Relä------------koppling---------------huvudrelä
Bilnkers 2 --------------Relä------------koppling---------------huvudrelä
För skall jag modifiera själva huvudrelät måste jag plocka i tu och lödda om motståndet i låddan och det borde vara rätt dumt då ett nytt relä är dyyyrt...
Anledningen att ha 2 relä är för att slippa kapa up fler trådar i en faktiskt ganska nice kabelstam...