TL-tråden - v2 !

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
1 :mattias Jag väger runt 100 så ingen fjollviktare här inte!
2 :mattias Totalvikt har väldigt lite med toppfart att göra!
3 :mattias Mina 265 var riktigt hastighet, på mätaren hade det varit 299
som kompisen hade på sin Gixxer. Jag tror min gör 270 riktiga.

R


Hoppsan, trodde inte ni danskar blev så stora:tungan


















:D
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Flytande skivor är att föredra på alla hojar, och just riktigt uppfattat att dom ska :fakta "glappa". Så lite :mattias "glapp" är helt ok, Hade ISR på mitt förra bygge och dom rasslade som tamburiner.
(ofta är det så att dom sitter fast pga dåligt underhåll,parkering ute osv.)

Men vad menas med "lte" glapp då? Att dom går att röra 1mm el 1cm?:)
kanske inte är något fel på mina skivor då:tungan
 

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
Men vad menas med "lte" glapp då? Att dom går att röra 1mm el 1cm?:)
kanske inte är något fel på mina skivor då:tungan


Vi pratar helt klart i mm inte i cm. Kolla nit för nit och se hur mycket det skiljer.:D Som sagt mina ISR skallrade fint=gick att röra alla nitar någon mm.
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Den är för snabb för mig!

Därför kära TL-vänner har jag efter stor beslutsångest beslutat att sälja min kära knarr:(

Jag ska skaffa mig något mildare (som inte skriker mer gas i alla farter under 200).

Ha det så kul med era TL. Jag vet att jag kommer att ångra mig....

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=20225

mvh perhu
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Flytande skivor är att föredra på alla hojar, och just riktigt uppfattat att dom ska :fakta "glappa". Så lite :mattias "glapp" är helt ok, Hade ISR på mitt förra bygge och dom rasslade som tamburiner.
(ofta är det så att dom sitter fast pga dåligt underhåll,parkering ute osv.)

Bara de "glappar" på "rätt sätt". Dvs. i sidled, och inte i längsled. I sidled kan det lätt glappa 1 mm, men i längsled ska det glappa 0 mm.

Mina Brembo skramlar sjukt mycket... :hihi
Men de ska tydligen låta så... (tja, vad förväntar ni er, de är ju från en Ducati... :hihi )


Länken i alla fall om det skulle behövas. :)
http://www.moto-racing.co.uk/cat--Brembo-Brake-Disc-Spares--Brembo+Disc+Spares.html

Jag köpte både 0.2 och 0.5 mm shims. Men jag behövde bara 0.2mm. Mät innan du beställer så sparar du ju någon krona.

:hej
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
BTW.

Jag har en TFI till salu.
Oanvänd, i orginalförpackningen. Nyskick.

PowerCommander "light". :hihi
Man kan bara "feta till" blandningen, inte snåla till den.

Jocke, kommer du ihåg vad den kostade ny??
Jag har för mig det var runt 1500kr. :va

Min priside är runt tusenlappen.

tfi1.jpg
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Sitter med knappen på avtryckarfingret.... "Send"
Ett mail till indysuperbike med beställning på Brake Tech skivor och Ferodo belägg..... kan snart inte hålla tillbaka längre!
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag säger som Nike "Just do it!"

Ang. det andra Pazzo?!?

Nja, för dyrt för ett simpelt kopplingshandtag... vill bara ha ett i svart som matchar Brembo bromsgreppet. Behöver inte vara justerbart.

Ang. resten så ska vi bara reda ut några små frågetecken så klickar vi knappen sen. :tuttar

axis%20rotor.jpg


DSC02577.jpg
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Nån som råkat ut för tulltjänstemannen när ni köpt grejjer av Vandriver?

Braking's (samma som Galfer) skivor kostar hälften av Brake Tech... säkert hälften så bra med men fan så mkt bättre än original iaf. Ska jag satsa på såna istället?

image.php
 
Last edited:

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
Nån som råkat ut för tulltjänstemannen när ni köpt grejjer av Vandriver?

Braking's (samma som Galfer) skivor kostar hälften av Brake Tech... säkert hälften så bra med men fan så mkt bättre än original iaf. Ska jag satsa på såna istället?

image.php

Halloj:tungan
Jag kör med Braking och tycker om dom :D
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Nån som råkat ut för tulltjänstemannen när ni köpt grejjer av Vandriver?

Nej, jag har klarat mig varje gång när Van varit avsändaren. Fast, jag fastnar alltid när Speedking sänder... :gnissla
Och de kryssar i samma rutor.... :va



PS. Kommer du ihåg vad TFI'n kostade när vi köpte dem??

Braking's (samma som Galfer) skivor kostar hälften av Brake Tech... säkert hälften så bra med men fan så mkt bättre än original iaf. Ska jag satsa på såna istället?

image.php

Om vi pratar funktion PLUS BLING, så slår Brake Tech alla andra på fingrarna. Spelar lixom inte i samma liga.
Men är det bara funktion du är ute efter så köp vilket som.

Är det sådana där "Järn skivor" (cast iron, eller vad det nu heter... :va ) du ska ha? De piskar allt annat i rostfritt stål (som alla andra icke "cast iron" är av (eller kålfiber) ). Men man ska ha speciella bromsbelägg. Och, du BÖR verkligen ha ett varmgarage. :fakta
Jag skojar inte, har du inte varmgarage så köp inte "cast iron" skivor. De komer rosta sönder. Ställer jag min XR ute bildas det ytrost vid första dagen med dåligt väder, och därefter kommer "riktigt" rost inomkort. Kall garage fördröjer det enbart några dagar. Det är i alla fall min erfarenhet. I mitt varmgarage får jag inte ens ytrost. :) (såvida jag inte glömmer torka av efter att jag tvättat hojen, eller kört vid regn, och kört in med kall skiva)

:hej
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Nej, jag har klarat mig varje gång när Van varit avsändaren. Fast, jag fastnar alltid när Speedking sänder... :gnissla
Och de kryssar i samma rutor.... :va



PS. Kommer du ihåg vad TFI'n kostade när vi köpte dem??



Om vi pratar funktion PLUS BLING, så slår Brake Tech alla andra på fingrarna. Spelar lixom inte i samma liga.
Men är det bara funktion du är ute efter så köp vilket som.

Är det sådana där "Järn skivor" (cast iron, eller vad det nu heter... :va ) du ska ha? De piskar allt annat i rostfritt stål (som alla andra icke "cast iron" är av (eller kålfiber) ). Men man ska ha speciella bromsbelägg. Och, du BÖR verkligen ha ett varmgarage. :fakta
Jag skojar inte, har du inte varmgarage så köp inte "cast iron" skivor. De komer rosta sönder. Ställer jag min XR ute bildas det ytrost vid första dagen med dåligt väder, och därefter kommer "riktigt" rost inomkort. Kall garage fördröjer det enbart några dagar. Det är i alla fall min erfarenhet. I mitt varmgarage får jag inte ens ytrost. :) (såvida jag inte glömmer torka av efter att jag tvättat hojen, eller kört vid regn, och kört in med kall skiva)

:hej

Hmm... va ju de "ductile iron" skivorna jag ville ha men om de rostar så in i h-e så vettifan...:va

Tror vi bötade 1500 - 2000 nånting för TFI'erna
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top