TL-tråden - v2 !

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Det var nog för att de var ett Duccebatteri som den gick igång...:D

Ska du ut å svänga skärgårdsvägar! Vart då? Jag vill gärna se din hoj!:tungan

PP

Ducce batteriet var ju bara temporärt... :tungan Köpte nytt special på Global idag.

Ska åka ut till Värmdö/Djurö/Vindö över dagen. Härlig väg ut där! :yoparty

Annars så är nära St Eriksplan fram till åtminstone 11.00 imorgon tror jag. PMa mobilnr så får du mitt.

Nya bygget är faktiskt en ducce (996) Grattis till 1098an!
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Där bor ju jag !! :hoppa Djurö alltså! Och ska va inne på jobbet (trots semester :rolleyes: ) mellan 10-11.30 ca. Ska vi åka ut tillsammans? :)

Drar ett PM med telefon, orkar du så ring nu eller i morgon fm...

PP



Ducce batteriet var ju bara temporärt... :tungan Köpte nytt special på Global idag.

Ska åka ut till Värmdö/Djurö/Vindö över dagen. Härlig väg ut där! :yoparty

Annars så är nära St Eriksplan fram till åtminstone 11.00 imorgon tror jag. PMa mobilnr så får du mitt.

Nya bygget är faktiskt en ducce (996) Grattis till 1098an!
 

TLS JÖRGEN

Ny medlem
Gick med
24 May 2008
Ort
flygrakan sjöbo
Hoj
TL 1000 S
Är det nån här som vet om gixxer k1-k4 fotpinnssatser passar på en tillis -97?
Har nämligen hittat en billig sats med "racefotpinnar i tyskland men dom har bara till gixxer k1-k4:huvet
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Haha, kul att se att ni lever Jbenet och Putte:)
Jag ska fan tjacka nytt nästa säsong:)
Tjiiiinig
 

Krille-B

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
Huddinge
Hoj
TL1000R -00 "SportKombi"
Då har jag varit ute och provat hur fort min går.
275 km/h på mätaren med en 74 kg tung pilot.

Det som är gjort på min är akrapovic helsystem, moddad luftburk, pc3 men ej kalibrerad efter min hoj än.
 

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Där bor ju jag !! :hoppa Djurö alltså! Och ska va inne på jobbet (trots semester :rolleyes: ) mellan 10-11.30 ca. Ska vi åka ut tillsammans? :)

Drar ett PM med telefon, orkar du så ring nu eller i morgon fm...

PP


PP, Roligt att ses idag!

Fick flyt på hemvägen utan massa långsamma bilar så det var kul! :tummenupp

Lycka till på Gelleråsen!
 

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
"Rätt" bakhjul?[/QUOTE]

Jäpp efter besiktningseländet med bakhjulslagerras så sitter det ju bakfälg/broms från GSXR på. :gnissla
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
PP, Roligt att ses idag!

Fick flyt på hemvägen utan massa långsamma bilar så det var kul! :tummenupp

Lycka till på Gelleråsen!

Tack det samma ! :tummenupp
Samma väg med lite mindre bilar är kanon, vi får ta fler turer...

Sen till er andra; det finns inga bilder som ger Marcus bygge rättvisa. Efter att ha fått förmånen att titta närmare på bygget så är det bara buga :Bugar :klappar sig för en mycket duktig byggare, både designmässigt, tekniskt och inovativt.

Att se hojen på vägen och höra ljudet - så rätt!

PP
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Det kan vara svårt att hitta "nitar". Men om Acke (ISR) har som passar så är det bara att köpa.
Men, det är inte helt gratis.
Jag lyckades ta sönder en till mina Brembo (nitarna som sitter på mina Beringer ser identiska ut, så jag tror det är någonsorts standard på nitar) och hade SUPER svårt att hitta några. Mest kanske för att jag trodde att jag var tvugnen att ha Brembo nitar (bobbins på engelska, samma namn som de man hänger depåstödet där bak på, fast namnet är det enda gemensamma).
Jag köpte mina i England. Om du vill kan jag skaka fram en länk (men jag har länken bara på min jobbedator). I alla fall.
De kostade typ runt 50kr stycket, med allt inkluderat, som låsring, bricka etc. Inklusive frakt då, och frakten stog nog för 50% av kostnaden...

Det är väll drygt 14 per skiva, så kolla med ISR vad de kostar innan du börjar montera ner allt.

Tusen tack för svaret! Ja jag tar gärna länken. Hur byter man nitarna? Sen läste jag på nån amerikansk sida att tlr:n ska ha flytande skivor...och vad jag vet så är väl flytande att dom just "glappar" ?
 

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Tack det samma ! :tummenupp
Samma väg med lite mindre bilar är kanon, vi får ta fler turer...

Sen till er andra; det finns inga bilder som ger Marcus bygge rättvisa. Efter att ha fått förmånen att titta närmare på bygget så är det bara buga :Bugar :klappar sig för en mycket duktig byggare, både designmässigt, tekniskt och inovativt.

Att se hojen på vägen och höra ljudet - så rätt!

PP

:rodnar :rodnar Tack PP!

Sånt är gött att höra! :banana

PS. Var inne på ditt hojgarage och kollade in din vita TL, NICE!! Synd att vi inte hann ta en tur tillsammans när du hade den kvar.

PSS. Vi snackade om kolfiberkungen Durbahn. Se www.durbahn.de speciellt RC51, 999 och 1098 projekten :yoparty
 
Last edited:

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
Tusen tack för svaret! Ja jag tar gärna länken. Hur byter man nitarna? Sen läste jag på nån amerikansk sida att tlr:n ska ha flytande skivor...och vad jag vet så är väl flytande att dom just "glappar" ?

Flytande skivor är att föredra på alla hojar, och just riktigt uppfattat att dom ska :fakta "glappa". Så lite :mattias "glapp" är helt ok, Hade ISR på mitt förra bygge och dom rasslade som tamburiner.
(ofta är det så att dom sitter fast pga dåligt underhåll,parkering ute osv.)
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Jojo, det skulle ju min göra om jag OXÅ vägde 50 kg. Nu väger jag ju lite mer och den matar på bra ändå upp till 255 km/h och jag tror det finns mer potential. Ska köpa mig en Pc3 och se vad jag får ut då...
Lightweight:tungan

1 :mattias Jag väger runt 100 så ingen fjollviktare här inte!
2 :mattias Totalvikt har väldigt lite med toppfart att göra!
3 :mattias Mina 265 var riktigt hastighet, på mätaren hade det varit 299
som kompisen hade på sin Gixxer. Jag tror min gör 270 riktiga.

R
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top