TL-tråden - v2 !

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
jaha suzuki lackade hojarna efter hur fort dom går... så den gul svarta är långsamast? och den vit blå är tuffast då? har jag fattat allt rätt då?

Nej nej. Gul är snabbast. Och blandar man gult och svart får man 5 extra hästkrafter. :)

Jag har utfört tester. :nicka :fakta

Min hoj fick högre topfart när jag hade den gula bakdelen, är när den var helsvart.

:rolleyes:
(Motvind/medvind har naturligtvis absolutingenting med det hela attgöra... :hihi )

Ekerholm

Guest
Är hojen bara fixad så är det inga problem att den är lagd. :)
Min är lagd två gånger. En på varje sida för att fixa balansen, lixom. :hihi

Det viktiga är ju att allt är rakt, etc. :)
Och, tja, min hoj är ju HEL svart också, och som han säger, Väldans fint e det. ;)

Jag ville bara göra dig uppmärksam, för inte alla som säljer hojar är helt ärliga på den punkten. :)

Nää, jag tror inte Jocke ville sälja. Jag trodde det först när han började yra om "väldigt fin TL för 53" då han yrade om att sälja tidigare i våras. Men vi fick honom att förstå att han gjorde ett misstag att sälja den hojen. :)

ja jag är inte rädd för att köpa en lagd hoj det är jag inte... bara allt ser bra ut så är det ju inga problem..... haha ja det var ju bra att du lagd hojen på bägge sidorna så det ser likadant ut på bägge sidorna.. jaha ja den verkar ju vara rätt speciel den hojen han har jocke... finns det inga bilder på den så man kan få se??

Hej!

Jag funderar på att sälja min Tlr 00a dock är jag inte helt säker än.
anledningen att jag funderar på att sälja e att jag inte åkt nått i sommar knappt samtigt e det underbart åka så jag velar endel :)

Är en Vit/blå 00a som när som hellst slår om till 4000 mil nyservad och nybesiktigad.

/Martin

okej.. det låter ju intressant... ja det är ju det har man ingen hoj så vill man åka.. har man hoj så har man inte tid att åka... men när du bestämt dig så kan du väl säga till om pris och sånt...

Nej nej. Gul är snabbast. Och blandar man gult och svart får man 5 extra hästkrafter. :)

Jag har utfört tester. :nicka :fakta

Min hoj fick högre topfart när jag hade den gula bakdelen, är när den var helsvart.

:rolleyes:
(Motvind/medvind har naturligtvis absolutingenting med det hela attgöra... :hihi )

haha... ja det var väl det extra lagret med svart färg då som gjorde att den blev slöare då igen:D

Last edited:

martin_642

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
Ktm 690 SM
okej.. det låter ju intressant... ja det är ju det har man ingen hoj så vill man åka.. har man hoj så har man inte tid att åka... men när du bestämt dig så kan du väl säga till om pris och sånt...

Jo det är ju de när man inte har hoj vill man åka hela tiden sen skaffar man hoj så hinner man inte med det men det e förbannat kul när man väl har tid och mullret som Twinnarna har e ju underbart :yoparty
Jo de e ju frågan vad den e värd :)
fel tidpunkt att sälja nu egentligen :)

Ekerholm

Guest
Jo det är ju de när man inte har hoj vill man åka hela tiden sen skaffar man hoj så hinner man inte med det men det e förbannat kul när man väl har tid och mullret som Twinnarna har e ju underbart :yoparty
Jo de e ju frågan vad den e värd :)
fel tidpunkt att sälja nu egentligen :)

ja tyvärr så är det ju fel tid för det nu... men det är ju bara att hoppas på att man hittar rätt köpare... och än är ju inte sesången slut går ju och många veckor till ju..

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
Hej!

Jag funderar på att sälja min Tlr 00a dock är jag inte helt säker än.
anledningen att jag funderar på att sälja e att jag inte åkt nått i sommar knappt samtigt e det underbart åka så jag velar endel :)

Är en Vit/blå 00a som när som hellst slår om till 4000 mil nyservad och nybesiktigad.

/Martin

inte åkt.....

hmmm, hur ser de ut i veckan kanske kan dra ner till norrköping o kolla av lite... kankse du kan ta ut din o köra o visa vägar lite?

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
jaha suzuki lackade hojarna efter hur fort dom går... så den gul svarta är långsamast? och den vit blå är tuffast då? har jag fattat allt rätt då?

Helt korrekt! :tummenupp

ja jag är inte rädd för att köpa en lagd hoj det är jag inte... bara allt ser bra ut så är det ju inga problem..... haha ja det var ju bra att du lagd hojen på bägge sidorna så det ser likadant ut på bägge sidorna.. jaha ja den verkar ju vara rätt speciel den hojen han har jocke... finns det inga bilder på den så man kan få se??

Det var mest på skoj jag sa det där om att sälja. Jag kommer aldrig få ut pengarna den är värd (i mitt tycke) så den är typ inte till salu. Enda sättet skulle vara att kränga av allt godis separat och montera original men det har jag varken lust eller tid till.....

Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
banana2.gif

(Det är väll vevhus ventilations fästet/slangen? Den sitter i alla fall p åvänster sida, ska dock vara en slang som går från buken ner i vevhuset, mellan cylindrarna. Eller menar du någon av de där vacum slangarna?? de ska alltid vara tomma. :) )

Det är den inringade lilla bruna "koppen" jag menar.
Om det är vevhusventilationen som är fimpad, varför är det gjort? Vad vinner/förlorar man på det? Om det inte är vevhusventilationen, vad är det då?

Bifogat

• minisnopp.jpg
    minisnopp.jpg
    14 KB · Visningar: 54

TLS JÖRGEN

Ny medlem
Gick med
24 May 2008
Hoj
TL 1000 S
Putteliten du behöver inte oroa dig för euro3 krav om du bygger en helt ny
motorcykel,då dubygger en st så registreras den som amatörbyggt fordon
kolla sfro:s hemsida för info!!!:tummenupp
OM man amatörreggar en bil så betalar man en engångsavgift för att slippa
katalysator typ 5000kr:yoparty

mvh j

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Hej! Är det någon som kör TLR som har drevat ner ett kugg!! Hur funkar detta isåfall. Är det någon som rekomenderar detta?

martin_642

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
Ktm 690 SM
inte åkt.....

hmmm, hur ser de ut i veckan kanske kan dra ner till norrköping o kolla av lite... kankse du kan ta ut din o köra o visa vägar lite?

hmm denna veckan ser lite mörkt ut fullt upp
imorn börjar jag kurs i rikemansbandy :) o de gör väll inte att man har mer tid till hojåkandet direkt :p

Var du nere med din hoj för någon månad sedan? kanske är mer än en månad sedan förresten.
åkte efter en gul R mella linköping och motala på fornåsavägen var det du kanske? höll lagom marchvart på ca 160 :)

/Martin

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
hmm denna veckan ser lite mörkt ut fullt upp
imorn börjar jag kurs i rikemansbandy :) o de gör väll inte att man har mer tid till hojåkandet direkt :p

Var du nere med din hoj för någon månad sedan? kanske är mer än en månad sedan förresten.
åkte efter en gul R mella linköping och motala på fornåsavägen var det du kanske? höll lagom marchvart på ca 160 :)

/Martin

Nej tyvärr så de var de inte jag...

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Putteliten du behöver inte oroa dig för euro3 krav om du bygger en helt ny
motorcykel,då dubygger en st så registreras den som amatörbyggt fordon
kolla sfro:s hemsida för info!!!:tummenupp
OM man amatörreggar en bil så betalar man en engångsavgift för att slippa
katalysator typ 5000kr:yoparty

mvh j

ah. Jag visste att man kunde göra så förr, innan Euro 3 kraven, men var osäker på om det fortfarande gick. :)

:tummenupp

Hej! Är det någon som kör TLR som har drevat ner ett kugg!! Hur funkar detta isåfall. Är det någon som rekomenderar detta?

+2 bak är bättre = mindre slitage på kedjan.
Inga problem alls. Jag har dock inte 1/5'an som J-Benet.

Last edited:

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
Så nu har man ägnat lite tid åt att kollat försäkring igen.
De vart Halv Helår o de här resultatet när ja ringde runt.

Trygghansa: 5879:-

Folksam: 11031:-

Länsförsäkringar: 11591:-

Svelands: 22879:-

Saluansvar: 7462:-

Aktsam: Tecknar inte Mc-försäkringar

Dina försäkringar Mälardalen: 19851:-

Vesta: 9126:-

Bilsport o Mc 24700:- Bara trafik hos dem

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
Var det inte firefighter som köpte motorn från den kraschade TL:n på MC-kompaniet? Vill minnas det; och i så fall kommer den från en svart/gul - halvsnabb alltså.

Stämmer med att den kommer ifrån MC-Kompaniet och hade den suttit kvar i TL-R chassi så hade den nog varit halvsnabb :D
Men nu sitter den ju i ett TL-S chassi som gör den helsnabb:yoparty :gnissla

Och kollar man ovan så förstår man ju varför man inte åker TL-R.:rofl
Jag betalar Folksam 3456:- Halv per helår :)

Last edited:

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
får tacka för svaret... det uppskattas...då har man ju lite mer på fötterna nu.. ja nu ska bara bli av med min först då sen ge mig ut och leta efter en jag vill ha...

Köp min, helsvart = snabb, har det ju visat sig. Strax 3500 mil, har kört knappt 1000 mil på ett år, funkar kanoners.

Ekerholm

Guest
Köp min, helsvart = snabb, har det ju visat sig. Strax 3500 mil, har kört knappt 1000 mil på ett år, funkar kanoners.

jo jag har kollat en del på din hoj på blocket det har jag gjort.. men jag vet inte... det finns ju nyare hojar för samma peng som du vill ha.. fast din kanske är ju finnare det vet ju inte jag:gnissla ... fast man stirrar ju sig blind på årsen modelerna ibland.. det gör jag iaf... jag har ju en gsxr 750 99:a idag och jag vill helst ha en 99:a eller nyare...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln