TL-tråden - v2 !

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
jo jag har kollat en del på din hoj på blocket det har jag gjort.. men jag vet inte... det finns ju nyare hojar för samma peng som du vill ha.. fast din kanske är ju finnare det vet ju inte jag:gnissla ... fast man stirrar ju sig blind på årsen modelerna ibland.. det gör jag iaf... jag har ju en gsxr 750 99:a idag och jag vill helst ha en 99:a eller nyare...


REA på min!
 

Ekerholm

Guest
ja nu kan jag se den.. men första gången jag klickade så stog det att annonsen var borta...
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
jag betalar 3500:- halvförsäkring helår på trygg hansa på min TLR.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Lite TLS-grejer över i garaget...

Hej på er!

Har lite TLs-grejer över i garaget, som en del redan känner till. Tänkte väl lägga ut lite på Blocket men kan ju börja här först.
Har bla;
Ett par 6-kolvsok (TLR) med nya packningar i påse o huvudcylinder.
Verkstadshandbok
Barnsfjädrar nya i ask (5)
Elsystem från 97:an minus något enstaka relä.
Diverse större motordelar från 98:an, block, kolvar, kopplingsdelar mm. Tyvärr inte den del du ville ha Octo. Sorry...
Orginal sadel o passagerarkuts
Styrdämpare Öhlins (krävs lite modifiering av fästet)
Ett mörkt kåpglas med en repa i :rolleyes:
plus lite annat...

E d nån som e intresserad så dra ett PM.

Ha de bra!

PP

PS. Jag har dyrare försäkring än ni :rofl ...va de kul eller ? :va Näe, inte ett skit :( DS.
 
Last edited:

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
jo jag har kollat en del på din hoj på blocket det har jag gjort.. men jag vet inte... det finns ju nyare hojar för samma peng som du vill ha.. fast din kanske är ju finnare det vet ju inte jag:gnissla ... fast man stirrar ju sig blind på årsen modelerna ibland.. det gör jag iaf... jag har ju en gsxr 750 99:a idag och jag vill helst ha en 99:a eller nyare...

Jo jag tog i lite i överkant i pris, är medveten om det. Allt går dock att diskutera.
Är jag korrekt påläst så är R:en oförändrad från -98:a och framåt. Korrektion?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Är jag korrekt påläst så är R:en oförändrad från -98:a och framåt. Korrektion?

Det är riktigt för alla årsmodeller som släpptes i Sverige. Små kosmetiska ändringar som guldfärgade gaffelben och bromsok finns på senare årsmodeller (USA, Australien... )
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Peter, håll på blocket en stund, det var en kille här i stan som hade knäckt ett, ska se om jag får tag i honom.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Nån som känner till en gul/silver TLR utan kåpor, med passagerarkuts och ett par underbart mullriga kolfiberpipor på väg från strandvägen upp längs Birger Jarlsvägen vid åttatiden idag?
I Sthlm för övrigt. :rolleyes:

Underbart muller mellan Stockholms husväggar! :Bugar
 

Ekerholm

Guest
Jo jag tog i lite i överkant i pris, är medveten om det. Allt går dock att diskutera.
Är jag korrekt påläst så är R:en oförändrad från -98:a och framåt. Korrektion?

okej.. det var mer än vad jag visste om att alla var likadana...
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Snabb fråga, passar GSXR 1000 -01 bromsskivor fram på en TLS ?

Har för mig att de ska göra det, men tänkte kolla med er innan jag börjar skruva med det...

Rock on :yoparty
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Nästa helg flyttar vi in i "nya" huset! :banana

Tanken är att ha inflyttningsfest sista lördan i september, den 27'e. Den som känner att det rycker i partybaguetten är välkommen. Skicka ett PM så jag vet. :öl
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Nyinköpt Tiller!

Tjena! Då har man blivit lycklig ägare av en Tiller:yoparty (igen) . Hade en syndig svart förut ,men fick nu nöjja mig med den gula slöa färgen :tungan bild kommer snart. Hojjen är en 99a gått exakt 3000mil ,quill slipon ,pc (vet ej om det är 1 2 eller 3) och kn filter.. mycket fin för övrigt. Hojjen är nerdrevad -1 fram +2 i bak. den går som ett SVIN! mycket nöjd än sålänge.. ha det cool
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tjena! Då har man blivit lycklig ägare av en Tiller:yoparty (igen) . Hade en syndig svart förut ,men fick nu nöjja mig med den gula slöa färgen :tungan bild kommer snart. Hojjen är en 99a gått exakt 3000mil ,quill slipon ,pc (vet ej om det är 1 2 eller 3) och kn filter.. mycket fin för övrigt. Hojjen är nerdrevad -1 fram +2 i bak. den går som ett SVIN! mycket nöjd än sålänge.. ha det cool

Välkommen tillbaka till den mörka sidan :tummenupp
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Välkommen tillbaka till den mörka sidan :tummenupp[/QUOTE

haha tackar! :D Har suttit o läst TL annonser ett halvår nu, men igår fick jag en knäpp o drog till örebro ,slängde pengar på killen o drog!! eller njae ..jag drog upp den på bilen först :tungan ... Det lutar dock åt att jag kommer bygga om hojjen i vinter trots att jag tycker Tillerns originallook är helig och sjukt snygg ,,men vill få ner hastigheten lite så det blir nog en stilren fighter av den.. men vi får se..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top