TL-tråden - v2 !

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Värmlänska haha näääääe är det inte varm gröt du menar :D

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
när jag monerade en TRE så gick det satskägg cirkus 370km/h :) :yoparty

fråga ÅKE han kan TRE som ingen annan :tummenupp

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Nu får det vara NOCK

1 Hugger
2 Magspoiler
3 Mörkt kåplglas
4 Kraschpuckar
5 Bobbins
6 Tankpad
7 Styrändsspeglar
8 Högre styrhalvor
9 Sadelvärma
10 Handtagsvärme
11 Ny bromsskiva
12 Nya bromsklotsar
13 G-pack

Handtagsvärmarna kopplade jag in idag o de funkade perfekt.
Men nu när jag ser tillbaka (på listan) så har det blivit en del gjort med hojen sedan jag köpte den i slutet av förra säsongen.
Har säkert glömt något men det är nog i stort sett allt vad jag kan komma ihåg i alla fall.

Bara en sak kvar, kolla var billigaste försäkringen finns.
Det var inte många som nappade på mitt inlägg om att dela med sig av premieinfo. Det blir väl till att ringa runt som vanligt.

Last edited:

martin_642

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
Ktm 690 SM
1 Hugger
2 Magspoiler
3 Mörkt kåplglas
4 Kraschpuckar
5 Bobbins
6 Tankpad
7 Styrändsspeglar
8 Högre styrhalvor
9 Sadelvärma
10 Handtagsvärme
11 Ny bromsskiva
12 Nya bromsklotsar
13 G-pack

Handtagsvärmarna kopplade jag in idag o de funkade perfekt.
Men nu när jag ser tillbaka (på listan) så har det blivit en del gjort med hojen sedan jag köpte den i slutet av förra säsongen.
Har säkert glömt något men det är nog stort vad jag kan komma ihåg i alla fall.

Det var inte många som nappade på mitt inlägg om att dela med sig av premieinfo. Det blir väl till att ringa runt som vanligt.

Kolla Trygghansa dom är billigast för mig 5400kr per år för halv iof har jag en R så borde ju vara billigare för en S

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675

Salusansvar var billigast för mig, ca 5400/år halv.
Det verkar hur som helst vara olika för alla, det enda är att ringa runt.

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
Tja
Sitter med försäkringsbrevet framför mig och är rätt nöjd.5245 kr/år hel.Rätt höga självrisker.4000 kr trafik,5000 vardera för brand,glas,stöld,rättsskydd och bärgning,vagnskada.....Det blev iallafall billigare än dotterns eu-moped!!!!(Försäkringen gäller farbror 40+)
M V H Tomas:yoparty
Har förresten beställt GI pro atre.....bra eller?svår att montera??

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Trygg, ca 7500kr hel / helår, Tokholm, 36 år, TLR -00.

Så, nu börjar "premierapporterna" trilla in. Hmm... verkar som att man får räkna med att pynta 5000:- för en hel/hel, minst.
---------------------------------------------------

Någon som vet var man kan köpa/hitta "dustcovers" till orginal styrdämpare (tl1000s)? Upptäckte att jag saknar 2 st.

Bifogat

• Dustcover2.JPG
    Dustcover2.JPG
    11.6 KB · Visningar: 42

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Så, nu börjar "premierapporterna" trilla in. Hmm... verkar som att man får räkna med att pynta 5000:- för en hel/hel, minst.
---------------------------------------------------

Någon som vet var man kan köpa/hitta "dustcovers" till orginal styrdämpare (tl1000s)? Upptäckte att jag saknar 2 st.
Lokala Handlaren.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Lokala Handlaren.

Lokala handlare (ett hus som säljer mc i Malmö) har tappat mig som kund för alltid. De sålde ett par däck och monterade dem på min hoj förra vinten. Däcken var hårda och glashala rakt igenom, det var omöjligt att få en slityta på dem.
T o m när backdäcket var slut i mitten var det glashalt även där. Det sista de gjorde var att låta mig vänta på ett beställt tillbehör o dryga 2 månader. När jag började trycka på så lyckades de upplysa mig om att de slutat handla av just den leverantören. Och den informationen hade de inte tänkt lämna till mig ??
Nej, då får jag nog be S-racing ta hem och skicka med post, det är ett företag som man kan lita på.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Lokala handlare (ett hus som säljer mc i Malmö) har tappat mig som kund för alltid. De sålde ett par däck och monterade dem på min hoj förra vinten. Däcken var hårda och glashala rakt igenom, det var omöjligt att få en slityta på dem.
T o m när backdäcket var slut i mitten var det glashalt även där. Det sista de gjorde var att låta mig vänta på ett beställt tillbehör o dryga 2 månader. När jag började trycka på så lyckades de upplysa mig om att de slutat handla av just den leverantören. Och den informationen hade de inte tänkt lämna till mig ??
Nej, då får jag nog be S-racing ta hem och skicka med post, det är ett företag som man kan lita på.

Exakt samma upplevelse av huset som säljer MC. :tummenner

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Fan vad försäkringsbolag verkar skumma. Bor i Boden, 30+, inga olyckor eller skador sen 96 när jag tog bilkort. Ändå är den billigaste försäkringen Trygg Hansa. ca 5.000:- Halvförsäkrat...

Hojjen parkeras i eget garage och jag bor i villa.

Hur fan är det möjligt?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Vad hade du köpt för däck då?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...