TL-tråden - v2 !

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*
Idag har man satt ditt det nyanlända M4 systemet. Och fy f*n va det lätt helt gudomligt gött när man startade den.. :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har ingen rondel (vad nu det är) till att börja med, och varför sabba en Bacho mejsel på en kedja? Billigare att köpa riktiga verktyg. :)

:tummenupp

Rondell=vinkelslip, slipa ner 2 nitar o bort med en länk. Sen är det klart.

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Jag har snart en JSD switchable TRE (15 ohm tror jag) över... om du e intresserad. Passar den inte för Cagivan så passar den för tillern.

Min Tiller ska ha tremod enligt tidigare ägare, men vad vet jag. Jag är ändå intresserad av det du har att erbjuda. Borde väl gå att fixa så att den passar till Cagivan! Vilket pris tror du?

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Min Tiller ska ha tremod enligt tidigare ägare, men vad vet jag. Jag är ändå intresserad av det du har att erbjuda. Borde väl gå att fixa så att den passar till Cagivan! Vilket pris tror du?

Kollar man på Nikkos hemsida (tillverkar o säljer G-pack) så finns det en G-pack till Cagiva Raptor. Jag tror att alla G-pack, TRE etc är modellanpassade ungefär som Powercommander. Tror inte man ska montera en modd som inte är modellanpassad.

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
Tja
Om nån har en TRE liggande till en Tlr-00 så pm:a.Bättre köpa lokalt är skicka runt klotet.
M V H Tomas
Edit...De kan bli en GIpro ds istället...

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Idag har man:

Bytt kopplingsfjädrar till Barnett. Skiljde ju bara en dryg cm:).
Monterat nya led bakblinkers.
Bytt o-ringen till kopplingskåpan, hoppas man slipper läckage nu.
Bytt plats på tempgivaren med det moddade termostathuset jag köpte av Slycke.
Monterat min nymoddade luftburk a'la Octo.
Konstaterat att det skavt av höljet på kabeln till stödkontakten. Måste byta ut kablarna...

Fan vad nära det är nu:D
Typ juli då när snön är borta?

:D

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Kollar man på Nikkos hemsida (tillverkar o säljer G-pack) så finns det en G-pack till Cagiva Raptor. Jag tror att alla G-pack, TRE etc är modellanpassade ungefär som Powercommander. Tror inte man ska montera en modd som inte är modellanpassad.

TRE är väl basically bara ett motstånd...

g-pack vet jag inte vad det e...
:va

Ett jävla tjat om TRE!!! :arsele :mad: :tuttar :krama :banana :glömdet

DU kan va tre :3freak

De tar 379:- på bikersneed så vad tror du en tvåhunka? Fast den e inte tillgänglig riktigt än...

Tja
Om nån har en TRE liggande till en Tlr-00 så pm:a.Bättre köpa lokalt är skicka runt klotet.
M V H Tomas
Edit...De kan bli en GIpro ds istället...

Om inte Rydde nyper den jag har över så är den tillgänglig.

Idag har man satt ditt det nyanlända M4 systemet. Och fy f*n va det lätt helt gudomligt gött när man startade den.. :)

helrör is the shit :fyllisar

Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Vafan gör en TRE vad är det för ett mirakel eller G-pack alla tjötar om :confused:
Blir det mycket mer brus i mottorn,då kanske man skulle ha en sånn pryl ?

Snälla bärätta tack.:yoparty

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Vafan gör en TRE vad är det för ett mirakel eller G-pack alla tjötar om :confused:
Blir det mycket mer brus i mottorn,då kanske man skulle ha en sånn pryl ?

Snälla bärätta tack.:yoparty
TRE - även känt som Tocken däRa Extrapryl, är en manick som monteras innanför baksulan,utanför innerslangen, och hjälper på så sätt däcket att snurra fortare. Då kommer din hoj att få en enorm extra skjuts framåt, eller bakåt, vilket gör att du hjular konstant, det är till o med svårt att få ner framhjulet för att parkera.

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
TRE - även känt som Tocken däRa Extrapryl, är en manick som monteras innanför baksulan,utanför innerslangen, och hjälper på så sätt däcket att snurra fortare. Då kommer din hoj att få en enorm extra skjuts framåt, eller bakåt, vilket gör att du hjular konstant, det är till o med svårt att få ner framhjulet för att parkera.

WoaW! varrt kann man bestella? Har du nån du vill sälja Ricken?!?

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Åhh en sånn måste jag ochså ha :hihi Ricken kan du fixa en sånn till mej ochså .

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Har faktiskt aldrig kollat om jag har tremod på min! Hur kollar man om jag har de? Vet inte ens var man kollar eller nöe alls:confused: :confused: :va :va :huvet :huvet

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj

Förr toppade jag mina hojar men nu har jag blivit lite göbbig med åren!!! Men har nog haft upp den i 270 på mätarn iallafall men om det är max det vet jag inte! Hade en zx12r en gång den toppade jag faktiskt till runt 330 på mätaren. Nu fick jag sagt det också!!! Vad har detta med tremodd att göra??

En annan sak jag är lite besviken på att det inte går att gasa upp min tiller på bakhjulet på tvåans växel!!! (Alltså utan att använda koppling) Koppling är jag emot när det gäller bakhjulskörning det känns som om jag pöntar cykeln då...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Förr toppade jag mina hojar men nu har jag blivit lite göbbig med åren!!! Men har nog haft upp den i 270 på mätarn iallafall men om det är max det vet jag inte! Hade en zx12r en gång den toppade jag faktiskt till runt 330 på mätaren. Nu fick jag sagt det också!!! Vad har detta med tremodd att göra??

En annan sak jag är lite besviken på att det inte går att gasa upp min tiller på bakhjulet på tvåans växel!!! (Alltså utan att använda koppling) Koppling är jag emot när det gäller bakhjulskörning det känns som om jag pöntar cykeln då...
Jag skämtade när jag frågade om den gick fort. det var meningen att jag skulle fortsatt på det men ids inte just nu. :)

Jag kan, med lite kroppsförflyttning, dra upp min på 2an med gas, kopplar upp på 3an.

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Jag skämtade när jag frågade om den gick fort. det var meningen att jag skulle fortsatt på det men ids inte just nu. :)

Jag kan, med lite kroppsförflyttning, dra upp min på 2an med gas, kopplar upp på 3an.

En S kanske inte är lika framtung som en R ?
Vad fort går din da om man får fråga..

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Rydde: Vad fan är "pöntar" för någe?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar