Huvva en röd Suzuki tl den måste gå riktigt långsamt.
thanx dude =)
hm.. por15?
var köpa sig? vad kosta sig?
Nån mer som tagit en liten runda i eftermidda?
En röd TL går fortare än en som bara står i garaget
Så, Lasse, Robster, Ricken, Octo, Ronny etc...
Hur f-n byter man framdrevet...
Närmare bestämt. Hur får jag loss det. Och, hur får jag sedan dit det igen.
Ångrar nästan att jag inte köpte 520 kedja och bakdrev så hade jag sluppit detta problemet...
Jag har serviceboken, men på detta specifika problemet så står det bara "ta loss drevet..."
Och så står det att man ska ha 115Nm : när man spänner åt, men bara 13Nm (Eller nåt sådant) för att spänna fast hastighetsmätartjofräset.
Körde Tillern i dag. Startade på första försöket!!
Tänkte det var bäst att köra lite innan jag började meka, för jag hade lite på känn att det kommer ta tid innan allt sitter på plats igen...
Ångrar nästan att jag inte köpte 520 kedja och bakdrev så hade jag sluppit detta problemet...
Jag har serviceboken, men på detta specifika problemet så står det bara "ta loss drevet..."
Och så står det att man ska ha 115Nm : när man spänner åt, men bara 13Nm (Eller nåt sådant) för att spänna fast hastighetsmätartjofräset.
Tänkte det var bäst att köra lite innan jag började meka, för jag hade lite på känn att det kommer ta tid innan allt sitter på plats igen...
STOPP och hallå!!!Har inte bytt på min TLR men på andra hojar. Det är bara att lägga i en växel och stå på bromsen samtidigt som du skruvar bort muttern. Kan hjälpa att vara två när du ska göra det.
Är det någon som behöver en TRE-mod till sin TLR?
Bestälde en utan att kolla om jag redan hadde en monterad på hojen vilket jag redan hadde
STOPP och hallå!!!
Eeh va skaru ha för'en?
Jag har en TLR men ingen TRE..... kan ju inte skada
k Ä f T e N ÅKE!
En röd TL går fortare än en som bara står i garaget
Jag bytte förra säsongen. Men har inget minne av det, antagligen för att de gick lätt. Och vad jag vet använde jag mig av ett vanligt spärrskaft.
Har du försökt eller det är bara förberedande inför ett byte?
Så gjorde jag, och spärrskaft med ett rör som förlängare räckte gött.du kan lägga i friläge och sätta en 2tum4 (träregel) genom bakfälgen så att den vilar på svingen då låser du liksom drevet sedan drar du loss det med hylsa och spärrskaft alt mutterdragare om du har då behövs ingen regel
Har inte bytt på min TLR men på andra hojar. Det är bara att lägga i en växel och stå på bromsen samtidigt som du skruvar bort muttern. Kan hjälpa att vara två när du ska göra det.
Jag brukar dra av muttern med en el-mutterdragare. Vågar dock inte ha den i växel då, bakbroms räcker.
du kan lägga i friläge och sätta en 2tum4 (träregel) genom bakfälgen så att den vilar på svingen då låser du liksom drevet sedan drar du loss det med hylsa och spärrskaft alt mutterdragare om du har då behövs ingen regel
Så gjorde jag, och spärrskaft med ett rör som förlängare räckte gött.
Bromsen är lite jävlig att hålla i samtidigt eftersom den sitter på andra sidan, men har du nån som hjälper till så funkar det också.
Jag bytte förra säsongen. Men har inget minne av det, antagligen för att de gick lätt. Och vad jag vet använde jag mig av ett vanligt spärrskaft.
Har du försökt eller det är bara förberedande inför ett byte?
Många svar, men faktiskt inget som tar mig 1mm................
Pappskalle, det där hade du väl kunnat räkna ut.!!!
32mm hylsa på drevet, samma som på muttern till bakaxeln, i allfall för mig.
Fyll ena cylindern med snöre, och så drar du runt motorn tills det tar stopp. Då kan du lossa bakdrevet. Eller så gör du inte så o sparar en massa bekymmer efteråt.
Jag har för mig att jag köpte min mutterdragare för 200-nåt på Jula.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|