TL-tråden - v2 !

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
Hej
Sitter här o klurar o planerar div inköp!Behövs bakhjulet demonteras för montage av hugger på tlr??
Tomas
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
man kanske blir klar till sommarn ändå!

en liten update på bygget!
konverterat till vajjerkoppling
väntar på "sprocket cover" från VAN och "tailraiser" men vettefan om jag kommer behöva dem!? :confused: baken kommer nog hamna i perfekt höjd ändå,har precis passat in det linje mässigt.
Bitubo snart på g
Koso rx1 ska meckas på
röda Pazzo/titax eller likn ska handlas
letar febrilt efter sjyst framskärm ,hade tänkt gixxer 05-06 tror jag med lite mod.
mycket är gjort och mycket ska göras.. slänger upp några pics :)
 

Bifogat

  • paintnya.jpg
    paintnya.jpg
    145.8 KB · Visningar: 55
  • paintnya1.jpg
    paintnya1.jpg
    133.2 KB · Visningar: 53
  • painnya2.jpg
    painnya2.jpg
    152.9 KB · Visningar: 63

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
en liten update på bygget!
konverterat till vajjerkoppling
väntar på "sprocket cover" från VAN och "tailraiser" men vettefan om jag kommer behöva dem!? :confused: baken kommer nog hamna i perfekt höjd ändå,har precis passat in det linje mässigt.
Bitubo snart på g
Koso rx1 ska meckas på
röda Pazzo/titax eller likn ska handlas
letar febrilt efter sjyst framskärm ,hade tänkt gixxer 05-06 tror jag med lite mod.
mycket är gjort och mycket ska göras.. slänger upp några pics :)

Ser riktigt bra ut i linjerna, tailraisers kommer pajja dem som jag ser det.
Ett par snygga rearsets skulle göra susen, gött bygge! :yoparty
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Ser riktigt bra ut i linjerna, tailraisers kommer pajja dem som jag ser det.
Ett par snygga rearsets skulle göra susen, gött bygge! :yoparty

Jo precis.. så ev kommer det finnas tailraisers till salu för den som är intresserad..
Tanken var att jag skulle rödeloxera nästan allt som nu är silver på bild(smådelar altså) samt några smidiga röda rearsets men lyckades aldrig hitta billig eloxerare så det får bli en version 2.0 till nästa vinter :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Om man vill ful-lacka lite smådetaljer (alu), funkar det med ett par lager sprayfärg bara och lite klar på det? Nån förbehandling att tänka på? Nåt annat tips ang. spraylacka alu?
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Hej
Sitter här o klurar o planerar div inköp!Behövs bakhjulet demonteras för montage av hugger på tlr??
Tomas

absolut inte om du inte gärna vill mecka i onödan den e bara att skruva dit :tummenupp

Om man vill ful-lacka lite smådetaljer (alu), funkar det med ett par lager sprayfärg bara och lite klar på det? Nån förbehandling att tänka på? Nåt annat tips ang. spraylacka alu?

köp POR 15 om du har tillgång till en kompressor och lackspruta dom har ett grymt bra preppsystem för alu (metal ready) annars ska du avfetta samt tvätta bort avfettningsrrester mycket noggrant kan även rugga upp ytan med finfint sandpapper
 
Last edited:

martin_642

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Ktm 690 SM
Tjena

Tänkte höra om det är någon här som sitter på mall/ritning på dekalerna till en Tlr?
Har repor på mina sidokåpor så kom jag på att tjejen kan printa ut nya dekaler så är det nån här som har dom på datan eller vet vart man kan få tag i dom?

/Martin
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
förresten så kan du måla POR 15 med en fin pensel det blir slätt som spraylack om du gör det rätt :)
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Instämmer.

Hur ska du göra med plast och sånt? Ska du köra helnaket? Vad blir det för framlyse och instrumentering?

tack tack!:)
jag har framkåpa/lykta till en 03 z1000 som ska på , och till det en KOSO rx1N instrumentering. Hojjenj kommer bli en blandning av gixxer tiller och z1000 .... så den kanske blir döpt till Kawasuki TL1000Z !?? :) tänker även flytta tändningslås för att få en clean front-
den kommer bli så naken som möjligt,vill verkligen försöka få "fabriksbygge " av den så mycket som möjligt.. sen kommer framskärm ,framkåpa tank och plast bli metallicsvart med röda o vita dekaler,samt så håller jag på att slipa´till passformen på sadeln o klär om den i rött :) uppdaterar med bilder längre fram :fyllisar
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Är det den här som gäller? "ChassisCoat Black"

chassis.gif
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
om du tar från batteriet så släng på en extra brytare och säkring men det bästa är att ta från nått ställe som bara ger ström om tändningen är på

Har du något bra tips??
Jag tänkte se om jag kan montera en fläkt på cheyen, med manuell brytare då förra ägaren var nitisk och demonterade alla fläktkablar...
Och jag vill ju inte att Klåfingriga Åke ska gå förbi och slåt till brytaren så att jag får gå hem... :rolleyes:

:hej

Jo precis.. så ev kommer det finnas tailraisers till salu för den som är intresserad..
Tanken var att jag skulle rödeloxera nästan allt som nu är silver på bild(smådelar altså) samt några smidiga röda rearsets men lyckades aldrig hitta billig eloxerare så det får bli en version 2.0 till nästa vinter :)

Det finns en "gör det själv" guide hur man eloxerar på soe.se
Det är rätt enkelt faktiskt, det lite luriga är ju att få tag på vätskorna.
Men, hoppa dit och sök lite. Lycka till, ser fin fint ut så här långt :) :tummenupp

Najs:tummenupp , hur varmt var de när du var ute o drog?? Här de bara +3....:(


Fråga er alla: Va har ni för tändstift monterade på era motorer?

Iridium som så många andra. :)
Mest för att jag dödade ett par splejsans nya (vanliga) med lite för många kallstarter på väldigt kort tid...

:hej

Är det den här som gäller? "ChassisCoat Black"

chassis.gif

Vad ska du måla för något??

(nyfiken)
 
Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Nu har du doppat fingrarna i syltburken,klåfingrid jag näääe :fyllisar

Fattar inte probset med eloxering ? det kostar ju bara nån hundring eller två att lämna in för anodisering ibland bara en kaffelängd om de har en körning/sats i den färg man vill ha,då slänger dom med era delar.


Så har det alltid fungerat för mig,ibland har man fått vänta nån vecka visserligen,för att de skall få ihop tillräckligt många delar att anodisera i just den specifika färgen man är ute efter.

Det är väl inte dyrt eller ba ? :va

haha.. orkavaåke.se


Öhhhh va då ? hittar inget på den siten. :7peta

Är det den här som gäller? "ChassisCoat Black"

chassis.gif


Köp en sprayburk 2-komp grundfärg för alu och en sprayburk i den färg du vill ha.

De större bil/mc lackfirmorna blandar ihop färgen och laddar ett par burkar
med drivgas för en spottstyver istället för att köpa en stor dyr burk kladdig pensel färg.

2 komponentsfärgen håller alla gånger och blir tunnare o snyggare än en penselmålad (även om inte stråna syns)så blir det ett sånt tjockt lager som ser kladdigt ut tycker jag.:yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top