TL-tråden - v2 !

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Inte många rätt på förslagen där men blir kontantinsatts på huset som ska köpas i sommar/höst och marknaden är lite bättre nu på våren så jag säljer nu.

Fick dotter i januari och sammanlagt förra året blev det 20 mil. Lite dyr förflyttning då så det får ligga på is 1 sommar iaf.
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Den passar, R är lite kortare(fick jag lära mig nyligen :hihi) så du får en mer snabbsvängd hoj. Sen är den tydligen lite styvare oxå.

Någon som vet på rak arm skillnaden i oljemängd mellan modellerna då för det borde ju va relevant iom detta. Jag har bara servicebok för min S och inte tillgång till nån snabb nedladdning av en R.
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Tjena alla. Nån som vet på rak arm vilka stompgrips som passar på TLR:en? Finns ingen färdigskuren till den. :p Och jag tänkte slippa skära till egna.
 

Tompo

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
1997 Suzuki TL1000
Tjenna! Har nu gjort den berömda TLS kylmodden. Fråga.... Hur luftar man kylsystemet?

NU ut och testa! :D
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Fy fan vad TLn e go. Blev en runda på 20 mil idag i 22 graders skånsk vårvärme. TLn är nog den hoj jag trivts bäst med av alla jag haft (och det säger inte lite, har nog haft minst 20-25 st).
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Tjenna! Har nu gjort den berömda TLS kylmodden. Fråga.... Hur luftar man kylsystemet?

NU ut och testa! :D
Öppna luftningsskruvarna vid vattenpumpkåpan tills det inte kommer luft.
Sen pumpar du på nedre kylarslangen tills det inte bubblar så förbaskat i kylaren.
Toppa upp kylaren, stäng den och häll upp till nånstans mellan min och max i expansionskärlet. Starta hojen och kör den varm och kontrollera sen att expansionskärlet ligger på ca max.
Kontrollera nivån igen vid tillfälle när den kallnat.

Har funkat för mig...
 

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
Såhär kan man göra om man vill sänka hojen lite där bak
Man tar ett stycke Wilbergs racing suspension med orginalinfästningarna och inser att den inte passar :huvet :mad:
*Sen mallar man av och färlänger fästet 20mm. :tummenupp
*Fräser ut ett par aluminiumstycken.:yoparty
*Drar igång Tigen och svetsar ihop det hela.:kulspruta
*Gör lite fina distanser.:rock
Sen är det klart att montera tillbaka på hojen igen.:smasha
Enkelt va??:rofl :hihi
 

Bifogat

  • IMGP1016 639x480.jpg
    IMGP1016 639x480.jpg
    71.9 KB · Visningar: 44
  • IMGP1017 639x480.jpg
    IMGP1017 639x480.jpg
    61.7 KB · Visningar: 41
  • IMGP1018 639x480.jpg
    IMGP1018 639x480.jpg
    69.5 KB · Visningar: 40
  • IMGP1019 639x480.jpg
    IMGP1019 639x480.jpg
    74.2 KB · Visningar: 44

Tompo

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
1997 Suzuki TL1000
Öppna luftningsskruvarna vid vattenpumpkåpan tills det inte kommer luft.
Sen pumpar du på nedre kylarslangen tills det inte bubblar så förbaskat i kylaren.
Toppa upp kylaren, stäng den och häll upp till nånstans mellan min och max i expansionskärlet. Starta hojen och kör den varm och kontrollera sen att expansionskärlet ligger på ca max.
Kontrollera nivån igen vid tillfälle när den kallnat.

Har funkat för mig...

Okej! Tackar! Ska testa det imorron! Hur som hellst så funkade modden bra iaf, va aldrig under 83 grader :D, Lite småfix med det klassiska pljeläkaget och nått till kopplingen så har man nog en drömhojj inom kort!

Har hittat Barnett Clutchkit i England, någon som beställt därifrån, har samma grejjer? Är det boten mot allt det onda som slirar bort...

Här är det jag tänkt beställa. Till TLs 97-98
http://www.jaysperformance.co.uk/barnettsu.html
 

newton83

Medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
TL1000s -97
..nått till kopplingen så har man nog en drömhojj inom kort!

Har hittat Barnett Clutchkit i England, någon som beställt därifrån, har samma grejjer? Är det boten mot allt det onda som slirar bort...

Här är det jag tänkt beställa. Till TLs 97-98
http://www.jaysperformance.co.uk/barnettsu.html

Bytte bara kopplingsfjädrarna till barnetts.. Gjorde en jävla skillnad på min -97 iaf.. Tidigare slirade den när man drog fullgas.. Har inte råkat ut för det igen efter bytet..
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ja, jag är jävligt avis, men min framände blev faktiskt rätt bra ändå, man kanske är lite för tung även för dom där fjädrarna...

Heh. Jag är ju en lättviktare så :)


Dagens lektion No 1:
Lita aldrig på att en MC mekaniker faktiskt har gjort vad han säger... :gnissla
Vet inte om jag sagt det (sa det nog på TLZ) Men jag tyckte ju hojen var lite skum i fronten efter packbox bytet. Och jag frågade specifikt efter bytet om han ställde in fjädringen som den var när jag lämnade in den.
Jo hallå i lingonskogen... :brinnerup
Inte mycket som var rätt. Och jag mätte innan jag lämnade in så jag vet ju vilka värden jag hade. Nu är det i alla fall Jamies gat inställning som är in skruvat. Och på lördag/söndag blir det väll provkärning.
Tveksam till att det blir något kört imorgon... :hihi

2009_April_DSC00110.jpg


Lite att fixa innan det går att köra igen...
:hej
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Heh. Jag är ju en lättviktare så :)


Dagens lektion No 1:
Lita aldrig på att en MC mekaniker faktiskt har gjort vad han säger... :gnissla
Vet inte om jag sagt det (sa det nog på TLZ) Men jag tyckte ju hojen var lite skum i fronten efter packbox bytet. Och jag frågade specifikt efter bytet om han ställde in fjädringen som den var när jag lämnade in den.
Jo hallå i lingonskogen... :brinnerup
Inte mycket som var rätt. Och jag mätte innan jag lämnade in så jag vet ju vilka värden jag hade. Nu är det i alla fall Jamies gat inställning som är in skruvat. Och på lördag/söndag blir det väll provkärning.
Tveksam till att det blir något kört imorgon... :hihi

2009_April_DSC00110.jpg


Lite att fixa innan det går att köra igen...
:hej

Du Putte!

Får nog ha ditt nummer, så ja kan ringa när jag e i trakten o kör!
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Hade tänkt att införskaffa en PC till hojen (TLR -98). Är det en PCII som gäller eller vad finns det för alternativ?
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Ingen temp?

Efter vinterns fixande (har haft hjälp att lyfta ur motorn) var det igår dags för 1:a test turen & den gick bra sånär som på en liten detalj.

Jag får ingen tempangivelse i displayen, är där bara 3 streck precis som när den är kall & nystartad.
Ska senare idag när jag kommer hem kolla tempgivaren vid termostathuset & kolla sladdarna/kontakterna.
Men om dessa sladdar/kontakter verkar vara OK har jag ingen aning vad nästa steg är i sökandet.
Vet inte ens hur sladdarna jag nu söker ser ut, är det många sladdar i en kontakt eller ...?

Ngn som vet hur sladd/kontakt ser ut & kanske har ytterligare felsöknings förslag.

/
Tacksam för tips
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Efter vinterns fixande (har haft hjälp att lyfta ur motorn) var det igår dags för 1:a test turen & den gick bra sånär som på en liten detalj.

Jag får ingen tempangivelse i displayen, är där bara 3 streck precis som när den är kall & nystartad.
Ska senare idag när jag kommer hem kolla tempgivaren vid termostathuset & kolla sladdarna/kontakterna.
Men om dessa sladdar/kontakter verkar vara OK har jag ingen aning vad nästa steg är i sökandet.
Vet inte ens hur sladdarna jag nu söker ser ut, är det många sladdar i en kontakt eller ...?

Ngn som vet hur sladd/kontakt ser ut & kanske har ytterligare felsöknings förslag.

/
Tacksam för tips
Om det inte är dom, kolla så att inte dealer mode kontakten är kortsluten, bak under cutsen.
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Tackar!
Skall kollas

/Per

Har kollat med mecken & de har inte aktiverat dealer mode ngn gång.

Kan man se & komma åt givaren utan att göra detta som skall göras vid byte av givaren, enligt suzukis verkstadshandbok.

* bort med styrdämparen & lyft tanken
* ta bort luftburken
* ta bort trottel bodyn
& sen är man framme & kan byta den, men jag vill ju i 1:a hand bara kolla om kontakten är där den ska, går det utan att göra ovanstående ?
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Har kollat med mecken & de har inte aktiverat dealer mode ngn gång.

Kan man se & komma åt givaren utan att göra detta som skall göras vid byte av givaren, enligt suzukis verkstadshandbok.

* bort med styrdämparen & lyft tanken
* ta bort luftburken
* ta bort trottel bodyn
& sen är man framme & kan byta den, men jag vill ju i 1:a hand bara kolla om kontakten är där den ska, går det utan att göra ovanstående ?
Tjena kolla så det funns kylarvätska i hela systemet så att det inte är ngn luftficka:gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top