TL-tråden - v2 !

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Testar även ni fina killar i TL tråden och ser om det går hitta någon lösning.

Hojen är på annons och jag måste byta en framgaffelpackning innan helgen (om möjligt) MC-firmorna har för mycket att göra så de la snabbt på i luren när man vädjade.

Benet är löst och det går åt något typ av "special" verktyg för att få loss resterande delar i benet.

Finns det någon här som har möjlighet hjälpa mig eller kan peka mig i någon rätt riktning mot någon som kan tänka sig ha tid ?

Hojen är en TL 1000S -97
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Testar även ni fina killar i TL tråden och ser om det går hitta någon lösning.

Hojen är på annons och jag måste byta en framgaffelpackning innan helgen (om möjligt) MC-firmorna har för mycket att göra så de la snabbt på i luren när man vädjade.

Benet är löst och det går åt något typ av "special" verktyg för att få loss resterande delar i benet.

Finns det någon här som har möjlighet hjälpa mig eller kan peka mig i någon rätt riktning mot någon som kan tänka sig ha tid ?

Hojen är en TL 1000S -97
Vart bor du?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Då kan tyvär inte jag hjälpa dig, men det brukar inte vara nå problem om du går in till suzuki handlaren med allting löst o får det bytt. Gå runt bakvägen till mekken o se om han gör det svart, då kanske han har tid.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Tjenare!, min bakfjädring är stenhård. har aldrig pillat på fjäderinställnigarna.

Är det svårt, bör jag låta en fack man göra inställningarna, jag kär inte bana o så, det enda jag vill ha är mjukare fjädring. är det bara o minska på bägge dämpningarna, eller kan de bli skit då?

TOlf

Skulle svarat tidigare med detta svaret om jag bara hade kommit ihåg att jag visste var jag hittade det... :lol


JAMEIS ROAD SETTINGS: This gives you good feel and composure over the typical bumpy country lanes we have here in the UK. If your roads are smooth as they are in France...... you'd be better off running the RACE settings.
Tyre Pressures: Front 36 PSI Rear 36 PSI

FRONT Suspension Settings:
Spring Preload: 4 Lines showing (fourth line should just show above cap)
Compression Damping: 10 clicks out from fully in
Rebound Damping: 5 clicks out from fully in

REAR Suspension Settings:
Spring Preload: 6 threads showing on top side of the thread below the lock ring i.e. two full turns from standard. Mark one of the castellations on the adjuster ring with a felt tip and add two full turns more preload.
Compression Damping: 18 clicks out from fully in
Rebound Damping: 15 clicks out from fully in



JAMEIS RACETRACK SETTINGS: Good control and feedback for Trackdays and Club Racing using the standard suspension.

Tyre Pressures: Front 32 PSI Rear 32 PSI
FRONT Suspension Settings:
Spring Preload: 4 Lines showing (fourth line should just show above cap)
Compression Damping: 3 clicks out from fully in
Rebound Damping: 3 clicks out from fully in

REAR Suspension Settings:
Spring Preload: 6 threads showing on top side of the thread below the lock ring i.e. two full turns from standard. Mark one of the castellations on the adjuster ring with a felt tip and add two full turns more preload.
Compression Damping: 3 clicks out from fully in
Rebound Damping: 3 clicks out from fully in


:hej

PS. Ricken. Som du ser så ska det vara massor med blått ute på preloaden. Även på Race settings. :)
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
PS. Ricken. Som du ser så ska det vara massor med blått ute på preloaden. Även på Race settings. :)

Ja, jag är jävligt avis, men min framände blev faktiskt rätt bra ändå, man kanske är lite för tung även för dom där fjädrarna...
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
PS. Ricken. Som du ser så ska det vara massor med blått ute på preloaden. Även på Race settings. :)

Jag mätte upp min sag, och jag fick skruva in mina preload till max och ligger ändå nära övre gränsen för SAG. Fast det är iofs på en TLS.

Nästa vinter åker Racetec-fjädrarna in.
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Passar en TLR's gaffel på en TLS?

Jag börjar ana att det sitter en R gaffel på min hoj då packboxen från S va 2 mm för liten enligt måtten. Kikade på en lista och R'en hade 43mm medans S hade 41mm.

Vad kan detta isf medföra för fördelar/nackdelar?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Passar en TLR's gaffel på en TLS?

Jag börjar ana att det sitter en R gaffel på min hoj då packboxen från S va 2 mm för liten enligt måtten. Kikade på en lista och R'en hade 43mm medans S hade 41mm.

Vad kan detta isf medföra för fördelar/nackdelar?
Den passar, R är lite kortare(fick jag lära mig nyligen :hihi) så du får en mer snabbsvängd hoj. Sen är den tydligen lite styvare oxå.

Ser faktiskt inga nackdelar.
Däremot kan du behvöa en riktig styrdämpare (typ den som NÅGON har till salu några inlägg upp :rolleyes:) :D
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Den passar, R är lite kortare(fick jag lära mig nyligen :hihi) så du får en mer snabbsvängd hoj. Sen är den tydligen lite styvare oxå.

Ser faktiskt inga nackdelar.
Däremot kan du behvöa en riktig styrdämpare (typ den som NÅGON har till salu några inlägg upp :rolleyes:) :D

Haha tack men nej tack. Ska sälja hojen på lördag så vill mest bara veta att jag inte lurar på en halvlösning

Tack för hjälpen
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top