TL-tråden - v2 !

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag tycker att vi slår fast att sist in skriver svar på nya frågor.
Så då slipper jag.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
men vad kostar det att lämna in en hoj för att få TPS justering?

Som Jocke säger. Det kan man göra själv, Väldigt enkelt.

Robban och jag gjorde det vid vägkanten bara för att visa att det gick. :)
(OK, vi har gjort det förr, så första gången ska man nog inte göra det så här... :hihi )

Syns dåligt, men här gör vi en TPS justering, on the road så att säga...
TPS_Roadside_2.jpg


Hur man gör ska finnas på Steves sida (länken i Jockes post)

OBS. Du behöver en "säkerhets torx" (dvs en torx med hål i mitten)

:hej
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Jag har en grym TL1000S till salu. Med bytt bakstötdämpare till en Bitubo, moddad luftburk samt moddat kylsystem. Har bytt kopplingsfjädrar till Barnettfjädrar samt bänkat till 119.5 hk och 109 Nm på bakhjulet:D

Alla brister som var på -97 är åtgärdade iom byte av motor till en -98:)

Kom och tjöööööööööp. Jag ska bygga nytt kök i sommar.
 

SF

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
nono
Förkortningarna är koder. Det är Tl-ägarnas hemliga Gay-signaler till varandra.
Hajjar du inte koderna kommer du inte att få borra :D

Skämt åsido. Vem pallar göra ett TL-lexicon?


Yäy, jag kan koderna. :tuttar Så hur fungerar invigningscermonin här? Får men en hoj eller måste man köpa?

Jag har en grym TL1000S till salu. Med bytt bakstötdämpare till en Bitubo, moddad luftburk samt moddat kylsystem. Har bytt kopplingsfjädrar till Barnettfjädrar samt bänkat till 119.5 hk och 109 Nm på bakhjulet:D

Alla brister som var på -97 är åtgärdade iom byte av motor till en -98:)

Kom och tjöööööööööp. Jag ska bygga nytt kök i sommar.


Haha, hade du haft en R hade jag mer än gärna sponsrat edert kök. Dessvärre söker jag inte efter Suzukis måndagsexemplar... :hihi (Don't shoot the messenger!)

Tack för tipset men jag söker finna en TLR.
 
Last edited:

SF

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
nono
Jag har sagt det förr och jag säger det igen.

R är för pojkar
S är för män

Söker du ff en R :rofl

R är för pojkar (forts. i den bemärkelsen att det fortfarande använder gasen och vrider på huvudet när de kör.)

S är för män (forts. i den bemärkelsen att de kräver en upprätt körställning och tycker om packväskor. )


Inget fel på TLS'en, men den tilltalar mig icke. :krama

Val av hoj står imellan; Honda SP1, Suzuki TL1000R, SV1000S och eventuellt Honda 929. Försäkringar...
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
LOL Sv1000S är en klenare variant av TL1000S. Köp du en R om du gillar utseendet och vikten hos en gravid sjöko:)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
LOL Sv1000S är en klenare variant av TL1000S. Köp du en R om du gillar utseendet och vikten hos en gravid sjöko:)

Eller så köper man en TLS....

Om man gillar en ram som ett gångjärn (om du har tur så går den inte av), sving som en gummisnodd, bromsar i klass med en Volvo 240, klenare motor (om du inte har en 97a då men då skär skiten istället), fjädring som en goldwing från 80-talet, körställning för PRO-medlemmar och ett halvdassigt Ducati-wannabe utseende. :tummenupp :D
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Eller så gör man en helomvändning o köper en RC8:a
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Eller så köper man en TLS....

Om man gillar en ram som ett gångjärn (om du har tur så går den inte av), sving som en gummisnodd, bromsar i klass med en Volvo 240, klenare motor (om du inte har en 97a då men då skär skiten istället), fjädring som en goldwing från 80-talet, körställning för PRO-medlemmar och ett halvdassigt Ducati-wannabe utseende. :tummenupp :D

Men du måste ju läsa innantill. Jag har ju utbytt till 1998 motor, portad och planad= går jävel. Bytt till Bitubo bak samt sexkolvsok med pump från GSXR och ett utseende som faktiskt får TLR att se ut som en fet sydstatshora som går på crack.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Men du måste ju läsa innantill. Jag har ju utbytt till 1998 motor, portad och planad= går jävel. Bytt till Bitubo bak samt sexkolvsok med pump från GSXR och ett utseende som faktiskt får TLR att se ut som en fet sydstatshora som går på crack.

ahaaa... var det din egen det handlade om? då ska jag inte pajja ditt sälj här... ;)

det var nära ögat :krama

du får lägga upp en bild då så får vi se om du får rätt i det där om utseendet... lol @ "faktiskt" :rofl
 
Last edited:

newton83

Medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
TL1000s -97
Fan börjar bli lite nervös inför besiktningen på onsdag.. Några speciella tips? Vad säger en besiktningsman om avgasknallar?
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Det är lika dant på min kompis TLR fast det är värre på hans.

man får låta den stå ett tag för om du startar den och skall köra, så när du läger den i växel och ska släpa kopplingen lite så tvär dör den.

hände min kompis 3 gånger idag när vi var ute.
är inte så kul att få motor stopp när man är på väg ut från ett stopp.

men vad kostar det att lämna in en hoj för att få TPS justering?
Det är inte så med min.... inte mer än på andra hojar iaf :confused:

LOL Sv1000S är en klenare variant av TL1000S. Köp du en R om du gillar utseendet och vikten hos en gravid sjöko:)
Luuuugn nu Kohai :FU

MUUUUUUU :3freak

:rofl

Fan börjar bli lite nervös inför besiktningen på onsdag.. Några speciella tips? Vad säger en besiktningsman om avgasknallar?
Eeh... dom mäter avgnasknallar med en s.k. "Knallert", de måste du bli av med. Tips; Doppa 4kg bomull i högoktanig bensin, stoppa 2kg i varje pipa och precis när besiktningsmannen ska dra iväg så tänder du dem (för att rensa loppet i rören från knallgas), kom ihåg; en knall = ombesiktning (jag har till och med hört om en killes kusin som jag kände som faktiskt fick böter, tre avgasknallar á 1200 SEK!).

Och; Glöm inte röd relfex bak, det är tydligen en klassiker hos BP (fick jag höra när jag besiktiga min (utan reflex) :yoparty
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Fan börjar bli lite nervös inför besiktningen på onsdag.. Några speciella tips? Vad säger en besiktningsman om avgasknallar?
Knallar kan bli en tvåa. Huvudsaken att den inte låter för mycket. 103dB är gränsen för en TLS-97.

Kan bara instämma om reflex bak samt regbelysning.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top