TL-tråden - v2 !

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
jo det har du rätt i med chock att det är för att kväva syret så den får mer bränsle.

Okej. då förstår jag hur jag skall göra. är det bara att låta bryggan sitta i under hela ingreppet? Tyckte det såg ut som han hade en switch, därför jag undrade var man hittade den.

Jo, han är seriös och har kopplat in en switch på kontaktdonet, men en enkel bygling ger samma resultat!

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Min kopplingskåpa läcker och saknar till och med en skruv. Nån som har antingen en kåpa till övers (97ans) eller en idé om vad det är för skruv?
Jag har en kåpa över... Och vad gäller skruv så beror det på vilken av dem det är. Skruvarna är av lite olika storlek runt kåpan.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har oxå kåpa över, o det ligger en förbannat massa skruv nere i garaget vid det här laget.

Sorry Octo, men köper du ingen motor så tänker jag krossa dig :evil :hihi

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Jag har oxå kåpa över, o det ligger en förbannat massa skruv nere i garaget vid det här laget.

Sorry Octo, men köper du ingen motor så tänker jag krossa dig :evil :hihi
Bara för att jag är så snäll ska jag inte skicka knäskålsknackarna till dig om du säljer skruv till Ulfbåge.

Lasse kanske blir lite avis dock. :D

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Fråga, kommer det bli någon TL-träff i sommar? Hade varit kul att träffa de man läser från här och dela lite erfarenheter och framförallt knäcka en och annan öl...

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Fråga, kommer det bli någon TL-träff i sommar? Hade varit kul att träffa de man läser från här och dela lite erfarenheter och framförallt knäcka en och annan öl...

Det finns ett ganska fint ställe mitt i skogen och mitt i landskapet där de bästa Skånska hojvägarna finns. Stället heter Humlamaden http://www.humlamaden.se och ligger nära Veberöd. Där finns en storstuga med ganska många sängplatser men också flera småstugor med 4 sängplatser i varje. I storstugan finns den fin gillstuga med stor öppen spis, ett fullutrustat kök etc etc. En fin bastu finns i anslutning till stugorna.

Här skulle vi kunna ha en liten (eller stor) TL-sammankomst i sommar. Som sagt, väldigt många goa hojvägar vart man än styr kosan. Inom 5 mils radie har man Österlen, Kåseberga, Smygehuk, Häckeberga, Skäralid, BIALITT!!! (med fantastiska våfflor m vispgrädde o sylt) etc etc etc. Tomelilla sommarland med vattenland/rutchbanor och annat kul kanske kan vara något om skallen inte är riktigt rustad för hojåkning någon av dagarna i Skåneland.

Risken är att det blir världens GAY-party :näsblod eftersom kvinnlig fägring inte är en dussinvara i TL-tråden.
--------------------------------
NU BLIR DET HOCKEY :fyllisar , kommer Tre Kronor att kunna hålla sig kvar i VM eller ej.

Last edited:

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Det finns ett ganska fint ställe mitt i skogen och mitt i landskapet där de bästa Skånska hojvägarna finns

Här skulle vi kunna ha en liten (eller stor) TL-sammankomst i sommar. Som sagt, väldigt många goa hojvägar vart man än styr kosan. Inom 5 mils radie har man Österlen, Kåseberga, Smygehuk, Häckeberga, Skäralid, BIALITT!!! (med fantastiska våfflor m vispgrädde o sylt) etc etc etc. Tomelilla sommarland med vattenland/rutchbanor och annat kul kanske kan vara något om skallen inte är riktigt rustad för hojåkning någon av dagarna i Skåneland.

.

Eller så tältar vi efter "Bulten", enligt allemansrätten så nära B & B som är tillåtet. Åsså drar vi bombrepor hela dagarna och har depå med meck och motortuning fram till 23.00.....:yoparty

Allt för att främja den possitiva bilden av sporthojskollektivet, när tanten får se och höra oss kan hon inte annat än att mjukna......:fyllisar :rofl

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Eller så tältar vi efter "Bulten", enligt allemansrätten så nära B & B som är tillåtet. Åsså drar vi bombrepor hela dagarna och har depå med meck och motortuning fram till 23.00.....:yoparty

Allt för att främja den possitiva bilden av sporthojskollektivet, när tanten får se och höra oss kan hon inte annat än att mjukna......:fyllisar :rofl

Vi gör såhär:
Alla R åker till Bulten :arsele
Alla S åker till Skåne :tummenupp

metkallica

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Två bra förslag på träff. Skåne tyckte väl jag iofs kanske lät lite mer inbjudande. Då får man ju komma nära sina egna hemtrakter med, gammal Harlösabo.

Annars kan jag ordna med festlokal som är utrustad med laddad bar och najs atmosfär i Falun. Även här finns många fina vägar, vacker natur och billig öl :tummenupp

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
Två bra förslag på träff. Skåne tyckte väl jag iofs kanske lät lite mer inbjudande. Då får man ju komma nära sina egna hemtrakter med, gammal Harlösabo.

Annars kan jag ordna med festlokal som är utrustad med laddad bar och najs atmosfär i Falun. Även här finns många fina vägar, vacker natur och billig öl :tummenupp

:fyllisar billig öl, en annan vill ju ha god öl :fyllisar
Jag kan tänka mig att ställa upp med både tältmöjligheter och festlokal (verkstaden) hemma hos mig i sommar.
Kylskåpet i verkstaden är alltid välfyllt med härligt god öl :yoparty
Om nu någon skulle bli sugen på att fara förbi utanför Linköping.:hihi

metkallica

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Självklart pratar jag om god öl, god och billig:tummenupp

Det verkar ju som att vi är några som vill dra ihop en träff iallafall och det skulle ju vara riktigt kul.

Vi får väl ha en liten omröstning eller något om var folk helst vill åka.

Jag kan som sagt erbjuda fest i min klubbs lokal i Falun med fullgod bar. Där är inte så mycket grönt kring klubben men ett par tält borde man få plats med. Man kan väl tänka sig att dagen skulle bestå av en tur med alla hojar, grillning och fest.:yoparty

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Det finns ett ganska fint ställe mitt i skogen och mitt i landskapet där de bästa Skånska hojvägarna finns. Stället heter Humlamaden http://www.humlamaden.se och ligger nära Veberöd. Där finns en storstuga med ganska många sängplatser men också flera småstugor med 4 sängplatser i varje. I storstugan finns den fin gillstuga med stor öppen spis, ett fullutrustat kök etc etc. En fin bastu finns i anslutning till stugorna.

Risken är att det blir världens GAY-party :näsblod eftersom kvinnlig fägring inte är en dussinvara i TL-tråden.

Låter Rikgit Ball..

Jag är på om det blir något av det =)

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
Såg ni att någon Uffe rear ut en TLR motor på köp & Sälj.:hihi
Något för alla som kör TLS.:yoparty
Kööööööp!! :tummenupp

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Då var den där nedrans packboxen till kopplingsstången bytt.
Den gamla glappade lika mkt som när Piff o Puff sätter på Överste Hatis kärring.

Tack till Trebles MC i Trelleborg :tummenupp som utförde bytet snabbt o elegant.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.

:D:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...