metkallica
_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Fotpinnar kanske vore något? Och sedan broms/kopplingsgrepp.
Kanske starta en egen tråd om just detta så blir det mer överskådligt om du vill hänvisa sen.
En till sak - Kan man skapa något snyggt fäste för orginalbromsoket bak som inte använder det fula staget?
Jag har sett nåt sådant som använder ett annat litet svindyrt bromsok. Lasse köpte väl ett? Det krävde att man svetsade på ett par klackar på insidan av svingen, men det kan man ju alltid ordna.
Okej. för TLR är istort sett min försa hoj, och jag tyckte inte den var så lätt körd första gången.
+1 på denna.
Skulle den även passa en GSXR ok? Jag fundear på att skaffa ett sådant där guldigt - skulle passa bättre och vara lättare dessutom.
+1 även på övrestyrkrona. Speciellt om det är lite blingit och inte väger mer än orginal.
En sak bara. Se till så att man kan placera clip-onen på samma höjd som idag. Jag kan f-n i mig inte sätta mina lägre och fortfarande bruka hojen på gata. Med Gilles styrpinnar och sänkt krona 13mm blev det rätt lågt...
En av de moddar jag är mest nöjd med rent funktionsmässigt på min hoj är Van's +1 svingarms. Så alla som kör TLR borde fixa den imho.
Ett aber att montera, men najs när man är klar. (man behöver en 50mm och en 46mm hylsa...eller nått. Robban vet mer exakt vilka nycklar det är)
Rent blingmässigt så finns det inget som slår kopplingskåpan och kopplingsplattan.
![]()
En av de moddar jag är mest nöjd med rent funktionsmässigt på min hoj är Van's +1 svingarms. Så alla som kör TLR borde fixa den imho.
Ett aber att montera, men najs när man är klar. (man behöver en 50mm och en 46mm hylsa...eller nått. Robban vet mer exakt vilka nycklar det är)
Rent blingmässigt så finns det inget som slår kopplingskåpan och kopplingsplattan.![]()
En liten fråga vad är +1 svingarms och vad gör den?![]()
Det är en förkortning.
Fullständiga namnet är: Swingarm pivot eccentrics +1mm.
Men, jag glömmer alltid bort det...
I alla fall, så är det svingarmsinfästningen. Och, eftersom jag är en lat jävul så tar jag och klipper in Burnies förklaring.
How do these work... The forward force against the pivot is trying to raise the back of the bike. As a practical example lay a hand flat on your desk and get a pen or pencil. Put one end of the pen on the desk the other end on your hand (see the relation to swing-arm angle). Push the pen toward your hand and the angle will increase. Like the pen, the greater the angle of the swingarm, the more force is transferred into lift.
The trick is to utilize the anti-squat principles of the pivot location and swingarm angle. It’s anti-squat we are dealing with; something that’s countering the natural tendency to squat under acceleration with weight transfer. Too much of that weight transfer exiting a turn and you can find yourself running wide in turns (raise you hand if you’ve never heard of a TLR running wide… Didn’t think so). Increasing the angle such as I have done increases the portion of forward thrust that acts to lift the back of the bike.
Kortfattat. Det gör så att din TLR plogar mindre.
det är de två små "tuberna".
![]()
(Ok, nu visar dessa bilderna igentligen min bling bling kopplingskåpa, men man ser +1 svingarms bla bla oxå )
Monterad:
![]()
Före:
![]()
![]()
Swingarm pivot eccentrics +1mm.
Sånadär har jag liggandes i byrån...
Har inte gett mig på att montera dom än...
Har inte vertygen som behövs![]()
Skicka dem till mig... så ska jag testa om de fungerar bra. OK?![]()
Sånadär har jag liggandes i byrån...
Har inte gett mig på att montera dom än...
Har inte vertygen som behövs![]()
Du kan ju börja med att montera o prova dina fälgar som har ett bäst före datum sen 2001![]()
Jag tog bort sadel idag o såg då denna sladd, vad är den till?
Den sitter på höger sida under sadeln.
Vad är det? Vad säger ni de lärde
Tolf
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |