TL-tråden - v2 !

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
ahapp där dog den då :(

Vet faktiskt inte riktigt vad som hände, körde förbi jordbro på bakhjulet, ganska lång sträcka men jag har ju kört både brantare och längre tid förut på tullinge etc. upp till länna o sen tillbaka igen
När vi väl e tillbaka så ska en kompis filma och jag ger henne min mobil, spänner fast mig igen och kör lungt ut, vänder runt och ger på. motorn känns orkeslös och det känns som att den går tungt. Vänder, kör tillbaka och tittar lite. inga missljud eller så och den går ok på tomgång, när jag gasar på så låter det som att nån står o klickar av och på på brytarn för den dör i kanske 0.5 sek när man håller jämn gas. Stänger av, rycker o sliter lite och testar igen. Då står den på tomgång i kanske 5 sek innan den tvärstannar.
testar att starta och det klickar bara om starten.
Först känns det ju motorras eftersom tl´n ska ha dålig pickup för enhjulsåka, men jag hörde fan inge oljud. Sen tycker jag att det kanske kan vara nåt med elsystemet som gjorde att den skummade sig men jag vettefaen.

Bara att riva och se, dålig start på säsongen hur som helst. ;,,(((( :huvet
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Long time Micke. :tummenupp

Om jag var du skulle jag börja med att se till att batteriet är toppladdat. Därefter börja riva och felsöka...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
ahapp där dog den då :(

Vet faktiskt inte riktigt vad som hände, körde förbi jordbro på bakhjulet, ganska lång sträcka men jag har ju kört både brantare och längre tid förut på tullinge etc. upp till länna o sen tillbaka igen
När vi väl e tillbaka så ska en kompis filma och jag ger henne min mobil, spänner fast mig igen och kör lungt ut, vänder runt och ger på. motorn känns orkeslös och det känns som att den går tungt. Vänder, kör tillbaka och tittar lite. inga missljud eller så och den går ok på tomgång, när jag gasar på så låter det som att nån står o klickar av och på på brytarn för den dör i kanske 0.5 sek när man håller jämn gas. Stänger av, rycker o sliter lite och testar igen. Då står den på tomgång i kanske 5 sek innan den tvärstannar.
testar att starta och det klickar bara om starten.
Först känns det ju motorras eftersom tl´n ska ha dålig pickup för enhjulsåka, men jag hörde fan inge oljud. Sen tycker jag att det kanske kan vara nåt med elsystemet som gjorde att den skummade sig men jag vettefaen.

Bara att riva och se, dålig start på säsongen hur som helst. ;,,(((( :huvet
Tråkigt, visar det sig att det är ett motorras så har jag en R motor som ska bort, ska iväg o prata med en ev köpare imorrn men det är nog inte så troligt att jag blir av med den.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Tråkigt, visar det sig att det är ett motorras så har jag en R motor som ska bort, ska iväg o prata med en ev köpare imorrn men det är nog inte så troligt att jag blir av med den.

Najs, ska kolla först. Ibland har man ju tur åxå.. Eftersom den inte lät illa så har jag ju fortf hoppet uppe.. men om man inte kan åka på bakhjulet å den känns lurig i kurvor så vet jag inte vad jag ska hitta på.. den låter ju fint iaf :S
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Najs, ska kolla först. Ibland har man ju tur åxå.. Eftersom den inte lät illa så har jag ju fortf hoppet uppe.. men om man inte kan åka på bakhjulet å den känns lurig i kurvor så vet jag inte vad jag ska hitta på.. den låter ju fint iaf :S
Inte för att vara elak, men min började som med att bli svag, sen kom ljudet 5-6 mil senare....
 

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
Najs, ska kolla först. Ibland har man ju tur åxå.. Eftersom den inte lät illa så har jag ju fortf hoppet uppe.. men om man inte kan åka på bakhjulet å den känns lurig i kurvor så vet jag inte vad jag ska hitta på.. den låter ju fint iaf :S


Min gjorde som för Ricken, gick bra men blev mera orkeslös.:va
Sen kom rasslet fan,fan,fan motorras.:huvet
Hysta i R-motor sen blev det åka av :yoparty
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Du hör ju, lika bra o köpa på dig en motor på en gång, ska jag skicka den imorrn. :hihi
 

cOj

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Visby
Hoj
TL1000R
Nån som har kolla på hur man byter packbox stötdämpare fram ?
en guide vore najs :)

Har förövrigt fått min TLR nu :p svart och fin
 

cOj

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Visby
Hoj
TL1000R
nämen! min gamla hoj! :) hur mår den nuförtiden?? är den i bra skick?Mvh Matte

Hehe där ser man :)

Japp den mår fint förutom packbox som måste bytas och ett hål i enda dämpen orsakat av att kedjan gått av antar jag :S

Ingen som har info på hur man byter packbox ? har fått en bild på hur man gör men där ingår något special verktyg . . . Kan man fixa det utan special verktyget ?

Tacksam för svar
 

cossie2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2008
Ort
gbg
Hoj
KTM 625
Hej alla TL-ägare, har fått ett litet mek problem med min TLR, håller på att justera gaffelbenen genom kronan men det ena benet fick jag för långt igenom och nu får jag inte tillbaks det igen, har nån som förstår vad jag menar nåt tips?:)


/Martin
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Domkraft under motorn som mothåll o gummiklubba uppifrån, mejsel i kronorna så får du isär dom lite.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Hehe där ser man :)

Japp den mår fint förutom packbox som måste bytas och ett hål i enda dämpen orsakat av att kedjan gått av antar jag :S

Ingen som har info på hur man byter packbox ? har fått en bild på hur man gör men där ingår något special verktyg . . . Kan man fixa det utan special verktyget ?

Tacksam för svar
Du får inte isär den utan specialverktygen.
Fjäderkompressorn är nödvändig för att du ska kunna få isär benet över huvud taget. Sen är det inte helt fel med den plasthylsa eller liknande som hjälper dig att slå tillbaks tätningen.
 

cOj

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Visby
Hoj
TL1000R
Du får inte isär den utan specialverktygen.
Fjäderkompressorn är nödvändig för att du ska kunna få isär benet över huvud taget. Sen är det inte helt fel med den plasthylsa eller liknande som hjälper dig att slå tillbaks tätningen.

Ahh det var ju lite jobbigt :(

Jag fick för mig att detta var något en hemma pulare kunde fixa själv. . .
då får jag lämna in den då.

Någon som vet var kan man köpa ett sådant special verktyg och vad kostar det föresten ?
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Ahh det var ju lite jobbigt :(

Jag fick för mig att detta var något en hemma pulare kunde fixa själv. . .
då får jag lämna in den då.

Någon som vet var kan man köpa ett sådant special verktyg och vad kostar det föresten ?

Har du tillgång till svets,så bygger du ett lätt själv. de billigaste i Usa går på ca tusenlappen och det dyraste 3000 sek
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top