TL-tråden - v2 !

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Det blev slutligen en skåra med Dremmeln så pluggen gick att knacka runt med en mejsel. Pluggen blev inte sämre än att det gick att använda igen.
Insexbiten trillade ut efter ett par, tre hårda knack mot bordet...
Tack för alla tips.

PP

Kan dom inte meka i ducce-tråden? :arsele

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Kan dom inte meka i ducce-tråden? :arsele

:D Ähum "host"

Det blev slutligen en skåra med Dremmeln så pluggen gick att knacka runt med en mejsel. Pluggen blev inte sämre än att det gick att använda igen.
Insexbiten trillade ut efter ett par, tre hårda knack mot bordet...
Tack för alla tips.

PP

Så bra, jag kom att tänka på en sån där extra stark magnet kanske hade varit något.men nu är det fösent :)

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hmm, var tvungen att kolla igenom dina bilder på din profil... du har grym puts och en j-vligt snygg hoj. Respekt. (men blå fotpinnar, när allt annat e så perfekt :confused:........:hihi)

Dessutom är bilderna mycket bra! :tummenupp

Jo den är väl fin :rolleyes:

En annan har ju vunnit TL of the month på TLZ :tungan

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Hmm, var tvungen att kolla igenom dina bilder på din profil... du har grym puts och en j-vligt snygg hoj. Respekt. (men blå fotpinnar, när allt annat e så perfekt :confused:........:hihi)

Dessutom är bilderna mycket bra! :tummenupp

Ja, nu mera har jag svarta rearsets. Orginal finns i sjön :p

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
nej
Hey boys! någon som har tailraisers till salu??sålde mina för ett tag sen utan att riktigt tänka mig för:huvet nu när jag märkt att jag verkligen behöver dem.. anyone?? kan ev finnas tlr delar i inbyte

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Hey boys! någon som har tailraisers till salu??sålde mina för ett tag sen utan att riktigt tänka mig för:huvet nu när jag märkt att jag verkligen behöver dem.. anyone?? kan ev finnas tlr delar i inbyte

Måste bara fråga. varför andvänder man sådan? är det bara för att det skall bli "snyggare" i röven med att få upp den?

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
nej
Måste bara fråga. varför andvänder man sådan? är det bara för att det skall bli "snyggare" i röven med att få upp den?

tjena! Jo altså man höjer upp bakramen i dem UNDRE fästena så man får upp arslet,tycker personligen originalröven är snyggare utan raisers men jag har bytt till gsxr1000 (04) bakdel på mitt bygge o den ska puta upp en aning till, finns att köpa via tlzone.net :)

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
tjena! Jo altså man höjer upp bakramen i dem UNDRE fästena så man får upp arslet,tycker personligen originalröven är snyggare utan raisers men jag har bytt till gsxr1000 (04) bakdel på mitt bygge o den ska puta upp en aning till, finns att köpa via tlzone.net :)

Okej. så det är bara kosmetiskt =) tack

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Satan!!! Plastgrisen surade och ville inte starta sist jag skulle köra!!!! Funderar på nya stift. Har någon lite bra rekomendationer eller skall man bara stapla in på affär´n och säga : stift till en TLR1000 -98.

Vad skall jag tänka på inför denna "service"? För utom: Nya stift, lossa tändhattar och kolla att det är koppar och inte "grön gegga", ta bort oxid i kopplingsdon och på jordpunkter. Kan TPS justeringen ha något med svårstartad att göra? Cykeln går lite orent, misständer något och har kallare avgaser från höger rör (har inte kollat om det är främre eller bakre krukan än!).

Tips & trix!?

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Satan!!! Plastgrisen surade och ville inte starta sist jag skulle köra!!!! Funderar på nya stift. Har någon lite bra rekomendationer eller skall man bara stapla in på affär´n och säga : stift till en TLR1000 -98.

Vad skall jag tänka på inför denna "service"? För utom: Nya stift, lossa tändhattar och kolla att det är koppar och inte "grön gegga", ta bort oxid i kopplingsdon och på jordpunkter. Kan TPS justeringen ha något med svårstartad att göra? Cykeln går lite orent, misständer något och har kallare avgaser från höger rör (har inte kollat om det är främre eller bakre krukan än!).

Tips & trix!?

Har förmig att någon fågel sa att tps kan ha att göra att den är svårstartad,
Men min har åxå kallare avgaser från ena avgasröret. lika så min kompis TLR.
Trodde det skulle vara så :S

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono

Tips & trix!?
Bosch UR3cc

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97

Tips & trix!?
Hehe, klart Ricken skulle hinna in med sina Bosch. Har aldrig testat, men de är ett billigare alternativ än de NGK Iridium jag kör på. De fungerar klockrent för övrigt.

Se också till att du har ett fulladdat batteri. De här grisarna går inte gott på ett batteri som inte är på topp.

Ena avgasröret är kallare, men jag kommer aldrig ihåg vilket. Knallar är garanterat pga läckage i antingen packningen mellan avgassystemet och röret från bakre cylindern, eller om du har orginalsystem på så har du säkert läckage i packningen mellan grenrörsdelarna i skarven som ligger typ under motorn.

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Hehe, klart Ricken skulle hinna in med sina Bosch. Har aldrig testat, men de är ett billigare alternativ än de NGK Iridium jag kör på. De fungerar klockrent för övrigt.

Se också till att du har ett fulladdat batteri. De här grisarna går inte gott på ett batteri som inte är på topp.

Ena avgasröret är kallare, men jag kommer aldrig ihåg vilket. Knallar är garanterat pga läckage i antingen packningen mellan avgassystemet och röret från bakre cylindern, eller om du har orginalsystem på så har du säkert läckage i packningen mellan grenrörsdelarna i skarven som ligger typ under motorn.

vet att det gått diskutioner om hur farligt det är med avgasknallar.
Men är det farligt för motorn eller inte?
min TLR knallar när man går ner från 7000rpm till 4000, då kommer en knall. låter ganska trevligt faktist.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6

Hade kopplat upp mig mot bilen som tuffade på tomgång, så spänning borde ha funnits. Sitter helsystem från URM, så en PC skall monteras oxå. Antar att det bara är ett stift per kruka, så då kan man ha råd med ett par riktigt dyra stift som man vet fungerar. Såg en annons på en G pack, vad är det? Något som man kan använda på en tiller?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln