J-Bone
Ny medlem
+1 på NGK Iridium
Sen har originalrören en "kink" på vänster sida så flödet genom den pipan är strypt till viss del, det gör att den blåser hårdare och varmare (innan den fått arbetstemp) genom högra röret.
Tjacka helrör
Det är inget farligt, det är en packning som är otät så den drar in syre som antänder oförbränt bränsle. Du kan få ombes på det om syningsman märker det på provkörning.
Japps, Stift, TPS och TB synk är kuren på det.
Sen har originalrören en "kink" på vänster sida så flödet genom den pipan är strypt till viss del, det gör att den blåser hårdare och varmare (innan den fått arbetstemp) genom högra röret.
Tjacka helrör
vet att det gått diskutioner om hur farligt det är med avgasknallar.
Men är det farligt för motorn eller inte?
min TLR knallar när man går ner från 7000rpm till 4000, då kommer en knall. låter ganska trevligt faktist.
Det är inget farligt, det är en packning som är otät så den drar in syre som antänder oförbränt bränsle. Du kan få ombes på det om syningsman märker det på provkörning.
Satan!!! Plastgrisen surade och ville inte starta sist jag skulle köra!!!! Funderar på nya stift. Har någon lite bra rekomendationer eller skall man bara stapla in på affär´n och säga : stift till en TLR1000 -98.
Vad skall jag tänka på inför denna "service"? För utom: Nya stift, lossa tändhattar och kolla att det är koppar och inte "grön gegga", ta bort oxid i kopplingsdon och på jordpunkter. Kan TPS justeringen ha något med svårstartad att göra? Cykeln går lite orent, misständer något och har kallare avgaser från höger rör (har inte kollat om det är främre eller bakre krukan än!).
Tips & trix!?
Japps, Stift, TPS och TB synk är kuren på det.
Last edited: