TL-tråden - v2 !

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ahh det var ju lite jobbigt :(

Jag fick för mig att detta var något en hemma pulare kunde fixa själv. . .
då får jag lämna in den då.

Någon som vet var kan man köpa ett sådant special verktyg och vad kostar det föresten ?

[YOUTUBE-ID]62YyCsF267I[/YOUTUBE-ID]


Klart man gör det själv hemma. Vem lämnar in grejerna? (o så fick jag lägga upp filmen för 5:e gånge oxå) :hihi
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
En TRE med en turbodekal på.Det är ingenting annat än så.

en TRE bygger du själv för 5 kr. :D
Njae. Snarare ett motstånd som sitter på IAT'n. Det lurar hojen att inluften är kallare än den verkligen är så att den sprutar in mer bränsle.

Fortfarande totalt meningslöst. Köp en PCII och ställ in insprutningen rätt på en bänk istället.
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Njae. Snarare ett motstånd som sitter på IAT'n. Det lurar hojen att inluften är kallare än den verkligen är så att den sprutar in mer bränsle.

Fortfarande totalt meningslöst. Köp en PCII och ställ in insprutningen rätt på en bänk istället.

Jo men visst är det så,läste oxå texten på deras sida nu.

Men medge att TREEEEEEEEEEEEEEE låter häftigare och ger ju en jäkla extra kraft i motorn. :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
jo men visst är det så,läste oxå texten på deras sida nu.

Men medge att treeeeeeeeeeeeeee låter häftigare och ger ju en jäkla extra kraft i motorn. :)

tjööööp treeeeee !!!



(jag har en switchable liggande om nån är ute efter en, det blir typ som turrrrrboooo)
 

cOj

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Visby
Hoj
TL1000R
[YOUTUBE-ID]62YyCsF267I[/YOUTUBE-ID]


Klart man gör det själv hemma. Vem lämnar in grejerna? (o så fick jag lägga upp filmen för 5:e gånge oxå) :hihi

Tusen tack :)

Hur svetsar man till ett sådant verktyg då ?

Sorry för alla frågorna men är rätt kass på detta :S
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
ja det låter ju som rena rappakaljan, men fråga måste man ju, har inte haft insprutnings hoj förut.

Såg flera linande grejer på ebay för ca 40 dollar, de lät liksom lite väl bra för o vara sant, tom jag kände mig skeptisk :D

Tolf
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tusen tack :)

Hur svetsar man till ett sådant verktyg då ?

Sorry för alla frågorna men är rätt kass på detta :S
Man får ligga i äången o halvsova en torsdagkväll o så bara kommer lösningen till dig.
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Kan kolla på mina bilder, så kan du få fråga mera om du inte förstår

Bilder på Luftburks Modd

Okej tack. så det man skall göra är att ta bort vacumklockorna och täta dom hålen. och ta bort dom bitarna du har tagit av med. där som blir trycksat?

men varför låter man inte bara klockorna sitta kvar istället för att plugga?

Tack j-bone för länken.
Tror jag förstår mig på det nu. men när man har fixat burken, behöver man ändra i powercommandern? såg någonstans att man skulle ändra +5 +10 +5
 
Last edited:

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Okej tack. så det man skall göra är att ta bort vacumklockorna och täta dom hålen. och ta bort dom bitarna du har tagit av med. där som blir trycksat?

men varför låter man inte bara klockorna sitta kvar istället för att plugga?

Tack j-bone för länken.
Tror jag förstår mig på det nu. men när man har fixat burken, behöver man ändra i powercommandern? såg någonstans att man skulle ändra +5 +10 +5


Jag vet inte om du vet att översättningsverktyg finns på: http://www.google.se/language_tools?hl=sv
Där kan du översätta från ett språk till ett annat. Det fungerar inte skitbra i alla lägen, men kan vara ett hyggligt komplement ibland.
Tänkte bara på det iom att du säger att din engelska suger.
Hoppas du får lite hjälp av verktyget:krama
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Hallo. Bytte för någon dag sedan olja på min Cagiva navigator som har en tl1000 motor. Den började således att slira på lamellerna. Det är en halvsyntet olja som jag har använt. Någon som har varit med om liknande grejer!! Någon tips på en olja som funkar på Tl1000. Någon som har fått slirande lameller och som bytt till annan olja så att den har funkat igen!!?? Ska byta på min Tl1000r men avvaktar tills att jag fått tips från er.

Förövrigt så har jag ett par slipon liggandes av märket Rondo. Har suttit på en R men passar väl även en S. Jag kan sälja dom för 2000:-
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Hallo. Bytte för någon dag sedan olja på min Cagiva navigator som har en tl1000 motor. Den började således att slira på lamellerna. Det är en halvsyntet olja som jag har använt. Någon som har varit med om liknande grejer!! Någon tips på en olja som funkar på Tl1000. Någon som har fått slirande lameller och som bytt till annan olja så att den har funkat igen!!?? Ska byta på min Tl1000r men avvaktar tills att jag fått tips från er.

Förövrigt så har jag ett par slipon liggandes av märket Rondo. Har suttit på en R men passar väl även en S. Jag kan sälja dom för 2000:-
Kopplingsslir kan uppträda om man byter oljemärke. Lite olika egenskaper mellan nya och gamla oljan kan göra att man får låg friktion mellan den gamla oljan som lamellerna är indränkta med, och den nya oljan som ligger mellan dem. Det kommer nog gå till sig efter ett tag.

Annars vill jag bara rekommendera att du fixar hårdare kopplingsfjädrar, typ Barnetts. Då blir kopplingen mindre känslig.
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Jag vet inte om du vet att översättningsverktyg finns på: http://www.google.se/language_tools?hl=sv
Där kan du översätta från ett språk till ett annat. Det fungerar inte skitbra i alla lägen, men kan vara ett hyggligt komplement ibland.
Tänkte bara på det iom att du säger att din engelska suger.
Hoppas du får lite hjälp av verktyget:krama

Tack, men jag vet om den ;) men blir väldigt konstigt ibland. :/
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Körde en tur på 55 mil igår och fick tendens på slir redan från början när jag drog på på högsta växeln. Oljan har nu gått 55 mil och inte blivit bättre. Ge mig lite tips på oljor som ni har testat och som funkar. Fanns inga tendenser på slir innan oljebytet. Shell vsx var det nån som tipsade om. Det jag hällde i var nån tysk delsyntet.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag har bara kört dyroljor förut, helsynteter som Mobil1 o liknande... Sen har jag läst spaltmil om oljor i alla trådar som finns här på SH och har tänkt om... Så nu är det Biltemas racing olja i och den funkar hur bra som helst, kan byta dubbelt så ofta istället om jag vill och ändå spara pengar.
 

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
Jag kör också på Biltemas racingolja.:D
Detta hällde jag i efter att så många andra tipsat om billigt och hur bra som helst.:tummenupp
Och det funkar även att jag från början var väldigt skeptiskt till att använda Biltema saker:arsele
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top