TL-tråden - v2 !

Danne1981

Brum på dig!
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki TL1000r
Packbox

Har lite strul med min framgaffel. Håller på att lära mig att åka lite på bakhjulet. Och i och med det så har det ju blivit lite hårda nedslag. Min packbox gick för en månad sedan ca. Efter MÅNGA nerslag. Och det är ju inte så mycket att gnälla över. Så jag ringde en polare som ordnade det åt mig för en billig peng. Nu för några dagar sedan så testade jag att dra upp den igen några gånger typ fyra eller så totalt och spräcker boxen igen........ :mad: Borde det vara så att det är min kompis som har klantat sig? För den höll ju bättre när den var gammal än när det var ny. Och vilken viskocitet ska det vara gaffel oljor till TL1000R?
 

Doohan4ever

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
söder om söderomsöder
Hoj
Hojlös
Har lite strul med min framgaffel. Håller på att lära mig att åka lite på bakhjulet. Och i och med det så har det ju blivit lite hårda nedslag. Min packbox gick för en månad sedan ca. Efter MÅNGA nerslag. Och det är ju inte så mycket att gnälla över. Så jag ringde en polare som ordnade det åt mig för en billig peng. Nu för några dagar sedan så testade jag att dra upp den igen några gånger typ fyra eller så totalt och spräcker boxen igen........ :mad: Borde det vara så att det är min kompis som har klantat sig? För den höll ju bättre när den var gammal än när det var ny. Och vilken viskocitet ska det vara gaffel oljor till TL1000R?

En packbox går inte sönder tack vare hårda nedslag. Det är som vilken hydraultätning som hellst, och dom tål mycket tryck. Skräp, är den värsta boven för tätningarna. Mest troligt är väl att kompisen klantat sig och haft sönder tätningen eller repat tätningsytan, eventuellt så har han monterat ihop det med bristfällig rengjörning så att det låg skit vid tätningen redan första kompretionen.
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
min NÄSTAN färdiga TL1000R Fighter

massa småpill o smågrejejr som ska dit kvar.. men i det stora hela klar.. vad tror ni?/almost_famous
 

Bifogat

  • PAINT1.jpg
    PAINT1.jpg
    206.9 KB · Visningar: 99
  • PAINT2.jpg
    PAINT2.jpg
    237.9 KB · Visningar: 93
  • PAINT3.jpg
    PAINT3.jpg
    187.6 KB · Visningar: 83
  • PAINT4.jpg
    PAINT4.jpg
    177.5 KB · Visningar: 85
  • PAINT5.jpg
    PAINT5.jpg
    190.2 KB · Visningar: 85
  • PAINT6.jpg
    PAINT6.jpg
    190.2 KB · Visningar: 75

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
:tummenupp ser riktigt fint ut
Hoppas jag kan få loss lite tid till mitt fighterbygge:D jag vill också bli färdig :yoparty
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nån som vill köpa mina kåpor o tank?
1000kr

Inte i nån org färg, inte i bra skick men definitivt värt 1000kr.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top