TL-tråden - v2 !

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Lite TL-grejer att hämta - eller bud?

Hej på er!

Blir inte av med min motor i delar till TLS -98 som jag satte ut för typ 3000:- :confused: Men det finns väl för mycket delar i omlopp på Ebay...
Saknas en topp, kolvar och förmodligen lite grejer inuti, men det är i stor sett en komplett motor...

Kör bildrepris på delar som jag har liggande. Dealen är enkel; vill ingen pröjsa ett öre för det så skänker jag bort det mot hämtning.
Är de fler som vill ha grejerna så får ni buda på den så får jag kanske en slant för det. Upp till er.
Ingen långbänk, ett par dagar sen går klubban i bordet o vi vet vem som får det.
Hör ingen av sig alls så blir det bojsten och grovsopor av det, men jag hoppas någon hör av sig :rolleyes: F-n köpa det här nytt e dyrt!

Finns lite mer som jag inte har bild på, en framskärm med liten spricka vid ett fäste mm. Allt går med.

Peter

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    180.6 KB · Visningar: 62
  • 3.JPG
    3.JPG
    185.2 KB · Visningar: 61
  • 5.JPG
    5.JPG
    119.2 KB · Visningar: 65
  • 8.JPG
    8.JPG
    170 KB · Visningar: 51
  • 4.JPG
    4.JPG
    178 KB · Visningar: 54
Last edited:

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Var ute och körde en runda idag efter att jag hade monterat min TRE.
men jag märkte att jag inte hade något bakljus,
bromsljuset funkade men inte vanliga bakljuset. men när jag satte ljusställaren i parkering så hade jag bakljus men bara parkerings lampa fram.
Är dettta något vanligt fel eller? vad kan det vara?

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
Var ute och körde en runda idag efter att jag hade monterat min TRE.
men jag märkte att jag inte hade något bakljus,
bromsljuset funkade men inte vanliga bakljuset. men när jag satte ljusställaren i parkering så hade jag bakljus men bara parkerings lampa fram.
Är dettta något vanligt fel eller? vad kan det vara?

Testa o bytt lampa....

ninjazx9r-97

Medlem
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
kawasaki zx12r -01
bakljuset hade ju inte funkar om det var sönder.
det funkar om man har parkeringslampan igång fram. då har jag bakljus.
men har jag halvljuset igång så har jag bara bromsljus bak.

vad jag vet så har man väl alltid bakljus när man har parkering.
kan ju vara någon kabel eller kontakt som inte e ok på den slingan som ska ge ljuse både fram o bak.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Last edited:

ninjazx9r-97

Medlem
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
kawasaki zx12r -01
har själv en fråga förresten.
då och då händer det att min koppling slirar till men bara ibland(tlr)
skumt jag menar cyklen går upp på bakhjulet när man lägger i tvåan så något kopplingsslir borde det ju inte vara hmm?
hydraulkopplingen e bytad till vajer.bågen har gått på bana i usa tidigare och enligt kvittona är det inköppt barnett fjädrar till den men jag vet ej om de sitter i eller orginal är tillbaka monterade,
vet någon längden på original fjädrarna eller hur man ser skillnad på barnett o original.:va

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Nån här på en gul R som jag mötte på bulten igår vid 15-tiden nånting? Jag hade skjuts... :tuttar

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
vad jag vet så har man väl alltid bakljus när man har parkering.
kan ju vara någon kabel eller kontakt som inte e ok på den slingan som ska ge ljuse både fram o bak.

det har jag med för mig att det skall vara, men hade varit lättare om någon hade ett el-schema eller något som hjälp.

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
Skepp o hoj! Någon som har tips på bra och prisvärda (läses; Jag är fattig som fan men behöver ändå köpa) drivpaket? Jag har ingen lust att betala ockerpriser men har heller ingen lust att köpa mög-grejer!
Anyone? Please?

cossie2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2008
Hoj
KTM 625
Växelpedal

Hejsan, har lyckats lägga omkull min TLR och behöver en ny växelpedal, var hittar man en sån begagnad eller kanske nån här som har över?

/Martin

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
det har jag med för mig att det skall vara, men hade varit lättare om någon hade ett el-schema eller något som hjälp.
Jag har försökt spåra lite i elschemat...
Det enda jag kan komma på just nu är att det är brytaren för ljusomkoppling som är glapp. Den har off/park/ljus-lägen. I park-läget så kopplas endast parkeringsljusen in, dvs lilla framljuset och bakljuset. I ljusläget är framljus och parkeringsljus inkopplat. Nu går det inte att se i detalj i elschemat, men det skulle kunna vara så att den glappar när den ska koppla in parkeringsljusen i ljus-läget och då får du inget bakljus. Du skulle kunna kontrollera det genom att mäta upp om du har parkeringsljus fram när du har den i ljus-läge. Har du inte det är nog brytaren glapp.

Vad kör ni med för drevning på era TLR? 17/40?
Då 17/39 är standard skulle jag nog välja åtminstone 17/41.

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Skepp o hoj! Någon som har tips på bra och prisvärda (läses; Jag är fattig som fan men behöver ändå köpa) drivpaket? Jag har ingen lust att betala ockerpriser men har heller ingen lust att köpa mög-grejer!
Anyone? Please?

Väldigt prisvärt men kanske något dyrare än du tänkt dig?
http://www.tlzone.net/forums/group-buys/93513-driven-sprocket-chain-combos.html

Sean (Speedking) är en kanonsnubbe att handla av, super service och super hjälpsam.

Vad kör ni med för drevning på era TLR? 17/40?

16/40 :tummenupp

Hejsan, har lyckats lägga omkull min TLR och behöver en ny växelpedal, var hittar man en sån begagnad eller kanske nån här som har över?

/Martin

Kollat ebay?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...