TL-tråden - v2 !

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Tyvärr så har jag fått nya bud i mitt letande... Nu är sista måttet 105 vilket gör det omöjligt att få i det batteriet... asså Längd 150xBredd 87x Höjd 105
Kan någon som vet hjälpa oss ;)

Den där borde passa!

Jag mätte min batterilåda till Längd*160, Höjd*105(batteriets höjd), Bredd*101. Fast det är mätt utan dämpkuddar (neoprene?) i, dessa vill man kanske inte ta bort.

Mått med kuddarna: L= Ca 143 (1 kudde borta på min, och de är ca 8mm), B= 89, H=104


Mitt batteri: L=148, B=87, H=104


Som jag ser det: Höjden ganska oviktig. Släng locket och fäst batteriet på något annat sätt. Tex skruva dit en hemmagjord stålbygel mellan skruvhålen. Kuddarna är egentligen inga dämpkuddar, de finns där för att hålla batteriet på plats så att det inte skakar runt i boxen. Rensa bort så mycket du behöver, men se till att batteriet inte kan skramla runt.


Så jag skall iallafall prova med detta:
12V 12Ah 151 x 87 x 145 4,65 kg Art.nr. 80-821 499,00 kr


Man kan gå ner till detta, för att tjäna några mm på höjden. Men då förlorar du 2 Ah och får betala samma pris.
12V 10Ah 151 x 87 x 133 4,00 kg Atr.nr. 80-818 449,00 kr


Den här får du in i lådan och kan använda batterilocket med smärre justering av kuddarna, men då är du nere på låga Ah, tycker jag.
12V 8Ah 151 x 87 x 107 3,08 kg Art.nr. 80-816 349,00 kr


Du har ingen anning om vart du köpte det??? Jag hittade YT12A-BS (Det ska tydligen vara just det.) För 1750:- som billigaste... Och orkar inte alls leta igenom ALLA mc butiker efter ett bättre pris. ;)
Orkar inte Biltemas med underhållsladdning?

Hmmm, i min hoj sitter det ett YTX9-BS :va Har det samma mått som en 12:a och man har satt ett för klent för att spara pengar?
 
Last edited:

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Stockholm-ish
Hoj
>1
Strypt TLR

Ok, som jag förstår det så ska jag inte pilla på några kablar utan endast försöka få bort pluggen. Eller behöver jag göra båda delarna?

Jag har tagit bort trattarna nu och det ser ut som det är en tratt i tratten eller om jag kan beskriva det bättre som ett rör i röret. Det skiljer sig på 20 mm i diameter, nästan 50% :gnissla. En effektförbättring på 27 Kw och det måste ju bli en j-a skillnad. :banana :yoparty

Som någon av er skrev tidigare så ser det ut som jag skulle kunna pressa ur "innertratten" från undersidan. Om jag sätter det i skruvstädet så borde det gå annars är det väl bara att klocka upp dem i svarven och köra.
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Ok, som jag förstår det så ska jag inte pilla på några kablar utan endast försöka få bort pluggen. Eller behöver jag göra båda delarna?

Jag har tagit bort trattarna nu och det ser ut som det är en tratt i tratten eller om jag kan beskriva det bättre som ett rör i röret. Det skiljer sig på 20 mm i diameter, nästan 50% :gnissla. En effektförbättring på 27 Kw och det måste ju bli en j-a skillnad. :banana :yoparty

Som någon av er skrev tidigare så ser det ut som jag skulle kunna pressa ur "innertratten" från undersidan. Om jag sätter det i skruvstädet så borde det gå annars är det väl bara att klocka upp dem i svarven och köra.
Ska du bara försöka "återställa" strypningen så rekommenderar jag att lämna varvstoppet som det är.
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
I mitt registreringsbevis står "99 kw med begränsningar i insug och insprutningen" :va

Som jag givetvis inte har kvar och ECU-n är oxå fixad och det varvade satan :D
 
Last edited:

cOj

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Visby
Hoj
TL1000R
Hur varma blir era TLR ?

Min ligger över 80 grader och har ingen aning om det är normalt eller inte

Mvh
cOj
 

Danne1981

Brum på dig!
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki TL1000r
Strulig TL1000R

Just nu vägrar den starta. Den starta som den skulle och gick några varv så la den av och dog. Och nu får jag inte igång den. Den är känslig för regn märkte jag för ett tag sedan då den bara tände på den ena cylindern. Bränsle pumpen tar 1-2 sekunder på sig att få tryck. (Så har det varit sedan jag köpt den) Startmotorn tycker jag går lite segt. Den går riktigt snabbt ibland men oftast går den segt. Men som sagt så har den startat så förut. Vet inte vad mer jag ska skriva... Hjälp mig gärna att ställa diagnos. Kan inte kolla gnista då jag inte hade verktygen till det hemma. Ska hämta det imorgon. Brumma lugnt! För jag kan inte..... :) :banana
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Den där borde passa!

Jag mätte min batterilåda till Längd*160, Höjd*105(batteriets höjd), Bredd*101. Fast det är mätt utan dämpkuddar (neoprene?) i, dessa vill man kanske inte ta bort.

Mått med kuddarna: L= Ca 143 (1 kudde borta på min, och de är ca 8mm), B= 89, H=104


Mitt batteri: L=148, B=87, H=104

Jag köpte nytt batt till Tillern hos GLOBAL batterier ca 1150sek.
http://www.global.se/resultat.aspx?searchTerm=tl1000r#
Funkar hur bra som helst.
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Just nu vägrar den starta. Den starta som den skulle och gick några varv så la den av och dog. Och nu får jag inte igång den. Den är känslig för regn märkte jag för ett tag sedan då den bara tände på den ena cylindern. Bränsle pumpen tar 1-2 sekunder på sig att få tryck. (Så har det varit sedan jag köpt den) Startmotorn tycker jag går lite segt. Den går riktigt snabbt ibland men oftast går den segt. Men som sagt så har den startat så förut. Vet inte vad mer jag ska skriva... Hjälp mig gärna att ställa diagnos. Kan inte kolla gnista då jag inte hade verktygen till det hemma. Ska hämta det imorgon. Brumma lugnt! För jag kan inte..... :) :banana

Prova byta tändstift och batteri. TL KRÄVER bra batteri...
 

Danne1981

Brum på dig!
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki TL1000r
Prova byta tändstift och batteri. TL KRÄVER bra batteri...

Jag har kopplat på bilbatteri och försökt dra igång den men utan framgång. Tändstiften är ca en månad gamla. Ska elektronikspraya tändhattar och kabblar och så imorgon. Och ta bort tändstiften och se så det inte hänt nått.
Jag skriver en uppdatering imorgon ifall jag hittar nått nytt.... Blir galen... När det faktiskt råkar vara fint väder i några dagar... :mad:
 

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
Jag har kopplat på bilbatteri och försökt dra igång den men utan framgång. Tändstiften är ca en månad gamla. Ska elektronikspraya tändhattar och kabblar och så imorgon. Och ta bort tändstiften och se så det inte hänt nått.
Jag skriver en uppdatering imorgon ifall jag hittar nått nytt.... Blir galen... När det faktiskt råkar vara fint väder i några dagar... :mad:

Det jag kan tänka mig är att du har sabbat stiften.:huvet
TL-hojarna käkar stift till både frukost,lunch och middag om man misshandlar dom.Och med misshadlar menar jag att man startar hojen och stänger av innan den är uppe i temp något som inte funkar på dessa hojar.Har själv gjort samma misstag innan jag visste bättre :D
Själv kör jag med NGK Iridium IX stift, något dyrare men tydligen ett mer eller mindre sprängsäkert stift.:yoparty:Bugar
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top