TL-tråden - v2 !

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
:va :yoparty hej jag har en v-raptor med suzuki motorn och på v-raptorn fins det bara 103hp och på tl1000r fins det 137 vet du hur jag gör för att få full power tack för svaret min email är jesper_levin@hotmail.com

Hej! Jag har en Cagiva Navigator. Den har också en tl1000 motor som är strypt till ca 100hk. Funderar på en tremodd till min men vet ej om en till tl1000s passar. Allt du får reda på om denna strypning eller motorn i stort så får du gärna vidarebefodra detta till mig.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
sen en annan sak.
Trode faktist att TLR gick bättre än den gör.
Köre mot min kusin igår som har en saab 9-3 aero -01 205hk. jag kunde värkligen inte köra ifrån han rakt fram. hur mycket jag än låg och pressade hojen så sa han att hans mätare låg på ca 240km/h.

Tycker borde inte en TLR med pcII, kn, andra slipon gå bättre än en orginal bil?

Om du har original drevning nu så ska den göra 290 på mätarn (260 riktig hastighet) om den går som den ska... Tror inte mätarn på Saaben visar korrekt heller så då har ni en bra bit kvar, kollade du varvet när du körde som fortast? Finns ingen 205 hästars Saab som gör 260 riktig hastighet så du ska inte ha några problem att rasta den bilen. Du behöver nog sätta upp den i en bänk och göra en riktig map låter det som....
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Om du har original drevning nu så ska den göra 290 på mätarn (260 riktig hastighet) om den går som den ska... Tror inte mätarn på Saaben visar korrekt heller så då har ni en bra bit kvar, kollade du varvet när du körde som fortast? Finns ingen 205 hästars Saab som gör 260 riktig hastighet så du ska inte ha några problem att rasta den bilen. Du behöver nog sätta upp den i en bänk och göra en riktig map låter det som....

nä kollade inte RPMen. men han tog mig i topp iallfall.

tänkte lämna in den för att ställa om den i bänk men skulle först göra modden på luftburken hade jag tänkt.

vad kan det kosta ca med att ställa i bänk? 3000kr?
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Löste sig fint skruvade loss TPS-givaren vred den i fullt läge medurs sen gick den satans så mycket bättre, sen när jag vred ner givaren mot sitt läge så ökade tomgångsvarvet så pass mycket så jag fick justera tomgången samtidigt som jag vred TPS-givaren. Nu går den på alla cylindrar, men den skjuter lite ibland. Det jag vet är att det iaf enagången det baktände så var det den bakre cylindern. Tror ni detta är en synkning av luftspjällen eller en vetiljustering? Kanske både och!

:tummenupp Gott mos.

Skönt att det löste sig utan en massa dyra reparationer. :)

Om du har original drevning nu så ska den göra 290 på mätarn (260 riktig hastighet) om den går som den ska... Tror inte mätarn på Saaben visar korrekt heller så då har ni en bra bit kvar, kollade du varvet när du körde som fortast? Finns ingen 205 hästars Saab som gör 260 riktig hastighet så du ska inte ha några problem att rasta den bilen. Du behöver nog sätta upp den i en bänk och göra en riktig map låter det som....

:stupidsmiley

Yepp, håller med Jocke.
Jag har rastat en Porshe 911 (osäker på vilken modell, hade viktigare saker att hålla koll på än ett par pyttesmå bokstäver på en bil...) upp till 200 och mellan 200 till ca 240 var det jämnt, sedan fick jag moppefrilla... :hihi
Jävla bilen gör ju "lätt" 300+ och min moddade hoj gör väll med lite medvind, sol i ryggen och pissenödig förare max 280-285 eller så (riktig fart då, visaren har visat 299 mer än engång och det drar vidare fint... :) )

Låter nog som allt inte är 100 om den inte drar en Saab. :)

:hej

nä kollade inte RPMen. men han tog mig i topp iallfall.

tänkte lämna in den för att ställa om den i bänk men skulle först göra modden på luftburken hade jag tänkt.

vad kan det kosta ca med att ställa i bänk? 3000kr?


Jag betalade 3500 kr, men det skilljer mellan ställena.
Men, det ligger runt de siffrorna.
För 2 år sedan kostade det 2000.... :gnissla
 
Last edited:

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
:tummenupp Gott mos.

Skönt att det löste sig utan en massa dyra reparationer. :)



:stupidsmiley

Yepp, håller med Jocke.
Jag har rastat en Porshe 911 (osäker på vilken modell, hade viktigare saker att hålla koll på än ett par pyttesmå bokstäver på en bil...) upp till 200 och mellan 200 till ca 240 var det jämnt, sedan fick jag moppefrilla... :hihi
Jävla bilen gör ju "lätt" 300+ och min moddade hoj gör väll med lite medvind, sol i ryggen och pissenödig förare max 280-285 eller så (riktig fart då, visaren har visat 299 mer än engång och det drar vidare fint... :) )

Låter nog som allt inte är 100 om den inte drar en Saab. :)

:hej




Jag betalade 3500 kr, men det skilljer mellan ställena.
Men, det ligger runt de siffrorna.
För 2 år sedan kostade det 2000.... :gnissla

Ja. får väll spara så man kan få den mappad. är väll rätt tufft att få tid på en firma tiders som dessa.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Last edited:

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Det beror ju på vilken map som ligger i...
En pc gör ju inga under utan att man justerar den./QUOTE]


men den skall vara ställd i bänk enligt förra ägaren

borde man inte kunna kolla det, vilken map som ligger på den och se om det är någon man kan ladda ner eller om det är mappad
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det beror ju på vilken map som ligger i...
En pc gör ju inga under utan att man justerar den./QUOTE]


men den skall vara ställd i bänk enligt förra ägaren

borde man inte kunna kolla det, vilken map som ligger på den och se om det är någon man kan ladda ner eller om det är mappad
Det enda du kan se är värdena på + - vid respektive gaspåslag. Men då ska du ändå jämföra med nåt som är "standard".
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Den är strypt ?

Har ni inte sett nya PCIIII usb

(Ricken : La just 3 iskuber under pungen, så nu är det kallt.)

Paketet kröp upp i kroppen med andra ord snacka om shrinking.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Dom bör ju har reagerat vid bänkning kan man tycka om den
är strypt.

Jepp, borta borta :)
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Då går den väldigt dåligt. Igensatt luftfilter ? (har du K&N filter skall det rengöras vart 600-1000 mil beroende på förhållanden man kör i.Original filtret/byt,efter de milen får motorn in mycket skit som ger ökat slitage)eller redan sliten i motorn kanske,en bänkning för inställning av PC ger inga 50 km/h på toppfart. Annat fel.
 
Last edited:

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Då går den väldigt dåligt. Igensatt luftfilter ? (har du K&N filter skall det rengöras vart 600-1000 mil beroende på förhållanden man kör i.Original filtret/byt,efter de milen får motorn in mycket skit som ger ökat slitage)eller redan sliten i motorn kanske,en bänkning för inställning av PC ger inga 50 km/h på toppfart. Annat fel.

Där sitter kn och det är rengort.

behöver kanske in på en ordentilig servic?

när man skall kolla framdrevet. är det bara att skruva lås kopplingskåpan?
 

PierreLKPG

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Linköping
Hoj
1997 Suzuki TL1000S
Hej alla åskgudar!

Jag har nyligen köpt min första hoj,en tl1000s. Kan lite om hojar innan,men inte mycket. Nån här inne som kan ge lite tips om vad som brukar gå sönder och om det finns ngt "barndomsfel" på dom. Den har gått lite över 5000 mil men går riktigt bra,och låter bra :) Även om nån vet var man kan köpa nya dekaler,helst lite speciella tl1000 märken,eftersom det stora har lossnat på höger sida...

Tack på förhand/ Pierre Karlsson
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Jag har nyligen köpt min första hoj,en tl1000s. Kan lite om hojar innan,men inte mycket. Nån här inne som kan ge lite tips om vad som brukar gå sönder och om det finns ngt "barndomsfel" på dom. Den har gått lite över 5000 mil men går riktigt bra,och låter bra :) Även om nån vet var man kan köpa nya dekaler,helst lite speciella tl1000 märken,eftersom det stora har lossnat på höger sida...

Tack på förhand/ Pierre Karlsson


Jag svarar som de flesta kommer att svara: Läs tråden. På första sidan finns endel matnyttiga länkar till sidor som beskriver fel, modifieringar osv osv som kan göras med TL hojarna.
Men 2 saker som jag vet om på TLS:en är att det är fel på termostaten (97 årsmod) som gör att den går kall. Och så är ramen vek på sina ställen och kan spricka. Toro det främst var uppe vid styrhuvudet och vid infästningen på bakramen för stötdämparen.


NU, vänner och kamrater, är packning och o-ring på utgåendeaxel bytt. Börjar det läcka nu kommer jag först gråta som en liten flicka och sen ta till flaskan......
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top