Abrakadabra
Sporthojsnörd
man behöver inte flytta handen när man skall ge fullgas.
Jag fattar inte.
man behöver inte flytta handen när man skall ge fullgas.
Jag fattar inte.
man behöver inte dra så mycket i handtaget för att den skall ge full gas.
http://www.tlzone.net/forums/freque...-kewl-rifleman-s-1-5-1-6-throttle-insert.html
man behöver inte dra så mycket i handtaget för att den skall ge full gas.
http://www.tlzone.net/forums/freque...-kewl-rifleman-s-1-5-1-6-throttle-insert.html
Släpper ni någonsin gasen? Har man väl vridit gasen till stumt så släpper man aldrig!!!
Ser ni bilderna?
Det är en timmes jobb och en av de mest prisvärda moddarna du kan ha.
Messa Rifleman på TLZone.
Score 3
Standard är 1/4-gas, dvs du behöver 1/4 varv = 90⁰ på gashandtaget från noll till full gas. Handleden räcker inte riktigt till för detta om du inte greppar långt fram först eller vrider handleden alldeles för mycket vid full gas.För att inte behöva gasa så långt?
Score 3
Okej, vad är detta?
vet är det är något man sätter på infästningen till svingen?
men vad gör den=?
Standard är 1/4-gas, dvs du behöver 1/4 varv = 90⁰ på gashandtaget från noll till full gas. Handleden räcker inte riktigt till för detta om du inte greppar långt fram först eller vrider handleden alldeles för mycket vid full gas.
Ett 1/5 insert gör att det räcker med 1/5 varv = 72⁰, och det är mycket lättare. Gasen svarar snabbare också och det gör att hojen till och med känns rappare!
Tjaba.
Jag är på rifleman 1/5 köp.Kanske kan vi köpa ihop?.Jag har mejlat han förr men fick aldrig svar!!!!Kan en mekidiot montera den eller ska man be om hjälp??Jag såg på bilderna att man ska kapa o greja!!
M V H Tomas
Har han inte svarat på ett dygn under en helg?Jag får inte tag i Rifleman, :/
Skall göra 3000mils servic på min maskin nu. något mer man skall göra/tänka på än.
Olja,filter, smörja lite överallt. spänna över lite skruvar?
Har han inte svarat på ett dygn under en helg?
Och du är förvånad?
Du vet om att det skiljer några timmar i tidsskillnad va?
Han kan ju ha ett jobb, ett liv eller nån slags av fritidssyssla som gör att han inte har 24h jour på sin mail...
Skall göra 3000mils servic på min maskin nu. något mer man skall göra/tänka på än.
Olja,filter, smörja lite överallt. spänna över lite skruvar?
Ska du serva själv och inte lämna in den på 3000mila?
Okej. jag får testa.Jag har fram-depåstöd. Så hur man gör utan vet jag inte.
Men, som sagt, bara att lossa på bultarna som håller gaffelbenen i styrkronorna.
Jag har ju oftast gjort denna grejen när jag ändå hållt på med något annat, så jag har faktiskt aldrig haft famhjulet monterat, men det går säkert det med, frågan är bara om det är mer eller mindre jobb att demontera det.
Jag brukar även demontera toppkåpan, men så har jag inte orginalkåpor, så jag vet inte hur mycket kåpor som ni behöver demontera.
Man kan kanske komma åt de undre underifrån.
För att enklare röra benen upp och ner i kronan så kan man köra in en mejsel i springan på kronan. (när bultarna är lossade, alltså... )
OBS! När du spänner styrkronebultarna igen så ska det vara 24 Nm (har jag för mig), spänner man förhårt så finns det risk att man deformerar gaffelbenen och då är det bara att köpa nya...
10 mm tycker jag räcker gott. Det är faktiskt en ganska drastisk ändring.
Inget ska alltså ändras på sjäva dämparna eller i övrigt, det är bara infästningen av gaffelbenen.
PS, glöm inte lossa clip-on'en...
Har han svarat dig?Jag får inte tag i Rifleman, :/
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024