OK , tack för de övertygande orden. Jag får nog gå på känsla snarare än kurvor för "tyvärr" har jag redan mer vrid och effekt vid alla varvtal...jag får nog hitta någon i Göteborgstrakten som sitter på en TL och som tar mutor för provkörningar!
/Danne, lite mindre velig nu, förhoppningsvis back on track
Jag måste hoppa in i detta också.....
Man skall aldrig titta sig blind på effektsiffror och vridmoment på papper....
Det säger inte mycket om hur effekten och känslan visar sig i verkligheten!
Med risk att låta som en dammig Ducati ägare
( Dom har iofs förstått poängen)
V-twin har alltid mindre effekt på pappert och oftast mindre vrid MEN det
är stor skillnad på hur effekten levereras!
Detta kan kallas körglädje, Själ, Superbike VM vinst eller V-twin effekt....
Kärt barn har många namn, dom som redan är frälsta behöver sällan övertygas och har svårt
att gå tillbaka till dom själdöda rad 4
rna.
Att övertyga en 18 årig R1 förare med ett fejkat papper ifrån coolaste
MC-firman för stora pengar att just HANS hoj har 173.8 hästar är lika
döfött som att diskutera med hardcore feminister om vikten att kolla
oljan på bilen......
Personligen har jag inte bänkat min hoj, har ingen aning om hur mycket
effekt jag har... men det är rätt mycket ( I verkligheten )
I en bänkning så hade säkert mina papper visat samma som andras.....
Sanningen är att min hoj går så obetydligt långsammare än min kompis Gixxer 1000 -03 som har betydligt
mer effekt på pappert att det är fullständigt oväsentligt ur aktiv körsynpunkt.
O vi pratar hastigheter upp till 260 Riktiga Km/h........
Så kalla det vad du vill.... risken är stor att du blir biten och sedan inte
vill ha något annat än en Twin... o speciellt V-twinnen som har mysig
känsla och ljud jämfört med dom andra vinklarna.
Eller som Europa Ducati chefen sa om nya R6:an.... typ
" Ja, den är ju rolig och snabb men den påminner mig allt för mycket
om en tandläkarborr för att jag skall kunna njuta av upplevelsen! "
Lycka till och antagligen välkommen till träsket!
R