Nu fick jag lite ångest här, jag har ju varit väldigt sugen på en tiller fram tills ni visade effekt- och vrid-kurvorna. Min hoj bänkar i dagsläget 151 hk/113 nm på bakhjulet och väger ca 210 kg. Jag tycker den är rapp och trevlig men inte någon okontrollerad best direkt, dvs så värst mycket klenare vill jag nog inte ha. Jag är helt enkelt orolig för att det ska kännas slött med en tiller hur konstigt det än låter. Övertyga mig nu så att jag slipper ångra min pågående religionskonvertering! Ni som har kört sporthojar innan, vad tyckte ni när ni började köra tl?
/Danne, lite lagom velig sådär...
Enkelt;
Efter att ha tillbringat 900 mil på 3 månader på en ZX10R -05, mappad o bänkad till 160 på bakhjulet
, lättad, helsystem Yoshi o allt race, lullull o bling du kan tänka dig, värst helt enkelt, - så e de helt underbart o köra TLS!!! Den gör inte lika bra ifrån sig från 200 o upp, men det ersätts av twinvridet, känslan o ljudet.
Det du ska fråga dig är om du vill köra twin, och om svaret e att du behöver den känslan för att känna dig levande, då har du svaret där...
Det du däremot ska göra är att titta över fjädring o vägegenskaper enligt mig åsikt.
Och om du undrar nåt över hur en Tiller eller Tillis funkar och ska meckas så får du alla svaren på den här tråden...
It´s up to you
..att fjädern (på högra sidan) eller länkaget till den börjar ge upp och kärva ihop...
Jag försökte beställa en öhlinsfjäder till länkaget idag, men det fanns ingen till TLS, bara till TLR.
1. Är det någon skillnad eller kan jag boka en TLR-fjäder.
2. Behövs det eller är det viktigaste gjort när jag bytte bort rotatinsdämparen?