TL-tråden - v2 !

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Blev närmare 30 goa mil idag :yoparty

44718_465188325490_604640490_6908563_1665364_n.jpg

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Har ni handlat av dom här någon gång, fungerar det bra?
http://www.cmsnl.com/company/cms_location.php

Jag har handlat därifrån, funkade smärtfritt.

Billigare än lokale handlaren och snabbare leverans...

Blev närmare 30 goa mil idag :yoparty

44718_465188325490_604640490_6908563_1665364_n.jpg

Snygg den var då...

Den blåvita alltså!

Hojen är helt strömlös och jag har helt enkelt slut på ideèr om vad problmet kan vara.

När jag vrider på nyckeln så händer nada!

Finns ström i batteri.
Alla kablar sitter där dem ska (besbrutade med WD 40)
Alla säkringar är hela ink. H-säkrning.

Men den vill helt enkelt inte "tända upp".

Någon vänlig som har några fler tips?

Har du kollat huvudsäkringen samt dödarknappen?

Jag hade stendöd hoj, trodde det var nån av grannungarna som varit och vridit på nyckeln så att batteriet dött. Insåg sen att det var huvudsäkringen som gått.

Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Hej !
Jag heter ÅKE och jag undrar om någon här har satt dit en TRE med switch och om det är bra att göra det.När ska man använda switchen och vad gör den för nåt eller kan nåt gå sönder på motorn ?

Senm undrar jag om nån har provat och monterat sådanadära "proppelrar" i insugningsgummina för att luften ska forsera insugningskanalerna snabbare. Är do9m bra och vad ger det, en massa 10 tals hästar eller ?

Tack för förfrågan och hoppas på ett snabbt svar. Jag har provat och sökt men får en massa konstiga underliga svar om TRE.

Men hittade inget om proppelerna.

På stavningskurs med ÅKE.
Tack alla ni gulliga lena pojkar i Tl-tråden.
:kiss och krama varandra i trafiken.

switchen gör att man kan pendla mellan 2 och 3 cylindern vid av och påslag vid rondellkörning och det ända som kan gå sönder är kardanförgasarsnörets tredje proppelleranslutning :banana

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Ok, så vilken modell har jag (på http://www.cmsnl.com/suzuki-tl1000_model14132/)?
Vad står RW, RX, RY, Sw, SX,Sy för?
Jag har R och då finns det bara en (USA), vad är det för speciellt med den?
Det har med årsmodellerna att göra. Precis som du ser på länkarna där så är:
RW= TLR -98
RX = TLR -99
etc...

Samma med TLS, men då:
SV = TLS -97
SW = TLS -98
etc...

Det mesta är typ samma på alla modeller ändå, förutom färgerna...

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
WR, TLR
Det har med årsmodellerna att göra. Precis som du ser på länkarna där så är:
RW= TLR -98
RX = TLR -99
etc...

Samma med TLS, men då:
SV = TLS -97
SW = TLS -98
etc...

Det mesta är typ samma på alla modeller ändå, förutom färgerna...
Tack, men varför krånglar dem till det så?

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Sådär då har man monterat sin pcIII:a på tlren..Gick förvånantsvärtsmidigt. Nu till den stora frågan, var lämnar man bäst in den i uppsala området för mappning? Kan tillägga att jag kommer hem 19 på kvällarna=/

Och vad går ett sådant kalas på?:gnissla

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
WR, TLR
Sådär då har man monterat sin pcIII:a på tlren..Gick förvånantsvärtsmidigt. Nu till den stora frågan, var lämnar man bäst in den i uppsala området för mappning? Kan tillägga att jag kommer hem 19 på kvällarna=/

Jag har haft min hos "Andersson turbo" här på forumet. Han är skitbra på detta. Jag fick sitta med när han mappade och det var både intressant och spännande. Jag fick ett litet hum om hur mycket det låter när man varvar 11000 varv med en TLR och nästan inga ljuddämpare. :yoparty Bra tryck!

Jag kommer inte ihåg vad det kostade men jag kollade runt på olika ställen och han var inte billigast men bäst. Han kan jag varmt rekommendera.

Full tank innan du kommer dit.
(http://www.sporthoj.com/blogg/?inlaggid=2905)

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.

Jag och några andra härpå forumet har kört på AB's finmekaniska i Storvreta. Skitbra att ha att göra med. Jag ska tillbaka och få min PCIII'a fixad också så mitt förslag är att vi gör gemensam sak och bokar honom samtidigt? Då får man ju en annan likadan hoj som referens också och alltid kul att tjöta lite TL samtidigt. =)

Om det är nån fler här som vill va med så är det ännu bättre för då kan man boka upp en heldag, typ en lördag eller söndag. Fast pris och då kör han så många repor du vill, tills du är nöjd helt enkelt och det blir billigast så också.

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Jag och några andra härpå forumet har kört på AB's finmekaniska i Storvreta. Skitbra att ha att göra med. Jag ska tillbaka och få min PCIII'a fixad också så mitt förslag är att vi gör gemensam sak och bokar honom samtidigt? Då får man ju en annan likadan hoj som referens också och alltid kul att tjöta lite TL samtidigt. =)

Om det är nån fler här som vill va med så är det ännu bättre för då kan man boka upp en heldag, typ en lördag eller söndag. Fast pris och då kör han så många repor du vill, tills du är nöjd helt enkelt och det blir billigast så också.

Tja jo har funderat på dem jag också, ska vi göra slag i saken å beställa en gemensam historia?

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97

Beroende på när så är jag på en bänkning. Annars kommer jag bara förbi och mullrar och hälsar på. :)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Är vi tre pers så blir det optimalt tror jag, vi hinner alla på en dag och kan dela på kostnaden =)

När passar det er? För min del kommer inte TL'n att rulla så mycket mer den här säsongen men jag hakar på om vi kan hitta nåt som funkar för alla. Annars kan jag vänta till våren också... bara några veckor kvar på säsongen nu.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...