TL-tråden - v2 !

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Är vi tre pers så blir det optimalt tror jag, vi hinner alla på en dag och kan dela på kostnaden =)

När passar det er? För min del kommer inte TL'n att rulla så mycket mer den här säsongen men jag hakar på om vi kan hitta nåt som funkar för alla. Annars kan jag vänta till våren också... bara några veckor kvar på säsongen nu.

Om de finns plats så hakar jag på :tummenupp
 

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Stockholm-ish
Hoj
>1
Jag kan vara med och se om det blir någon skillnad om någon annan gör mappningen. Beroende på tid och kostnad så är jag med.

Det här går säkert att göra hos Andersson turbo också.. Vi kan ju kolla med som har bäst pris?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Låter ju kanon det här, får kolla med AB's vad han tar för en heldag och hur många han hinner då. Kan bli en riktigt kul dag =)

Andersson turbo gör säkert ett kanonjobb han också, anledningen till att jag helst kör AB's är att vi blev sjukt nöjda allihopa som va med där förra gången samt att eftersom jag redan har kört i hans bänk så har jag referenskurvor att jmf med.
 

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Stockholm-ish
Hoj
>1
Låter ju kanon det här, får kolla med AB's vad han tar för en heldag och hur många han hinner då. Kan bli en riktigt kul dag =)

Andersson turbo gör säkert ett kanonjobb han också, anledningen till att jag helst kör AB's är att vi blev sjukt nöjda allihopa som va med där förra gången samt att eftersom jag redan har kört i hans bänk så har jag referenskurvor att jmf med.

Jaja, det spelar ingen roll för mig, kolla med AB's. Det tar väl inte så där jättelång tid att mappa om en hoj så han borde hinna några stycken på en dag.
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Är vi tre pers så blir det optimalt tror jag, vi hinner alla på en dag och kan dela på kostnaden =)

När passar det er? För min del kommer inte TL'n att rulla så mycket mer den här säsongen men jag hakar på om vi kan hitta nåt som funkar för alla. Annars kan jag vänta till våren också... bara några veckor kvar på säsongen nu.

Mig passar det närsom, om man bortser från 5sep då jag flyttar. Inte mkt kvar denna säsong som ni säger, men skulle vara skönt att få det gjort så den är good4go när säsongen nästa år drar igång igen
 

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Stockholm-ish
Hoj
>1
Mig passar det närsom, om man bortser från 5sep då jag flyttar. Inte mkt kvar denna säsong som ni säger, men skulle vara skönt att få det gjort så den är good4go när säsongen nästa år drar igång igen

Eller så tar vi det i vår så behöver vi inte stressa fram en tid. Då kanske vi hinner optimera/preppa hojen inför mappningen.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Eller så tar vi det i vår så behöver vi inte stressa fram en tid. Då kanske vi hinner optimera/preppa hojen inför mappningen.
Det är ett förslag värt att fundera på. Själv kommer jag nog mest vara hangaround om det bänkas i år, för jag har nog kommit fram till att jag hellre väntar med bänkning tills jag har min TLR-motor monterad.

Men ska nån dit så säg till så kan vi mötas upp. Jag bor ju trots allt inte så långt ifrån. :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag kan vänta till våren också för då hinner jag byta topp på B12'an och ta dit den med för ombestyckning men vill några köra nu så kan jag haka på med TL'n iaf.

Nån som hinner ta pucken att kolla tider, priser och antal cyklar som hinns med?
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Efter en läggning i låg hastighet funderar jag på ny plast på högersidan. Låt säga att man har tur och hittar plast både fram och bak (TLS -98) på en skrot, vad är rimligt att betala? Har ni tips på vem man kan kontakta? Alternativt så kanske man kan slipa lite, spackel och spreja lackfärg? Hmm...

Tacksam för tips!
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Stockholm-ish
Hoj
>1
Efter en läggning i låg hastighet funderar jag på ny plast på högersidan. Låt säga att man har tur och hittar plast både fram och bak (TLS -98) på en skrot, vad är rimligt att betala? Har ni tips på vem man kan kontakta? Alternativt så kanske man kan slipa lite, spackel och spreja lackfärg? Hmm...

Tacksam för tips!

Kolla med http://www.spinnin-wheel.se/, han kan ha...
 
Last edited:

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Det är ett förslag värt att fundera på. Själv kommer jag nog mest vara hangaround om det bänkas i år, för jag har nog kommit fram till att jag hellre väntar med bänkning tills jag har min TLR-motor monterad.

Men ska nån dit så säg till så kan vi mötas upp. Jag bor ju trots allt inte så långt ifrån. :)

Jag letar efter en TLR motor att slänga i min Cagiva Navigator! Ev kan jag nöja mig med en TLS motor. Vad tror du man får ge prismässigt för en motor.
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
hej grabbar :)
en TLR-kopplingscylinderfråga...

Är det 5/8" huvudcylinder/pump till kopplingen på TLR ?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Får tacka igen för provturen på RC8:an, gillar den starkt. :tummenupp

Riktigt skoj o få träffa dej oxo. :yoparty
Det var så lite så, jag blev lite ställd när det stod dempen på en hoj där, men det gick ju bra det med. Nu har jag bara 4h kvar hem, hoppas jag. Men jag har fortfarande inte fått i mig nån mat.
Jaja, kanske sjukskriver mig imorrn o vilar til mig lite.
Ku o träffa dig med. :tummenuppl
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Beroende på skick, mellan 4000 och 10000 ungefär.

Det där är ju inget bra,varför gör ni så ?,inte fan ska ni sätta en R motor i en S-modell heller. Då kan ni ju inte propagera att S-en är så mycket bättre än den svintunga dåliga R-en som ni gjort.

Sätt i en S-motor i en S-modell som det ska vara.
Eller är S-motorn sämre konstruerad upp till 1999 :D
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Det där är ju inget bra,varför gör ni så ?,inte fan ska ni sätta en R motor i en S-modell heller. Då kan ni ju inte propagera att S-en är så mycket bättre än den svintunga dåliga R-en som ni gjort.

Sätt i en S-motor i en S-modell som det ska vara.
Eller är S-motorn sämre konstruerad upp till 1999 :D
Ehhh? Bättre effekt i R-motorn.

Dessutom får jag uppgradera min -97-motor som du säkerligen känner till uppdaterades från -98. Slipper också luftoljekylaren.

Så, en lite bättre motor i en snyggare hoj. Varför inte?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top