Bra därndera uppsatsen
20Kg lättare,nja nu tar du väl ändå i,inte ens jag med mina prylar är där riktigt ännu men nära
Jag har sett den tidigare och har för mig att det skrevs om att cylinderväggarna blev så tunna,att cylindern blev deformerad vid hög värme.102 mm tror jag är det bästa för gata och varma rödljusstopp/bilköer då motorn går väldigt varm. Fläktarna räcker inte till för punktvärme (hotspots) MEN det finns ju kylare som är bättre.
Jag har sett den tidigare och har för mig att det skrevs om att cylinderväggarna blev så tunna,att cylindern blev deformerad vid hög värme.102 mm tror jag är det bästa för gata och varma rödljusstopp/bilköer då motorn går väldigt varm. Fläktarna räcker inte till för punktvärme (hotspots) MEN det finns ju kylare som är bättre.
Ja 102mm verkar ju fungera helt ok i en gatcykel, eller 102,5mm som KB kör med, Arias pluggarna. Ger 1088cc. 102,5mm borr, kammar från Web http://www.webcamshafts.com/index_blank.html?pages/vehicle_search.html, jobb och portning av www.mattebusa.se, KANSKE KB's stroker vev...
Har räknat ut det, men inte faktiskt vägt allt. Det BORDE vara 20+
Gixxerframändan är också lättare, du har väl TL-fronten än?
Ska göra nåt åt lyktinsatsen såsmåningom och en riktig solosits, sen är det iaf garanterat 20+
Ja 102mm verkar ju fungera helt ok i en gatcykel, eller 102,5mm som KB kör med, Arias pluggarna. Ger 1088cc. 102,5mm borr, kammar från Web http://www.webcamshafts.com/index_blank.html?pages/vehicle_search.html, jobb och portning av www.mattebusa.se, KANSKE KB's stroker vev...
Har sett att du vet "Sam" som har byggt kompressor TLS'en, hävdar att det där med att vevhuset är för klent, är bara en myt. Han har ju byggt en 1080 också förutom ett gäng 1040 och kompressorhojen och har inte sett några såna tendenser i sina knotor. Det bådar ju gott? Å andra sidan så är ju en beggad motor inte snordyr bara utifall det skulle bli för mycket av det goda.
Som nybliven tls-ägare så har man ett gäng funderingar. En del finns säkert redan besvarade i tråden( har bara hunnit läsa ca. 30 sidor än! =)
Min hoj går hur bra som helst från tomgång till varvstopp när man kör..men om man frikopplar och gasar till så går den lite orent .. typ från 3000 v/min och en bit uppåt. Är det normalt eller bör man se över något?
Jag fick ingen servicebok med och hojen har gått 2200 mil. Tror att första ventilkollen är vid 2400 mil? Bukar det behövas justeras nått då?
Har slip on på min tlr.Har läst på fler ställen att man ska justera sprutet när man har kastat om andra pipor.Vet ej om det är gjort på min.Är det nått man kan göra själv??Om moppen är från -97 eller en tidig -98 så tror jag du skall leta efter termostatmodden (finns i tråden ) vilket var ett litet gissel på de första årsmodellerna. Annars är det väl det vanliga=sunkiga tändstift,tändstiftskablar eller taskig kontakt (oxid) i någon flatstift eller skarv kring tändspolarna eller i kabelstammen. Har du slipon eller helsystem förutsätter jag sprutet är injusterat rätt. Ja vad mer, men nu har du lite att börja med o kolla/mäta. / ÅKE
Japp jag har TL-fronten ännu,har inte bestämt mig hur jag vill ha. Har du 20 kg lättare har jag det med med kevlarkåpor och liten bakram (inte klar ännu) solosits racetunn insugninsbox med max flöde,fälgar och fans anamma allt lättare som finns att få tag på
Sen tillkommer lättare vevstakar,lättning av magnetsvänghjul,undercutt växellåda,lättare insugningsbox andra trattar.
Nu har det ebayats.! Yoshi helsystem samt nya rearsets på g hem... Wish me luck!
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari