TL-tråden - v2 !

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tjena, nån i STHLMs området som har bytt kopplingspinnepackningen och packningen vid utgående axel, som har bra verktyg och kan hjälpa mig fixa det? Lite av grejen är att mitt framdrev sitter som satan!, draget med muttermaskin vid senaste bytet. Har inget jag får tillräckligt med moment att få loss skiten... Sen skadar det ju inte om nån som har gjort det förr är med även om det inte ser så knepigt ut... Jag har redan packningarna (kopplingspinnepackning och bläcket från SV1000).

Här är en how-to

http://www.chucksirois.com/tl1000/
(klicka "Clutch Push Rod Seal Fix")

:crash
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Tjena, nån i STHLMs området som har bytt kopplingspinnepackningen och packningen vid utgående axel, som har bra verktyg och kan hjälpa mig fixa det? Lite av grejen är att mitt framdrev sitter som satan!, draget med muttermaskin vid senaste bytet. Har inget jag får tillräckligt med moment att få loss skiten... Sen skadar det ju inte om nån som har gjort det förr är med även om det inte ser så knepigt ut... Jag har redan packningarna (kopplingspinnepackning och bläcket från SV1000).

Här är en how-to

http://www.chucksirois.com/tl1000/
(klicka "Clutch Push Rod Seal Fix")

:crash

Alltså, måste du köra med dremel och skit? Jag gjorde det här förra sommaren så nu är man riktigt Pro på den biten, jag skulle kunna hjälpa dig. :) Dock så bytte jag bara packningen utan att borra eller slipa upp något.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Alltså, måste du köra med dremel och skit? Jag gjorde det här förra sommaren så nu är man riktigt Pro på den biten, jag skulle kunna hjälpa dig. :) Dock så bytte jag bara packningen utan att borra eller slipa upp något.

Fasen va bra, då har du svart bälte i detta :p
Nä det ska inte behöva dremlas nåt för jag köpte bläcket till en SV också (har jag för mig...) :crash
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Fasen va bra, då har du svart bälte i detta :p
Nä det ska inte behöva dremlas nåt för jag köpte bläcket till en SV också (har jag för mig...) :crash

Jamen dåså, ska se om jag hinner i helgen, om du har tid?
Är det insexbulten som sitter stenhårt? Vad är det för storlek på den? Det är inte stark loctite?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jamen dåså, ska se om jag hinner i helgen, om du har tid?
Är det insexbulten som sitter stenhårt? Vad är det för storlek på den? Det är inte stark loctite?

Helgen går dåligt för jag har beredskapsvecka, men nästa fredag är jag ledig.. vore klockrent. Men du jobbar kanske då? Nästa helg annars? :)

Nä det är själva drevmuttern som sitter satan, insexan va inga problem när jag provade har jag för mig

Har du även liten momentnyckel som klarar 23Nm med en 11mm hylsa?
Behöver kontrolldra fjädertornen i kopplingen också. :crash
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Helgen går dåligt för jag har beredskapsvecka, men nästa fredag är jag ledig.. vore klockrent. Men du jobbar kanske då? Nästa helg annars? :)

Nä det är själva drevmuttern som sitter satan, insexan va inga problem när jag provade har jag för mig

Har du även liten momentnyckel som klarar 23Nm med en 11mm hylsa?
Behöver kontrolldra fjädertornen i kopplingen också. :crash

Jag jobbar vanliga måndag-fredag, men ibland även helger, dock inga helger på ett tag hoppas jag då jag jobbat 24 dagar i sträck nu... :gnissla

Justja, muttern till drevet... vad var det för storlek på den?
Jag har en 5-40 Nm (tror jag det var) momentnyckel med 3/8"-fattning, har du såna hylsor eller tar jag med sånt också isåfall?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag jobbar vanliga måndag-fredag, men ibland även helger, dock inga helger på ett tag hoppas jag då jag jobbat 24 dagar i sträck nu... :gnissla

Justja, muttern till drevet... vad var det för storlek på den?
Jag har en 5-40 Nm (tror jag det var) momentnyckel med 3/8"-fattning, har du såna hylsor eller tar jag med sånt också isåfall?


Kan kolla upp vad jag har och inte har, jag får nog åka och handla lite grejjer. Fet planka och sjysst järnrör :hihi
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Har slip on på min tlr.Har läst på fler ställen att man ska justera sprutet när man har kastat om andra pipor.Vet ej om det är gjort på min.Är det nått man kan göra själv??

Har du oxå en Power commander installerad så går det som sagt mickla lite själv genom att ändra direkt på PC-enheten. Eller ladda hem insprutningskurvor för just din modifikation på luftfilter och burkar eller vad det nu kan vara.

Det BÄSTA och som är att rekomendera är att ställa in den hos någon med bromsbänk för bästa resultat och minst risk för att den går för snålt och däremed riskera överhettning på avgasidan.
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Tjena tråden! Om man har justerat in hojen i bänk med slipon och sedan byter till orginalburkarna, finns det då risk för att hojen går snålt?? Funderade på ifall man kan justera detta på själva enheten när man byter?? När hojen står på tomgång så visar dioderna max lean, och när jag torrvarvar så går det upp till mitten. Är det korrekt?

Sen fick jag hem nya rearsets, kanon, inga problem att montera, enda var att jag fick fila lite på pinnen som cylindern fäster i. Bromsljusswitchen fäste jag upp med buntband så länge. Växelpedalen blev kanon och helt glappfri!! Riktigt bra känsla i grejer a och funkade kanon hela kvällen!! Rekomenderas!
ImageUploadedByTapatalk1336074487.769667.jpg

ImageUploadedByTapatalk1336074510.392464.jpg
Filat lite
ImageUploadedByTapatalk1336074532.223146.jpg

ImageUploadedByTapatalk1336074568.471689.jpg
Lite mellanrum vid nedväxling

Talpatalk är orsaken till felstavningarna!
 

shobrey

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Timmernabben
Hoj
tlr -99, Busa -00, R1 -98
snart äår min ihop efter färgbyte.. från gul till svart samt nya däck och lite småpill.

letar fortf efter kåpan man sätter ist för passagerardynan, någon? please:krama
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Om den är mappad med öppnare burkar och sen går du tillbaka till original så kommer den få mindre luft och blandningen blir något fet, så ingen fara.

Har du provkört med rearsetsen? Inte jag än, bara "torrväxlat", jag gillar inte det minimala mellanrummet mellan länkaget och växelpeten, jag tänkte ta av lite i ändarna på länkaget så den blir kortare, då får man mer utrymme, frågan är om det blir en skön position att ha foten på bara.

Ok, du moddade till den där distansen som följde med, kanske ska göra lika, nu har jag dragit en bult rakt igenom istället med några muttrar för justering.

Har du också en Bitubo? Jag har samma hållare för bromsvätskan som du också, jag är lite oroligt för det minimala utrymmet mellan bromsljusswitchen och Bitubon! :gnissla


Tjena tråden! Om man har justerat in hojen i bänk med slipon och sedan byter till orginalburkarna, finns det då risk för att hojen går snålt?? Funderade på ifall man kan justera detta på själva enheten när man byter?? När hojen står på tomgång så visar dioderna max lean, och när jag torrvarvar så går det upp till mitten. Är det korrekt?

Sen fick jag hem nya rearsets, kanon, inga problem att montera, enda var att jag fick fila lite på pinnen som cylindern fäster i. Bromsljusswitchen fäste jag upp med buntband så länge. Växelpedalen blev kanon och helt glappfri!! Riktigt bra känsla i grejer a och funkade kanon hela kvällen!! Rekomenderas!
View attachment 360636

View attachment 360637
Filat lite
View attachment 360638

View attachment 360639
Lite mellanrum vid nedväxling

Talpatalk är orsaken till felstavningarna!
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Vad är det för fjäder du använt till bromscylindern? Och jag hajjar inte riktigt hur din bromsljusswitch sitter... är den inte gängad in i cylindern på insidan?
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Om den är mappad med öppnare burkar och sen går du tillbaka till original så kommer den få mindre luft och blandningen blir något fet, så ingen fara.

Har du provkört med rearsetsen? Inte jag än, bara "torrväxlat", jag gillar inte det minimala mellanrummet mellan länkaget och växelpeten, jag tänkte ta av lite i ändarna på länkaget så den blir kortare, då får man mer utrymme, frågan är om det blir en skön position att ha foten på bara.

Ok, du moddade till den där distansen som följde med, kanske ska göra lika, nu har jag dragit en bult rakt igenom istället med några muttrar för justering.

Har du också en Bitubo? Jag har samma hållare för bromsvätskan som du också, jag är lite oroligt för det minimala utrymmet mellan bromsljusswitchen och Bitubon! :gnissla

Kenon, då slipper man brända ventiler!!
Körde 45 min på bana igår med nya fotpinnarna, funkar kanon!

Se till att armen på splinsade axeln pekar rakt ner samt montera kulleden på insidan av växelpedalen så får du extra plats!

Jag har en bitubo, men min switch sitter separat, så jag hängde upp den i buntband så länge tills jag hittat en bättre lösning.
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top