Vilka fotpinnar blev det? =]
Sammalikadanasomdig.
Tyckte de såg stabila ut, samt känns som man kan lägga någon timme på att ordna till dessa jämfört med att köpa andra för 3 gånger priset..
Vilka fotpinnar blev det? =]
Sammalikadanasomdig.
Tyckte de såg stabila ut, samt känns som man kan lägga någon timme på att ordna till dessa jämfört med att köpa andra för 3 gånger priset..
Japp, va bra då kan jag sno dina lösningar sen
Tjena, nån i STHLMs området som har bytt kopplingspinnepackningen och packningen vid utgående axel, som har bra verktyg och kan hjälpa mig fixa det? Lite av grejen är att mitt framdrev sitter som satan!, draget med muttermaskin vid senaste bytet. Har inget jag får tillräckligt med moment att få loss skiten... Sen skadar det ju inte om nån som har gjort det förr är med även om det inte ser så knepigt ut... Jag har redan packningarna (kopplingspinnepackning och bläcket från SV1000).
Här är en how-to
http://www.chucksirois.com/tl1000/
(klicka "Clutch Push Rod Seal Fix")
Alltså, måste du köra med dremel och skit? Jag gjorde det här förra sommaren så nu är man riktigt Pro på den biten, jag skulle kunna hjälpa dig. Dock så bytte jag bara packningen utan att borra eller slipa upp något.
Fasen va bra, då har du svart bälte i detta
Nä det ska inte behöva dremlas nåt för jag köpte bläcket till en SV också (har jag för mig...)
Jamen dåså, ska se om jag hinner i helgen, om du har tid?
Är det insexbulten som sitter stenhårt? Vad är det för storlek på den? Det är inte stark loctite?
Helgen går dåligt för jag har beredskapsvecka, men nästa fredag är jag ledig.. vore klockrent. Men du jobbar kanske då? Nästa helg annars?
Nä det är själva drevmuttern som sitter satan, insexan va inga problem när jag provade har jag för mig
Har du även liten momentnyckel som klarar 23Nm med en 11mm hylsa?
Behöver kontrolldra fjädertornen i kopplingen också.
Jag jobbar vanliga måndag-fredag, men ibland även helger, dock inga helger på ett tag hoppas jag då jag jobbat 24 dagar i sträck nu...
Justja, muttern till drevet... vad var det för storlek på den?
Jag har en 5-40 Nm (tror jag det var) momentnyckel med 3/8"-fattning, har du såna hylsor eller tar jag med sånt också isåfall?
Kan kolla upp vad jag har och inte har, jag får nog åka och handla lite grejjer. Fet planka och sjysst järnrör
Har slip on på min tlr.Har läst på fler ställen att man ska justera sprutet när man har kastat om andra pipor.Vet ej om det är gjort på min.Är det nått man kan göra själv??
snart äår min ihop efter färgbyte.. från gul till svart samt nya däck och lite småpill.
letar fortf efter kåpan man sätter ist för passagerardynan, någon? please
Tjena tråden! Om man har justerat in hojen i bänk med slipon och sedan byter till orginalburkarna, finns det då risk för att hojen går snålt?? Funderade på ifall man kan justera detta på själva enheten när man byter?? När hojen står på tomgång så visar dioderna max lean, och när jag torrvarvar så går det upp till mitten. Är det korrekt?
Sen fick jag hem nya rearsets, kanon, inga problem att montera, enda var att jag fick fila lite på pinnen som cylindern fäster i. Bromsljusswitchen fäste jag upp med buntband så länge. Växelpedalen blev kanon och helt glappfri!! Riktigt bra känsla i grejer a och funkade kanon hela kvällen!! Rekomenderas!
View attachment 360636
View attachment 360637
Filat lite
View attachment 360638
View attachment 360639
Lite mellanrum vid nedväxling
Talpatalk är orsaken till felstavningarna!
Om den är mappad med öppnare burkar och sen går du tillbaka till original så kommer den få mindre luft och blandningen blir något fet, så ingen fara.
Har du provkört med rearsetsen? Inte jag än, bara "torrväxlat", jag gillar inte det minimala mellanrummet mellan länkaget och växelpeten, jag tänkte ta av lite i ändarna på länkaget så den blir kortare, då får man mer utrymme, frågan är om det blir en skön position att ha foten på bara.
Ok, du moddade till den där distansen som följde med, kanske ska göra lika, nu har jag dragit en bult rakt igenom istället med några muttrar för justering.
Har du också en Bitubo? Jag har samma hållare för bromsvätskan som du också, jag är lite oroligt för det minimala utrymmet mellan bromsljusswitchen och Bitubon!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |