J-Bone
Ny medlem
Nope separat, du ser buntbanden på bilden!
View attachment 360659
Jaha, så din är inte tryckaktiverad? Gängan på baksidan är bara pluggad?
Nope separat, du ser buntbanden på bilden!
View attachment 360659
Tanka ner en "zero" map som du kan lägga in när du kör den med originalgrejerna, sen byter du bara till din custom map när du kör med bullerburkarna.Kenon, då slipper man brända ventiler!!
Se till att armen på splinsade axeln pekar rakt ner samt montera kulleden på insidan av växelpedalen så får du extra plats!
Jaha, så din är inte tryckaktiverad? Gängan på baksidan är bara pluggad?
Tanka ner en "zero" map som du kan lägga in när du kör den med originalgrejerna, sen byter du bara till din custom map när du kör med bullerburkarna.
Ah, bra tips, ska kolla på det
Fast på din bild ser det ut som att den tjocka delen på distansen har rätt längd.http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=360637&d=1336074514&thumb=1Men kolla på en bild jag tagit, ser ut som att även den delen är alldeles för lång...
Inte en aning.. har inte tittat närmare på bromscylindern.
Switchen aktiveras när man drar i den, så jag får bygga någon fixtur till den alternativt byta switch till en tryckande och sätta den på bromscyl.
Håller på och kollar på det nu, skall förbi Kell.co och köpa en seriell - usb kabel då jag har en PCII.
Måste ju ändå mappa om när jag får på helsystemet, stora kruxet där är att få till orginalburkarna på helsystemet så man kan köra på kvällsåkningarna på sviestad.
Det finns såna adapters gjorda, yosh helsystem (55mm ? ) till original bolt-on mönster. kolla på tlz kanske
Men det allra enklaste är ju att du skaffar bra dB-killers till yosh'et, finns en uppsjö på ebay.co.uk
Japp, ska göra det.Flytta även kulleden till andra sidan, då fick iaf jag lite mer plats...
Ja mät gärna din distans... man tycker ju att vi borde fått samma distans?? Eller så har de tagit åt sig av kritiken jag mejlade men har inte brytt sig om att svara eller skicka mig en ny distans...Jag behövde bara fila bort ca 2-3mm på den tunna delen av distansen, din ser ut att behöva svarvas lite, dock svårt att se med vinkeln på bilden.
Kan mäta hur långt det är från bromspedalen till swingen på min vid tilfälle för att se ifall det skiljer mot din, kan även mäta längden på distansen..
Då borde vi få svar på vad det är som skiljer.
Under tiden sitter jag här avundsjuk på dina fälgar och avgassystem!
Fridens Liljor!!
Bara slog mig sådär....
fixa till en bit alu så att du kan flytta ner kulleden längre ner på spaken, då kan du få hur mycket plats du vill, samt växellägena blir kortare... och det måste ju vara rejsigare!
Dålig bild i paint! Men budskapet går förhoppningsvis fram!
View attachment 360665
Bonusbild
Skruva ihop monstret istället för att ta en massa bilder så det blir någon åka i sommar! Skrytmåns!
(BWT.. Har du en lista på alla mods du gjort.. skulle behöva lite inspiration!
)
Japp, ska göra det.
Ja mät gärna din distans... man tycker ju att vi borde fått samma distans?? Eller så har de tagit åt sig av kritiken jag mejlade men har inte brytt sig om att svara eller skicka mig en ny distans...
Hehe, tackar Jävligt skitigt på bilden dock, ska ta lite finare bilder såsmåningom
Tjocka delen av distansen är 20mm totalt 38mm från pedal mätt efter filning, från pedal har jag 40mm till swing!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|