TL-tråden - v2 !

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Års modeller o e det 73kw eller 99kw i regpappret ? -98 är regad som 72kw !
Men det kanske hänger lite på ålder o omognad me! moahahahah

De e inte roligt!!

50+

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
på min 00a reggad som 99kw tror jag får man inget svar i websnurran utan måste skicka in en manuell förfrågan -> resultat 10 lax halv/år

på en 98 reggad som 74kw fungerar websnurran -> resultat 3 lax halv/hel

30 hästar är totaaaaaalt livsfarligt alltså!!! :dummer

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Dom brydde sig inte om strypningen sa hon på Sukki märkes.. Min e åsså reggad som 72, men dom gick på orginaleffekten..:confused:

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Ni som vet allt ...
Är det likström eller växelström på Tillern?
Eller är det blandat ?
Vad går lysena på ?

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Hej o hå. Har ni något bra tips var man får tag i färg till cylindrarna som är bra och inte är bitemas utspädda färg som knappt täcker ?
Förr fick man tag på det i närmaste lackfirma till en vettig peng. Nu måste man köpa så mycket större kvantitet än vad som behövs och kostar skjortan.
Pulverlacka kanske?
:hej

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Kolla givaren vid kopplingshandtag och sidostöd. ECU:n ska kunna ligga hur länge som helst utan ström, så jag tror inte det är den som felar. Tror tom att soppapumpen går igång oavsett, däremot lär inte tändningen funka om ECU:n lagt av.
Funkar all övrig ström?

Visst är det som du säger att ECU:n ska kunna ligga hur länge som helst men du vet: Lagen om all jävlighet ibland.
All övrig ström verkar fungera.
Ett faktum är att soppapumpen är stendöd, verkar ha kärvatihop när den stått så pass länge som den gjort. Ny beställd, funkar det inte efter det ska sökningen fortsätta med relät. Sen vidare över kopplingshandtaget och sidostödet. Tack för tipsen!
Som ni märker: det går inte fort. Sakta sakta

Micke M

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2014
Hoj
TL1000S
Hej ny här!
Råkade impulsköpa en tl1000s i mellandagarna som jag hoppas att nån här kanske har lite historik om eller vet vem som ägt den tidigare.
reg nr hxd525
det är en svart -97 med lite extra som yoshimura fullsystem, pcII, bitubo dämpare, en del kolfiberdetaljer som hugger, luftintag och paneler, nån eftermarknads undertail samt 6 kolvsok fram.
han jag köpte den av visste inte mycket om varken cykeln eller tidigare ägare och mods.
Det jag vet är att den köptes ny i jönköping av en kille från norrköping och därefter har den varit i frölunda en sväng enligt serviceboken iaf.
vore kul om nån kan berätta vad som är gjort med den. :gnissla

Micke M

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2014
Hoj
TL1000S
När jag ändå är igång..
Nån som vet tillverkare och funktion på denna prul?
Är det "bara" en växelindikator?
Det sitter en vridpotentiometer som jag inte vet vad den gör för nåt..
Finns inga klistermärken eller nummer på den men verkar vara väldigt komplex med kretskort och ic-kretsar i.

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Hade en sån burk me på min, som inte funka riktigt, ja tror det är en TRE mod och växel indikator ( en diod/växel) har för mig att jag hitta något på nätet om den! Grattis o Hyfsat val av hoj! :tummenupp

Micke M

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2014
Hoj
TL1000S
Jo växelindikeringen i sig funkar nu efter att jag kasta allt vad kabeltjuvar heter, innan fladdrade dioderna som julgransbelysning så fort jag startade den. men det gör ingen skillnad att vrida på potentiometern? du kommer inte ihåg vart du hittade infon på nätet om den?
får hoppas att det var ett bra val av hoj. Vtvin låter ju förbannat fint :kär

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jo växelindikeringen i sig funkar nu efter att jag kasta allt vad kabeltjuvar heter, innan fladdrade dioderna som julgransbelysning så fort jag startade den. men det gör ingen skillnad att vrida på potentiometern? du kommer inte ihåg vart du hittade infon på nätet om den?
får hoppas att det var ett bra val av hoj. Vtvin låter ju förbannat fint :kär

Börja gräv här, sen får du söka i forumet. Det har funnits en manual nånstans, den borde kunna gå att hitta igen.

http://www.tlzone.net/forums/suzuki...gpi-gear-position-indicator-kit-interest.html

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
När jag ändå är igång..
Nån som vet tillverkare och funktion på denna prul?
Är det "bara" en växelindikator?
Det sitter en vridpotentiometer som jag inte vet vad den gör för nåt..
Finns inga klistermärken eller nummer på den men verkar vara väldigt komplex med kretskort och ic-kretsar i.

De e en Pedro's GPI.. satt en på min åsså när ja köpte den.. Skillnaden va att min inte funka längre.. Tror vridpotentiometern är en dimmer..
Ja kasta min å köpte mig en IVAN's TRE istället beg..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept