TL-tråden - v2 !

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Vore skoj att åka men vet inte när min knarr kan bli klar :-/
Skickat beställning på nya puffrorna idag :banana
 

Gixxer1400

Medlem
Gick med
4 Sep 2013
Ort
Vallentuna
Hoj
GSXR1000 K9, TL1000R -98, GSX1400 -03, HVA FE 350 -17
Vore skoj att åka men vet inte när min knarr kan bli klar :-/
Skickat beställning på nya puffrorna idag :banana

Som sagt, det vore kul om vi blev ett gäng TL-åkare!
Klart du ska med! Anmäl dig så har du skaffat dig det perfekta incitamentet till att vara klar tills dess :tummenupp

Vad är det för puffror du har beställt?

(Kanske kan få in tre hojar i mitt släp, måste måtta lite.. Med två framåt är det gott om plats.)
 
Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag kan väl köra hoj till Gotland, men det är bra att ha en plan B om man kraschar ...

Jag satsar väl också på snabbgruppen, man blir ju nedgraderad eller uppgraderad om man hamnar fel .:hej
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Som sagt, det vore kul om vi blev ett gäng TL-åkare!
Klart du ska med! Anmäl dig så har du skaffat dig det perfekta incitamentet till att vara klar tills dess :tummenupp

Vad är det för puffror du har beställt?

(Kanske kan få in tre hojar i mitt släp, måste måtta lite.. Med två framåt är det gott om plats.)

Kanske man ska ta och göra det, och blir inte grisen klar så får jag väl börna runt på 1216cc Bandit :crash

Puffrorna som ska på Akrarören. 60mm rakt igenom och 300mm långa/korta :yoparty
pipe.jpgpipe3.jpg
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Kan väl slänga upp en liten teaser också på en TLR som är stukad åt samma håll som jag har tänkt mig ;)

Men på min blir det clipons, andra puffror och en annan häck, lutar åt en flat-tracker häck.

Tror det blir stencoolt om jag får till det.
 

Bifogat

  • tl_cafe.jpg
    tl_cafe.jpg
    113.5 KB · Visningar: 53

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Kanske man ska ta och göra det, och blir inte grisen klar så får jag väl börna runt på 1216cc Bandit :crash

Puffrorna som ska på Akrarören. 60mm rakt igenom och 300mm långa/korta :yoparty
View attachment 415452View attachment 415454

Tycker du det låter för lite med danmotoburkarna??? :rolleyes:

Kan väl slänga upp en liten teaser också på en TLR som är stukad åt samma håll som jag har tänkt mig ;)

Men på min blir det clipons, andra puffror och en annan häck, lutar åt en flat-tracker häck.

Tror det blir stencoolt om jag får till det.

Detdär ser riktigt snyggt ut.

Påminner om RS125 sjärten lite fast med annan sadel... Knaske lite rundare..

Se till att fixa plast, aluminium och en tapetserare med extra förhud så har du detdär fixat på nolltid... :tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tycker du det låter för lite med danmotoburkarna??? :rolleyes:



Detdär ser riktigt snyggt ut.

Påminner om RS125 sjärten lite fast med annan sadel... Knaske lite rundare..

Se till att fixa plast, aluminium och en tapetserare med extra förhud så har du detdär fixat på nolltid... :tummenupp

Mm fast det blir nog inte fullt så enkelt, då jag inte ska ha någon kåpa ju. Lär vara en rejäl kabelhärva jag ska försöka gömma undan någonstans... Men för att göra allt lite enklare så tänker jag behålla en original bakram (fast choppad såklart) och även instrumenteringen blir original, får försöka göra något nytt fäste för den.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tycker du det låter för lite med danmotoburkarna??? :rolleyes:



Detdär ser riktigt snyggt ut.

Påminner om RS125 sjärten lite fast med annan sadel... Knaske lite rundare..

Se till att fixa plast, aluminium och en tapetserare med extra förhud så har du detdär fixat på nolltid... :tummenupp

De här puffrorna har lite mer dämpmaterial runt om och är lite längre så jag hoppas ljudnivån iallafall inte blir värre(högre), Jag får med db-killers. förhoppningen är att de ska kunna användas på bana. gotland är väl inte jättekinkiga (har jag hört) :gnissla
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Mm fast det blir nog inte fullt så enkelt, då jag inte ska ha någon kåpa ju. Lär vara en rejäl kabelhärva jag ska försöka gömma undan någonstans... Men för att göra allt lite enklare så tänker jag behålla en original bakram (fast choppad såklart) och även instrumenteringen blir original, får försöka göra något nytt fäste för den.

Jag gömde allt under sätet. Det är tomt inne i "kåpan"... Fram med skohornet!!
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Det är ju långt tidigare.. :)
v.20 avslutar jag skidsäsongen i Riksgränsen:)

OK V20 e 12 dagar innan, har klotat förr på grus så att airoh hjälmen sprack på båda sidorna:confused:
6 e året tror ja det blir i år. Förra året vart det 142 mil grus på 6 dagar o nytt bakdäck efter 3!!
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Jag kan väl köra hoj till Gotland, men det är bra att ha en plan B om man kraschar ...

Jag satsar väl också på snabbgruppen, man blir ju nedgraderad eller uppgraderad om man hamnar fel .:hej

Om jag bokar (troligen ganska säket, medel i så fall e gammal o seg) så sjuts till båten går att greja om man klotar o jag bor i Nynäshamn o har tillgång till garage eller inhängnat område om det blir mycket skrot:) o jag ska ringa kompisen o kolla boende (7km från Hemse 9mil till banan) en bit ifrån man kan se det som uppvärmning
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Får jag bara hojen till nynäs efter en eventuell krasch, så är det lugnt.
Kan man lägga en väska på något släp vore det toppen .
Det är lång tid innan maj så det finns tid att planera och köra innan dess.
 

Gixxer1400

Medlem
Gick med
4 Sep 2013
Ort
Vallentuna
Hoj
GSXR1000 K9, TL1000R -98, GSX1400 -03, HVA FE 350 -17
Om jag bokar (troligen ganska säket, medel i så fall e gammal o seg) så sjuts till båten går att greja om man klotar o jag bor i Nynäshamn o har tillgång till garage eller inhängnat område om det blir mycket skrot:) o jag ska ringa kompisen o kolla boende (7km från Hemse 9mil till banan) en bit ifrån man kan se det som uppvärmning

Vi får snacka ihop oss under våren. Jag tänkte annars boka det boendepaket som Actionpics erbjuder på Bunge vandrarhem, 1500 ink. Frukost o middag.
 

Gixxer1400

Medlem
Gick med
4 Sep 2013
Ort
Vallentuna
Hoj
GSXR1000 K9, TL1000R -98, GSX1400 -03, HVA FE 350 -17
Får jag bara hojen till nynäs efter en eventuell krasch, så är det lugnt.
Kan man lägga en väska på något släp vore det toppen .
Det är lång tid innan maj så det finns tid att planera och köra innan dess.

En väska eller två har jag garanterat plats för. Än så länge är det bara min hoj i släpet.
 

Gixxer1400

Medlem
Gick med
4 Sep 2013
Ort
Vallentuna
Hoj
GSXR1000 K9, TL1000R -98, GSX1400 -03, HVA FE 350 -17
Passar perfekt, kommer bli jäkligt bra View attachment 415955 :tummenupp

Ser bra ut:tummenupp
Ser att du som många andra åker med Bitubo bak. Jag har ju fortfarande originaldämparen(med SOAS shimsad 3mm), tycker det lirar helt ok men är av någon anledning lite sugen ändå..
Frågan är - Blir det verkligen så stor skillnad? En del verka tycka att Bitubon är rätt grov/yxig att justera?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ser bra ut:tummenupp
Ser att du som många andra åker med Bitubo bak. Jag har ju fortfarande originaldämparen(med SOAS shimsad 3mm), tycker det lirar helt ok men är av någon anledning lite sugen ändå..
Frågan är - Blir det verkligen så stor skillnad? En del verka tycka att Bitubon är rätt grov/yxig att justera?

Jag har haft min Bitubo så länge så jag minns inte hur det kändes med originalet, jag åkte också shimsat då.
Hade aldrig några problem med originalet men då var det bara gatåkning och så mycket pressar inte jag på gata så att jag upplevde några problem. Jag skruvade in "Jamies settings" som alla gamla TL-rävar kanske minns. Första gången jag åkte bana med TL'n så hade jag redan monterat Bitubon, det är minst 10 år sen nu.
Största skillnaden är nog viktbesparingen, originalklumpen skulle man nog kunna ankra en silja line färja med...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top