slowfinn11
Medlem
- Gick med
- 8 Apr 2012
- Hoj
- 1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Jag har haft min Bitubo så länge så jag minns inte hur det kändes med originalet, jag åkte också shimsat då.
Hade aldrig några problem med originalet men då var det bara gatåkning och så mycket pressar inte jag på gata så att jag upplevde några problem. Jag skruvade in "Jamies settings" som alla gamla TL-rävar kanske minns. Första gången jag åkte bana med TL'n så hade jag redan monterat Bitubon, det är minst 10 år sen nu.
Största skillnaden är nog viktbesparingen, originalklumpen skulle man nog kunna ankra en silja line färja med...
Jo man spar en bit över 3kilo! Bitubon funkar hyfsat men e grov på retur instälningarna o dämpningen
okänslig! Fick till den rigtit bra på Gelleråsen 2013 o körde samma inställning 2014! Men när jag åkte mindre vägar(ca50mil) (+80 totalt på en dag) med gropar o spår tjälskador så slog den på returen, jag vet inte om den ger upp om den misshandlas för den e liten (liten oljemängd) så om den överhettas o tappar orken! Skulle nog satsa på någon annan eftermarknads dämpare om jag skulle köpa idag! funderar på att lämna in dämpar hos någon som kan sånt o kolla upp den! o montera på original klumpen på 1an! Det sitter ju en Öhlinare på 2an.