TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
3219055 Min S är dyyyr att försäkra isf. TH var billigast och där kostar den ca. 5k halv/hel. Dyrast var nog folksam som skulle ha 13-14k nånstans.

Tror det var bilsport & mc som vägrade försäkra den... Jag bor ju för fan i Boden, är 30 år och har haft hojkort sen 2001... Varför är era S så billiga att försäkra?:mad:

Fast nu när jag fyllt 30 (September) ska jag kolla vad en 30+ försäkring går på!

//Stefan:yoparty
Jag är 33 och min S -97 kostar ca 5400:-/helår helförsäkrad i Uppsala. Fast jag är inte helt hundra på om det var före eller efter vår blåregering plötsligt tyckte att man skulle införa skatt på frihet. :rolleyes:
 

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Jag betalar för min S-97: a 550 kr månaden/ halvförsäkring hos IF när den är påställd, men 37 kronor månaden för garageförsäkring när den är avställd. Jag är 32 år, haft mc-kort sedan 2000 o bor i östersund.

Detta var överlägset billigast. Egentligen inte så sugen på IF då de var jäkligt jobbiga att ha att göra med när jag hade haft bilinbrott men skillnaden var så stor att det får vara värt lite extra strul om något händer :gnissla
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Kolla min på dig då, enklast, XXX 666, alias STYGG :hihi

Tackar.

Tyvärr så att efter ha snackat med SFRO mannen så (i princip) kvittar det om jag slänger in en TLR eller TLS motor då jag inte på något sätt kommer att kunna härleda bygget till en TL.
Jag vet inte om de kommer mäta hur mkt kräm det är i motorn eller om de går på ursprungs Kw. Vilket hade suttit fint att slänga in en TLR motor från 98-99 då de är reggade som 72 Kw... :hihi



För övrigt någon som vet:
Passar bromsskivor från en gixxer 750 från 94 på TL fälgen?


:hej
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Godagens. Någon här som har koll på om dessa bromsok passar på en TLS? Jag misstänker att så är fallet, men skulle vilja ha det bekräftat...

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=9876

Ha de gött:yoparty

Slänger med lite bilder på min TLS efter en sässong i min ägo...
 

Bifogat

  • 601030c (Medium).jpg
    601030c (Medium).jpg
    104.1 KB · Visningar: 94
  • MC (Medium).jpg
    MC (Medium).jpg
    72.8 KB · Visningar: 102

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Last edited:

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Husqvarna v1000

Köpte just senaste Performance bikes där reportaget är med, den hojen är verkligen läcker! :tummenupp
 

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Köpte just senaste Performance bikes där reportaget är med, den hojen är verkligen läcker! :tummenupp

Tack så mycket! :banana 16 okt så finns den i MC nytt och i Bike också. Bomber kommer ha med den också några dagar senare med extra försköning.

Vi får ses och köra lite i vår!
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Snyyyygg!!! Får vi se en sådan i BOTT nästa år?

2.jpg
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Rotade i gamla tidningar från tiden då det begav sig...

varsågoda.
 

Bifogat

  • suzuki TL1000R SUPERBIKE copy.jpg
    suzuki TL1000R SUPERBIKE copy.jpg
    130.6 KB · Visningar: 142

AndreasH

Onödig vikt
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Norrland
Hoj
TL1000S
har vart dött länge nu men NU är jag på gång igen.
Köpte en TL1000R motor, ska in så fort den dimper ner i brevlådan, är det nått jag bör tänka på? nån som har koll på elschemat, antar att nånting måste göras om för att matcha kringutrustningen?
Kablar till tanken? kylaren ect?
Den andra motorn åker ner i förvaringsbox å kommer fram när pengarna räcker till ett liiitet 4hjuligt projekt ;=

FÖ, så känns inte min TL sådär jättekul efter ha sett bilden ovan :(
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
har vart dött länge nu men NU är jag på gång igen.
Köpte en TL1000R motor, ska in så fort den dimper ner i brevlådan, är det nått jag bör tänka på? nån som har koll på elschemat, antar att nånting måste göras om för att matcha kringutrustningen?
Kablar till tanken? kylaren ect?
Den andra motorn åker ner i förvaringsbox å kommer fram när pengarna räcker till ett liiitet 4hjuligt projekt ;=

FÖ, så känns inte min TL sådär jättekul efter ha sett bilden ovan :(

Det finns ju en del här som bytt, men i väntan på att de vaknar ur idét...

Du återanvänder TLS junket. Dvs. Du måste använda TLS insprutet och därmed TLS elektroniken (det mesta av den i alla fall).
Anledningen till att du inte kan använda TLR bryggan är att den inte passar in på din TLS luftburk.
Klart, du kan ju alltid bygga en ny luftburk till TLR brygggan :hihi

Sedan så klarar du dig med TLS kylaren, om du modifierar oljekylningen lite. Har inga bilder just nu, men jag är rätt säker på att de andra har bilder på hur det ska se ut (Robban och Ricken har väll gjort detta??)


Köpte du den där motorn som Lasse tipsade om? ca 5000 pix?


:hej
 

AndreasH

Onödig vikt
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Norrland
Hoj
TL1000S
Tacka för svar!
Okej, på så vis.. det borde väl gå modifiera S burken att passa R sprutet?
Det var ju tråkigt, kanske blir fram med glasfibret under vinter då ;)
Okej, vore jäkligt bussigt om man fick lite bilder å tips av ricken och CO! :yoparty

Jo exakt, den rovan är de..
:)
Tänkte ev porta topparna från gammla motorn OM dom passar dierkt över? 97as S toppar..


Det finns ju en del här som bytt, men i väntan på att de vaknar ur idét...

Du återanvänder TLS junket. Dvs. Du måste använda TLS insprutet och därmed TLS elektroniken (det mesta av den i alla fall).
Anledningen till att du inte kan använda TLR bryggan är att den inte passar in på din TLS luftburk.
Klart, du kan ju alltid bygga en ny luftburk till TLR brygggan :hihi

Sedan så klarar du dig med TLS kylaren, om du modifierar oljekylningen lite. Har inga bilder just nu, men jag är rätt säker på att de andra har bilder på hur det ska se ut (Robban och Ricken har väll gjort detta??)


Köpte du den där motorn som Lasse tipsade om? ca 5000 pix?


:hej
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det här det som du måste lösa med vatten kopplingen, kolla i framkant på bilden.


Sen ska du inte försöka passa in R sprutet. Vinkeln på trottlarna är helt fel, så glöm det. O sen är det dubbla sprutare på R, så din kabelstam passar skitdåligt.

Ta insugsgummina ifrån S motorn.

Robban kommer nog på nåt mer som jag har glömt.
Hojta till om du undrar över nåt. Men det där gör du på 3-4h, sen är det bara o köra. :)

och ja, topparna passar rakt av.
 

AndreasH

Onödig vikt
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Norrland
Hoj
TL1000S
Du är ju fan underbar ricken:yoparty
Jag fick ju ingen säsong denna sommarn, så jag har tänkt prova en fuling, har beställt skruvdubb, så i vinter ska isracingbanan få smaka TL fighter för säkerligen första gången :D:D


Det här det som du måste lösa med vatten kopplingen, kolla i framkant på bilden.


Sen ska du inte försöka passa in R sprutet. Vinkeln på trottlarna är helt fel, så glöm det. O sen är det dubbla sprutare på R, så din kabelstam passar skitdåligt.

Ta insugsgummina ifrån S motorn.

Robban kommer nog på nåt mer som jag har glömt.
Hojta till om du undrar över nåt. Men det där gör du på 3-4h, sen är det bara o köra. :)

och ja, topparna passar rakt av.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top