TL-tråden - v2 !

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Du är ju fan underbar ricken:yoparty
Jag fick ju ingen säsong denna sommarn, så jag har tänkt prova en fuling, har beställt skruvdubb, så i vinter ska isracingbanan få smaka TL fighter för säkerligen första gången :D:D

Var köper du skruvdubb? Jag vill också åka isracing! :hoppa Nåt speciellt att tänka på när man monterar?

PP

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
Moddad luftburk...

tja... jag har frågat tidigare men gör d igen... ere nån som har moddat luftburken? ger d nått i slutändan?... om man har ett sportfilter- ere nödvändigt att fixa luftburken oxå eller räcker d med den andningen som filtret öppnar upp för??

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
tja... jag har frågat tidigare men gör d igen... ere nån som har moddat luftburken? ger d nått i slutändan?... om man har ett sportfilter- ere nödvändigt att fixa luftburken oxå eller räcker d med den andningen som filtret öppnar upp för??
Jag har moddat min luftburk.

Fast... Eftersom jag har en TLS så skiter du väl i det. :D

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag har Joe-V moddad luftburk, och K&N filter.

Dock så gjorde Martin det så jag vet inte hur den är orginal...

Mer luft är ju alltid bra, så man kan trycka i mer bränsle och bööörna mera... :hihi :yoparty

AndreasH

Onödig vikt
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
TL1000S
Köpte dom av en gammal enduro räv, jag har totalt 0 koll på dubbmönster, ska försöka få nå uppritat så man kan hålla lite ordning på skiten!

Kan skicka ett PM eller så när jag vet vad allt kommer gå på och om det går skaffa mer dubb, och mönster..
Ska bygga en enklare motorbur också, vore såå onödigt att klota å sabba nånting viktigt, risken att jag kommer att vurpa är överhängande :D

Sry putte :\ Vi får se, kanske du som gjort klippet iom att ge fan i den :D

Var köper du skruvdubb? Jag vill också åka isracing! :hoppa Nåt speciellt att tänka på när man monterar?

PP

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
jaa d gör ja hehe....närå... märkte du nån skillnad??och på vilket sätt....
Egentligen... Nej.

Men det beror på att jag först efter att ha monterat moddade luftburken satte dit en PC2 och bänkade. Hade inga direkta före-siffror att gå på.
Nån märkbar skillnad i stjärt-dynon var det dock inte.

Det blir en TFI eller PC3 sen. Tror tyvärr inte att den här PC2'an var helt frisk eller så är det min ECU som har konstigheter för sig...

gixxer1000

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
Egentligen... Nej.

Men det beror på att jag först efter att ha monterat moddade luftburken satte dit en PC2 och bänkade. Hade inga direkta före-siffror att gå på.
Nån märkbar skillnad i stjärt-dynon var det dock inte.

Det blir en TFI eller PC3 sen. Tror tyvärr inte att den här PC2'an var helt frisk eller så är det min ECU som har konstigheter för sig...

ok.. jag tänkte dra in en pc3:a i vinter sen har jag beställt ett yoshi- helsystem från us (dollarn ligger bra till)...+ ett bmc race filter, borde bli lite mer fläsk i trumman till nästa säsong...och modda luftburken oxå dårå..

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj

Har ju också en S
Kan väll säga såhär.

Bänkad 118,6
Byte till moddad luftburk och bänkad 117,1
Bänkad med moddad luftburk 123,6

tror inte att jag tappade något bara av att byta, eller som han sa den gode mecken "jaha du har bänkat där då fick du säkert en bonuspålle så 117,1 är mer verklighet för här får du inga låtsas hästkrafter dessa blir riktiga"
:tummenupp

Bänkad på 2 olika ställen men 6,5 extra hästar efter bänkning e ju inte helt fel och det märks framför allt när farten höjs

så summan av att olla är MODDA BURKDJÄVELN NU ska du ändå på med helrör och kn så go for it :yoparty

gixxer1000

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Har ju också en S
Kan väll säga såhär.

Bänkad 118,6
Byte till moddad luftburk och bänkad 117,1
Bänkad med moddad luftburk 123,6

tror inte att jag tappade något bara av att byta, eller som han sa den gode mecken "jaha du har bänkat där då fick du säkert en bonuspålle så 117,1 är mer verklighet för här får du inga låtsas hästkrafter dessa blir riktiga"
:tummenupp

Bänkad på 2 olika ställen men 6,5 extra hästar efter bänkning e ju inte helt fel och det märks framför allt när farten höjs

så summan av att olla är MODDA BURKDJÄVELN NU ska du ändå på med helrör och kn så go for it :yoparty

mmmm dåså då varé färdig disskuterat hehehe skiten ska moddas så inåt hel.ete.... thanx för era inlägg.....

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:gnissla

Nu får det fan snart börja snöa så det blir lite vettiga priser på TIllisarna och Tillerna.
Nästan samma priser nu som när jag köpte pärlan för 4 årsedan.
Hmmm, :rolleyes: jag köpte till och med min billigare än någon av TLR'na som är tillsalu. Och jag har mer godis än dem
eviltongue.gif

:gnissla

---------------

Jag glömde ju...

woohoo-smiley.gif

:hihi :hej
eviltongue.gif

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Nån som behöver däck?

...Kan skicka ett PM eller så när jag vet vad allt kommer gå på och om det går skaffa mer dubb, och mönster..
Ska bygga en enklare motorbur också, vore såå onödigt att klota å sabba nånting viktigt, risken att jag kommer att vurpa är överhängande :D ...

Dra gärna ett PM med detaljer om du hittar en bra lösning. :tummenupp Risken för att det skall bli ordentlig is där jag bor e väl liten :rolleyes: , men just in case...

FÖRESTEN!!
Jag kränger mina ca 75 mil gamla Michelin Pilot Sport för en billlig peng. Vet inte vad de kostar nya, men om nån köper härifrån så kan vi säga halva pengen. Dimension bak e 180/55. Fram vetifan, men de kan väl nästan bara va standard eller? Ska kolla lite nogrannare i morgon, ska skicka ut dem på blocket. Har gått fram o tillbaka till jobbet ett par gånger bara. Inge tokköra alltså.

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Gixxer
lite höst bilder!!!

Bifogat

• höst.JPG
    höst.JPG
    133.9 KB · Visningar: 138
  • höst1.JPG
    höst1.JPG
    114.3 KB · Visningar: 115

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Var har du fått tag på de mörka glasen till framlyset på TL:n?

PP
Jag hade sånna förut, men dom bestämde sig visst för att dom hellre bodde i diket än hemma hos mig.

Köpte dom på ebay för under 200:- har jag för mig.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln