Jag ser gärna fler tips. Ska försöka lägga ihop alla i en lista o lägga ut här. Det kanske kan bli en lista indelad i olika steg; basic, avancerat o "jävligt dyrt men mycket för pengarna" eller nåt i den stilen...
Jo... det är sant, min cykel är sänkt fram och lite höjd bak, man vill ju ha en snabbsvängd hoj
Om du inte ska specialbygga för att få större volym så kan du modda den för bättre flöde:http://octo.no-ip.org/gallery/view_album.php?set_albumName=airboxTack för ett mycket bra svar! Även om det inte är aktuellt att börja svarva ned delar i motorn så e i alla fall jag intresserad av att höra allt. Hur mycket jag vill göra e upp till var o en sedan.
Var får man tag på luftburk ala race?
Jag ser gärna fler tips. Ska försöka lägga ihop alla i en lista o lägga ut här. Det kanske kan bli en lista indelad i olika steg; basic, avancerat o "jävligt dyrt men mycket för pengarna" eller nåt i den stilen...
Om du inte ska specialbygga för att få större volym så kan du modda den för bättre flöde:http://octo.no-ip.org/gallery/view_album.php?set_albumName=airbox
Om du inte ska specialbygga för att få större volym så kan du modda den för bättre flöde:http://octo.no-ip.org/gallery/view_album.php?set_albumName=airbox
Scissor gear.Kanon. Du vad är Siccorgear? Ska tydligen ta bort den enligt de som kan...
Kan man fortfarande köpa Vee Two kammar?? Jag trode de slutat göra dem?
Hade inte varit fel om man kunde fixat sådana. (framtida projekt...)
Siccor gear och decomp som kan avlägsnas med fördel för mindre massa och bättre spinnupeffekt på knotan men på egen risk.annars köper man Vee Two`s vassare kamaxlar som är färdiga med justerbara drev utan siccor gear och den automatiska decompmekanismen.
Vad då egen risk? Vad riskerar hända?
Tjenare!
Är mitt uppe i att byta kabelhärva och allt för att montera in TLR motorn i ramen på TLSen.
Har gnista i alla fall! vilket var skönt.
Problmet är att vissa kablar verkar vara ganska olikt från min 97as kabelhärva.
BLA kontakten där man sätter in TRE modulen har bara 2 stift på min gammla motor, medans den ser ut som på nyare tlr och S på nya motorn.
Hur funkar det?
Har du 97:ans TLS kabelstam till en nyare TLR-motor? På 97rna var det ingen jordkabel från GPS:en som går upp till kontakten där du sätter TRE:en emellan. Där fick du se till att samma kablar (samma färg) möter varandra, och eventuella överblivna jordkablar från nyare system jordas i ramen.
Men du verkar har tvärt om, två från motorn o 3 från kabelstammen, eller?
Nån annan med TLR-vana får gärna fylla på här...
3st på TLR motorn och 2 på TLS :\
Som Peter sa här. Den "tredje" tråden från GPS'en är bara jord. Vet inte om färgerna stämmer, men annars är det lätt att mäta upp vilken som är vilken.3st på TLR motorn och 2 på TLS :\
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |