Jag ser gärna fler tips. Ska försöka lägga ihop alla i en lista o lägga ut här. Det kanske kan bli en lista indelad i olika steg; basic, avancerat o "jävligt dyrt men mycket för pengarna" eller nåt i den stilen...![]()
Jo... det är sant, min cykel är sänkt fram och lite höjd bak, man vill ju ha en snabbsvängd hoj![]()
Om du inte ska specialbygga för att få större volym så kan du modda den för bättre flöde:http://octo.no-ip.org/gallery/view_album.php?set_albumName=airboxTack för ett mycket bra svar!Även om det inte är aktuellt att börja svarva ned delar i motorn så e i alla fall jag intresserad av att höra allt. Hur mycket jag vill göra e upp till var o en sedan.
Var får man tag på luftburk ala race?
Jag ser gärna fler tips. Ska försöka lägga ihop alla i en lista o lägga ut här. Det kanske kan bli en lista indelad i olika steg; basic, avancerat o "jävligt dyrt men mycket för pengarna" eller nåt i den stilen...![]()
Om du inte ska specialbygga för att få större volym så kan du modda den för bättre flöde:http://octo.no-ip.org/gallery/view_album.php?set_albumName=airbox
Om du inte ska specialbygga för att få större volym så kan du modda den för bättre flöde:http://octo.no-ip.org/gallery/view_album.php?set_albumName=airbox
Scissor gear.Kanon. Du vad är Siccorgear? Ska tydligen ta bort den enligt de som kan...
Kan man fortfarande köpa Vee Two kammar?? Jag trode de slutat göra dem?
Hade inte varit fel om man kunde fixat sådana. (framtida projekt...)
Siccor gear och decomp som kan avlägsnas med fördel för mindre massa och bättre spinnupeffekt på knotan men på egen risk.annars köper man Vee Two`s vassare kamaxlar som är färdiga med justerbara drev utan siccor gear och den automatiska decompmekanismen.![]()
Vad då egen risk? Vad riskerar hända?![]()
Tjenare!
Är mitt uppe i att byta kabelhärva och allt för att montera in TLR motorn i ramen på TLSen.
Har gnista i alla fall! vilket var skönt.
Problmet är att vissa kablar verkar vara ganska olikt från min 97as kabelhärva.
BLA kontakten där man sätter in TRE modulen har bara 2 stift på min gammla motor, medans den ser ut som på nyare tlr och S på nya motorn.
Hur funkar det?
Har du 97:ans TLS kabelstam till en nyare TLR-motor? På 97rna var det ingen jordkabel från GPS:en som går upp till kontakten där du sätter TRE:en emellan. Där fick du se till att samma kablar (samma färg) möter varandra, och eventuella överblivna jordkablar från nyare system jordas i ramen.
Men du verkar har tvärt om, två från motorn o 3 från kabelstammen, eller?
Nån annan med TLR-vana får gärna fylla på här...
3st på TLR motorn och 2 på TLS :\
Som Peter sa här. Den "tredje" tråden från GPS'en är bara jord. Vet inte om färgerna stämmer, men annars är det lätt att mäta upp vilken som är vilken.3st på TLR motorn och 2 på TLS :\
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |